『04』

1K 233 11
                                    

악마 합의
4. alive

❈——————❈

“ apa syarat nya? ”

“ kau yakin nak teruskan? ”

“ apa saja asalkan dia hidup semula ”
Wajahnya ditundukkan memandang lantai.

Jimin berdecit sinis.
“ baiklah kalau kau degil sangat— syarat dia senang aje ”

“ ya? ”
Jihyo sudah bersedia untuk menerima apa jua syarat yang bakal demon kacak itu letakkan.

“ abdikan diri kau pada aku. hambarkan setiap rasa cinta yang kau ada, pada aku. easy to say, be mine dan Baekhyun akan
hidup ”

Jihyo bungkam buat seketika. Ini bukan apa yang telah dia jangkakan. Terlalu berbeza sebenarnya.

“ kau dah dikira setuju ”
Sambung Jimin lagi apabila Jihyo kekal diam. Dia kemudiannya bangkit dari duduk.

“ tapi, bila Baekhyun hidup balik, kematian dia seolah-olah tak pernah berlaku. kesan nya, dia tak pernah kenal kau, kau tak pernah kenal dia ”

Terang Jimin lagi. Tangan nya dimasukkan kedalam kocek seluar sambil dia merayau disekeliling kamar yang sederhana besar saiznya itu.

“ asalkan dia hidup ”
Masih berdegil, itu sahaja yang Jihyo mampu balas.

Sengihan sinis Park Jimin melebar hebat.

❈ ❈

“ kau betul-betul akan lakukan semua ni? hidupkan dia balik? ”

“ aku dah janji dengan dia jadi aku perlulah kotakan janji-janji aku ”

Taehyung mengeluh perlahan. Park Jimin benar-benar seorang yang degil dan keras kepala.

Seolah-olah, A akan kekal A dan B akan kekal B. Walau apapun yang akan terjadi, keputusan syaitan itu tetap.

“ kau seksa dia, Jimin. kau tahu dia tak akan bersama dengan kau kalau bukan kerana tunang dia ”

Taehyung menepuk perlahan bahu kanan Jimin. Dia masih ingin mencuba memujuk Jimin agar berfikir semula tentang keputudan nya.

“ aku tahu tapi— terpaksa atau rela, janji dia ada dengan aku dan hanya aku ”
Ada nada tegas dalam suara Jimin itu.

Taehyung menggeram perlahan. Sampai situ sahaja. Dia tidak mampu untuk menentang keputusan mahupun arahan Jimin.

Dia masih sedar kedudukan nya yang jauh lebih rendah dari kedudukan The Alpha Demon, Park Jimin itu.

Jimin memandang kedala sebuah akuarium kaca. Merah, akuarium itu bewarna merah.

Apabila penutup atas akuarium itu dibuka, jelas kedengaran pelbagai jenis jeritan. Roh, itu adalah bekas roh.

“ aku mahukan Byun Baekhyun. pulangkan Byun Baekhyun pada aku, dear grim
reaper
Bisik Jimin perlahan.

Itu adalah satu arahan. Yang tiada satu makhluk dari dunia syaitan itu mampu bantah.

“ aku akan pulangkan Byun Baekhyun, apa saja yang kau mahu, Devil



Jihyo terjaga dari tidurnya. Dia berpeluh hebat, nafasnya tidak teratur dan jantungnya berdegup laju.

Apa yang baru sahaja berlaku? Makin bingung gadis itu apabila keadaan nya bertambah teruk.

Masih berpeluh, nafas tidak teratur dan jantung yang berdegup laju entah kenapa. Gadis cantik itu juga berasa resah.

“ Byun Baekhyun ”

Nama tunangnya terpacul keluar dari bibir. Wajah kacak Baekhyun juga singgah difikiran Jihyo.

“ apa yang dah jadi? Baek, awak okay? ”
Resah gadis itu. Terlalu resah sehingga dia tidak perasan dia kembali lena.

“ aku dah tunaikan janji aku ”
Makhluk disisi kamar itu tersenyum sinis.

you are mine, forever

Sayap hitam kebiruan nya kemudian muncul semula. Dia kembali kedunia asalnya, dunia Demon.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[DC] DEMON AGREEMENTWhere stories live. Discover now