Chapter 7 : Handkerchief

44 6 0
                                    

"Hye kid"

Do Hyun memanggil anak kecil tersebut. Dia seorang diri, sedang dalam perjalanan pulang untuk ke rumahnya.

Anak itu tidak menjawab.

"You are 5 years old. I have a dongsaeng, he is 8 years old" Kata Do Hwan.

"How do you know my age ?"

"Ofcourse.. You are the most popular kid now. Your dad killed many people"

Do Hyun menghulurkan tangannya. Sudah lama dia mencari anak Hyun Jae. Rupanya kacak ternyata. Meskipun baru berusia 5 tahun, anak ini berani berjalan seorang diri.

"But hyung is nice. Let me bring you to this one nice place. A candy place"

Anak itu teruja. Dia mengangguk laju, lalu menyambut tangan Hyun Jae.

Do Hyun mahu membalas dendam atas kematian bapanya. Dia tidak berpuas hati dengan hukuman tidak setimpal yang dikenakan ke atas Hyun Jae. Hanya ini cara yang mampu difikirkannya.

◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇

"This is my hyung"

Taehyung menunjukkan tempat mendiang abangnya diletakkan. Mereka berada di Seoul Funeral Centre, melawat mendiang abang Taehyung.

"Kim.. Do Hyun. Anyyeonghaseyo Do Hyun Hyung, my name is Park Jimin, I am Taehyung's Friend !"

Jimin menunduk hormat setelah membaca nama abang Taehyung. Mereka tidak ke Cafe hari ini.

"Taehyung ssi have been thinking about you a lot these day. I hope you can hear what he say" Kata Jimin kepada gambar Do Hyun yang memangku Taehyung semasa Taehyung masih berumur 8 tahun.

Taehyung tersenyum.

"Hyung, I miss you. But I can't forgive you. I'm sorry" Katanya ringkas. Lalu, dia menarik tangan Jimin keluar dari unit tersebut.

"Ah.. wae ?? You should talk more !" Kata Jimin, menahan Taehyung daripada pergi.

"I cant"

"I know you cant forgive him. Tapi dia dah takde dah sekarang. He is still your hyung. You need to know that"

Jimin menggaru kepalanya. "Arraso..." Dia menurut perintah dan berjalan keluar dari bangunan tersebut.

Menghirup udara di luar. Membiarkan malam tersebut menjadi malam paling sunyi bagi mereka berdua.

"Kau tak rasa semua ni salah aku ke, Taehyung ?"

"Mwo ga ?"

"Yelah, kalau tak sebab bukti cam.."

"Shh. Its nothing to do with that camera. Itu keputusan abang aku sendiri. Salah dia sendiri"

Itulah alasan yang diberikan Taehyung setiap kali Jimin membawa kembali memori 20 tahun yang lalu.

Bukan salahnya.
Itu yang dia kata.

Benarkah ?

◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇

"Seorang kanak kanak berusia 5 tahun ditemui mati di bawah jambatan pagi tadi setelah ditemui oleh orang awam. Mangsa dipercayai di jerat menggunakan sapu tangan bewarna merah yang ditemui berdekatan tempat kejadian.

Mangsa yang mempunyai kecederaan serius di leher dibawa ke hospital berdekatan untuk bedah siasat.

Mangsa merupakan anak kepada pesalah Hyun Jae yang sedang menjalani hukuman di penjara. Suspek pembunuhan masih dalam pencarian.

Reporter Kim Namjoon, MSS Production imnida"

Count of Death : 1

◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇

"Please take your seat"

Sapaan yang biasa.

"Well, are you not going to ask us, where were us tomorrow ?" Jimin menegur pekerja dengan kamera itu memandangkan mereka tidak pergi ke Cafe tersebut semalam.

"I didnt work yesterday" Jawab Jungkook ringkas. Tiada sebab dia datang jika insan berdua ini tidak ada.

"Dont think this as a coincidence" Kata Jungkook sebelum pergi.

"Kenapa budak tu selalu sangat cakap benda benda merepek ?" Jimin berbisik, takut didengari jejaka berkamera tersebut.

Taehyung mengangkat bahu, sambil sambil menyedut minumannya melalui penyedut minuman bewarna hitam.

Jejaka itu datang semua, memberi dua keping kad. "We are giving free coupons for our regular customers" Kata Jungkook.

"Oh, thanks"

"Btw, nice handkerchief" Jungkook menegur sapu tangan yang terselit di poket Taehyung sebelum berlalu pergi.

"Where did u got that ?" Soal Jimin ringkas.

"From my 5 years old patient" Jawab Taehyung, ringkas juga. Lalu, Taehyung pula yang bertanya.

"Kau stress sebab apa haritu"

"I told you, i'm not stress at all. I can literaly feels that someone is choking me"

"Using a handkerchief ?" Taehyung menghalakan sapu tangannya pada Jimin. Jimin terkedu, lalu dia mengangguk perlahan. Dia memang merasakan lehernya bagai dicekik orang ketika dia tidak boleh bernafas tempoh hari.

Bagai dijerat dengan sapu tangan.

"What happened to us actually ?"

"Stress" Kata Jimin. Kali ini dia pula yang bersetuju walhal sedari hari itu lagi dia menidakkannya.

"Kita stress kot" Ulang Jimin lagi.

"Khaja" Taehyung tiba tiba bangun dari kerusinya.

"Already ? air tak habis lagi kot"

"Aish, khaja" Taehyung menarik tangan Jimin. "Ahh where ?!"

"To the Funeral centre"

"Again ? But you said nothing to your hyung"

"Not my hyung"

"Mwo..?"

"Lets visit Hyun Jae's son. Your friend"

◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇

Revenge, they die
Forgive, you die

or find a painful lover

Camera | jjkWhere stories live. Discover now