『02』

1.1K 231 11
                                    

악마 합의
2. 2 world

❈——————❈


" kau taknak turun? hanya akan tengok dia dari sini? "
Soal Taehyung. Syaitan kacak bersayap hitam itu terbang menghampiri Jimin.

The Alpha Demon, Park Jimin. Dia adalah anak kepada raja Demon. Jadi dia mempunyai kuasa yang sama besar seperti ayahnya.

" ya, aku akan perhatikan dia dari sini "
Balas Jimin. Matanya masih fokus memandang sebuah cermin besar dihadapan nya.

Ada figura seorang gadis yang sedang berkabung juga sedang menangis dan meraung nama tunangnya yang telah pergi.

" kenapa tak turun ke dunia dia macam selalu? apa yang sedang kau elak? "
Soal Taehung lagi. Kini dia sudah duduk dibelakang Jimin.

" elak daripada aku munculkan diri aku depan dia "
Balas Jimin jujur. Taehyung tersengih. Dia tahu ada perkara yang akan terjadi.

Kerana dia adalah seorang demon yang boleh melihat masa depan. Tetapi, cuma sebahagian dari masa-masa yang akan jadi itu.

❦ ❦ ❦

" Baek.. kenapa awak pergi terlalu awal? awak dah janji awak tak akan tinggalkan saya tapi— "
Jihyo kembali teresak.

" saya sanggup buat apa aje supaya awak hidup. saya malah sanggup tukarkan nyawa saya dengan nyawa awak, sayang "
Tambahnya lagi.

" buat apa kau bercakap dengan pusara tu, hm? dia bukan boleh balas pun "
Seloroh seseorang. Terus Jihyo menoleh kearah suara itu.

" siapa— awak—? "
Jimin berjalan mendekati Jihyo yang sedang duduk menghadap pusara Baekhyun.

" aku? aku mimpi ngeri bagi semua manusia. Park Jimin, The Alpha Demon "
Tanpa teragak-agak Jimin memberitahu gadis cantik itu tentang identiti nya.

Jihyo bungkam. Dia tidak mahu percaya apa yang telah Jimin katakan kepadanya. Tidak mungkin dia sedang melihat seekor syaitan, kan?

" oh ya sebelum kau kata aku menipu ke apa— aku boleh tunaikan permintaan kau, sayang "
Jimin melangkah lagi.

Dia kemudiannya bercangkung dihadapan Jihyo yang sedang memandangnya bingung.

Pandangan bingung Jihyo bertukar apabila dia melihat mata cantik Jimin kini bewarna merah darah. Tidak seperti manusia lain.

Dia takut, gelisah.

Jimin yang tersedar Jihyo sudah salah tingkah tersenyum sinis. Tangan nya digerakkan kearah wajah Jihyo. Jemari Jimin mengalih sebahagian rambut yang menutup wajah gadis itu.

" kau nak dia hidup semula? "
Soal Jimin. Dia mengerling pusara Baekhyun yang berada dibelakang Jihyo.

" awak memang betul demon? awak boleh tolong saya? "
Jihyo juga menyoal, polos. Dia terlalu polos dan naif.

Apa saja demi tunangnya, Byun Baekhyun.

" ya, aku boleh "
Wajah Jihyo dibelai lembut. Jimin tersenyum sinis buat kesekian kalinya.

❦ ❦ ❦

" apa yang kau dah buat pada dia, Jimin? kenapa kau bawak dia balik sini?! "
Suara Taehyung meninggi drastik.

Sungguh dia terkejut apabila melihat Jihyo sedang tidur diatas katil Jimin. Oh ya, bukan tidur tetapi dia teah dijampi oleh Jimin agar kekal tidur.

" aku tak ada buat apa-apa. cuma bawak dia balik kesini supaya kami boleh berbincang. tenang, bro "
Jawab Jimin tenang.

" ini bukan dunia dia! dunia kita lain dari dunia dia, kau lupa? "
Soal Taehyung lagi. Masakan dia bisah bertenang?

Itu adalah kali pertama seorang manusia masuk kedunia gelap syaitan.

" kau bertenang, tolong. aku tahu apa aku buat. jangan beritahu appa atau orang lain. tu aje aku minta dari kau "

Taehyung memandang Jimin dengan pandangan tidak percaya.

" ni semua gila, Jimin. kau dah jadi bodoh sebab manusia ni "
Perli Taehyung. Dia akhirnya duduk setelah bertenang.

Jimin berdecit sinis. Jihyo yang sedang tidur beralaskan dadanya ditatap. Dia yang menetapkan posisi mereka begitu.

Sudah menjadi idaman Jimin untuk memegang Jihyo dekat dengan nya. Namun dulu, dia tidak boleh. Kerana adanya Baekhyun.

" aku akan hantar dia balik nanti, jangan risau "

" aku akan hantar dia balik nanti, jangan risau "

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



how was this?
maaf kalau bukan mcm apa yg
korg semua bayangkan! but i swear
i put a lot of efforts making this
fantasy fics so please show
some support ♡

[DC] DEMON AGREEMENTWhere stories live. Discover now