You must read this chapter. This chap will explain about what exactly happened 20 years ago.
◇◇◇◇◇◇◇◇◇
"Kyah, Taehyung ah"
Dia terkejut melihat Taehyung duduk berpeluk tubuh di bawah pancutan air mandi di dalam bilik air. Lantas, Jimin menutup paip air dan mengambil beberapa helai tuala tebal dari rak.
Dia menyelimuti badan Taehyung.
"Kyah.. say something" Di sebalik wajah Taehyung yang basah, dia tahu rakannya itu sedang menangis.
"How long are you here ?" Setiap pertanyaan Jimin tidak langsung dia jawab.
"Taehyung !" Taehyung menggenggam tangan Jimin, menariknya mendekati tubuh sendiri, meminta untuk memeluk.
"Stop worrying others, why arent you call me pabo yah" Suara Jimin menggeletar, menahan nangis sewaktu dia memeluk rakannya itu seerat yang mungkin.
"Mian.." Bisik Taehyung, sangat perlahan, namun sudah cukup untuk didengari Jimin.
◇◇◇◇◇◇◇◇◇
Jimin membuka matanya. Dia dibangunkan dengan panggil telefon daripada Captainnya. Hari sudah siang, dan dia masih lagi berada di sisi katil Taehyung.
"Uh, yoboseyo ?"
"Kyah, where are you" Jimin terperanjat. Dia memandang jam, sudah pukul 8 pagi, dia terlambat.
"Cap.. my friend nearly died last night. Can I skip a day ?" katanya dengan suara serak serak basah, masih mengantuk.
Pertanyaannya tidak terjawab.
"Cap..?"
Diam lagi.
"Hyungnim.. can I skip a day ?"
"What do you mean your friend nearly died?"
"Tak boleh lah cerita, personal kot"
"Arraso arraso. Take care of your friend"
"Kamsahamnida.. Cap" Jimin menunduk hormat walaupun Namjoon bukan di hadapannya. Dia mencampakkan telefon tersebut ke tepi dan meletakkan kemula kepalanya di atas katil.
Sejak tadi malam, dia tidur dalam keadaan duduk sebegitu. Belakangnya sakit, tetapi hatinya lebih sakit melihat Taehyung.
Melihat rakannya yang sedang tidur, berselimut di atas katil.
Berapa lama agaknya dia membasahi dirinya.
"Ah.. right." Jimin teringat sesuatu.
"That cafe guy.. how did he know Taehyung's house ?"
exactly.
◇◇◇◇◇◇◇◇◇
"Jeon Jungkook you are killing them"
"I'm saving them"
"You are killing them !" Kata kata Seokjin yang terakhir membawa kepada silence. Lalu, Jungkook tergelak perlahan. Kelakar, itu yang dia rasa.
YOU ARE READING
Camera | jjk
EspiritualKamera lama yang menerima permintaannya merupakan kamera sama yang mengambil nyawanya. As simple as one word, Magical ? Cursed ? You tell me. 20 tahun yang lalu. Dia tidak sedar, kesilapan yang dia lakukan telah menimbulkan konflik kelak di masa dep...