악마 합의
7. first date❈——————❈
“ okay, jangan buat muka macam tu. aku datang nak ajak kau keluar ”
Akhirnya Jimin menyatakan tujuan asalnya.Sebelah kening Jihyo terangkat.
“ keluar? Demon pandai keluar berjanji temu? cara awak? ”
Soal Jihyo bertalu talu.Jimin menggeleng.
“ cara kau, manusia. senang aje. im a demon god, of course I can do things as simple as human doings, babe ”
Jimin memetik jarinya. Satu percikan api terhasil sebelum Jimin meniup percikan kecil itu.
Hilang semula.
Jihyo terdiam tidak terkutik. Dia terlupa pula Jimin bukannya manusia biasa.
“ oh ”
“ lagi pula, siapa kata yang aku ajak kau berjanji temu? aku hanya mahu ajak kau keluar, sayang ”
Kata kata Jimin itu sekali lagi berjaya membuatkan Jihyo kelu lidah.
Sengihan nakal Jimin menyebabkan wajah Jihyo merona merah. Dia sudah salah tingkah nampaknya.
Jimin menyeringai suka.
“ ya, it's a date. a human date, I promise. come with me ”
Jimin mula berdiri.Sudah puas dia mengusik Jihyo, kini dia kembali serius. Jihyo menelan payah liurnya.
“ pertama, awak kata cara saya, jadi..”
Jihyo memerhati sekeliling apartment nya.Sempat Jimin bingung seketika sebelum memahami maksud sebenar gadis cantik itu.
Jimin menepuk sekali tangan nya.
Susana apartment yang tadinta Jimin ubah mengikut cara syaitan nya kini kembali kepada cara asal.
Terang dan senang suasananya.
Jihyo tersenyum kecil.
“ thankyou ”
“ whatever. date. now. ”
Ungkap Jimin satu persatu. Pantas Jihyo mengangguk.° ° °
“ so is this how humans normally date, my babe?”
Soal Jimin. Ada nada bosan dalam suara seksinya.Jihyo tersenyum manis, mengangguk.
Jimin dalam diam menggulingkan bola matanya tanda menyampah.
Mereka kini duduk disebuah bangku di taman setelah membeli aiskrim.
Well, hanya Jihyo yang membeli. Tidak Jimin. Dia cuma merasa sedikit dari portion aiskrim Jihyo.
“ membosankan. terlalu. ”
Akhirnya Jimin jujur. Keluhan berat dilepaskan.Bosan!
“ jadi, apa yang demon akan buat semasa berjanji temu? bukan macam ni ya? terlalu berbeza? ”
Soal Jihyo bingung.Jimin mengangguk sekilas.
“ jauh bezanya ”
“ ceritalah ”
“ kami berjanji temu di ranjang— duh, yah waeyo?? ”
Jimin merungut apabila mulutnya ditekup Jihyo kasar.Dia baru sahaja mahu bercerita lah! tiba tiba dipotong pula!
Jimin menoleh memandang jihyo. Sedikit tidak berpuas hati terhadap kekasihnya itu.
Pipi Jihyo merah.
“ kenapa pipi kau merah ni? aku baru nak bercerita lah— ”
“ tak perlulah! pelik betul lah cara kaum awak ni bertemu janji! ”
Bidas Jihyo berasa malu.Jimin tersengih.
“ bukan manusia sama aje ke? i can smell their strong and uncontrolled lust from my world. disgusting. ”
Jimin merapatkan wajahnya dengan wajah Jihyo. Gadis cantik itu kekal statik.
Terkejut.
“ yah—! janji temu pertama tak ada sesiapa ke ranjang lah! ”
Jihyo menolak dada Jimin agar menjauhinya.Jimin menyeringai suka. Walau baru meluangkan masa bersama Jihyo, syaitan kacak itu sudah terlampau selesa.
Dia yakin, dia cintakan Jihyo. Dan hanya Jihyo.
Namun Jimin juga yakin, mereka tak akan pernah bersatu. Itu peraturan nya.
Malah Jimin sebagai seorang demon yang berkuasa hanya bakal menghancurkan Jihyo jika mereka benar benar ingin bersama.
YOU ARE READING
[DC] DEMON AGREEMENT
Fantasy" aku boleh kembalikan nyawa dia. tapi dengan satu syarat " " tolong.. apa saja asalkan dia hidup semula " •• A Park Jimin fanfiction. start: 1/1/2019 end: - current status: SLOW UPDATE beautiful cover by @CHERRYLUCY