악마 합의
6. lovers❈——————❈
Sudah sebulan Jihyo tidak bersua muka dengan Jimin. Setelah perbincangan mereka berakhir, Jihyo langsung pulang kedunianya.
Kata kata terakhir Jimin adalah
“ wait for me. I'll go see you at your place anytime I want ”
Dan setelah itu, Jihyo pulang kedunianya dan menjalani kehidupan seperti biasa.
Gadis cantik itu mengeluh perlahan. Jam tangan nya dilihat. Sudah berakhir waktu kerjanya.
Tetapi dia masih disitu. Duduk termenung didalam pejabatnya. Tender yang berada dihadapan nya dipandang sekilas.
Banyak sebenarnya kerja Jihyo tetapi fikiran nya kusut sehingga dia menangguh kerja kerjanya itu.
“ baik aku balik kalau aku duduk disini tapi kerja tak jalan ”
Jihyo mengomel sendirian.Dia mengemas barangnya lalu segera meninggalkan pejabat.
Jihyo membuka beg tangan nya. Sebuk mencari kunci keretanya sehingga dia tidak perasan sesuatu.
Saat Jihyo mendongak semula, memandang ke arah keretanya, dia hampir terjerit.
“ yah Jimin?! terkejut saya! ”
Jihyo melangkah mendekati syaitan kacak yang sedang bersandar pada keretanya itu.“ hey baby ”
Jimin tersenyum sinis. Tangan nya yang berada didalam poket dikeluarkan lalu rambutnya ditolak kebelakang.
Jihyo sedikit sebanyak terpegun dengan penampilan Jimin yang sudah berubah.
Lelaki itu nampak lebih seperti— well, manusia.
“ awak nampak lain ”
Mengabaikan sapaan romantis Jimin, Jihyo memberi komen tentang penampilan syaitan itu.“ well, kacak kan? ”
“ human ”
Balas Jihyo bersahaja. Walaupun tidak dapat dia nafikan Jimin memang kacak.Dalam bentuk demon mahupun manusia.
Jimin mengekeh perlahan mendengar jawapan dari Jihyo. Dia kemudian spontan mengambil kunci kereta gadis cantik itu.
“ masuk. aku drive ”
° ° °
“ awak nak makan apa— eh. awak makan ke makanan manusia? ”
Soal Jihyo bingung.Dia dan Jimin kini berada di apartment nya bukan dirumah ibubapa gadis cantik itu.
“ aku makan jadi berilah apa apa aje. lagipun aku bukan jumpa kau untuk makan pun ”
Balas Jimin sambil mengambil tempat diruangtamu. Diatas sebuah sofa panjang.
Jarinya dipetik.
Suasana disekeliling menjadi gelap dan redup. Itu citarasa Jimin sebagai seorang demon.
“ what the— apa awak buat pada rumah saya ni, Jimin? ”
Jihyo bercekak pinggang sebaik dia tiba diruangtamu.Jimin mengangkat kedua bahunya keatas dan kebawah beberapa kali.
“ terang sangat tadi. sakit mata aku ”
Balas Jimin bersahaja. Jihyo hanya mampu mengeluh perlahan.Malas cari gaduh dengan demon yang seekor itu.
“ jadi, kenapa datang jumpa saya ni? dah sebulan tak muncul, tiba tiba muncul pula harini ”
Jihyo kini duduk berhadapan Jimin.
“ hm.. tak boleh ke nak lawat my own beautiful lover? ”
Jimin tersenyum sinis sebelum sebalah matanya dikenyitkan.
TO BE CONTINUEDHai guys! sorry for the delay! Now DA is back on track! I will be updating this story again. Please show me and the sexy demon supports and loves! ❤️❤️
YOU ARE READING
[DC] DEMON AGREEMENT
Fantasy" aku boleh kembalikan nyawa dia. tapi dengan satu syarat " " tolong.. apa saja asalkan dia hidup semula " •• A Park Jimin fanfiction. start: 1/1/2019 end: - current status: SLOW UPDATE beautiful cover by @CHERRYLUCY