Chapter 10 : Save

41 4 0
                                    

"Annyeong chingu ah" Suara Jimin menggeletar ketika dia berjumpa dengan sahabatnya yang baru berusia 5 tahun seumur hidupnya.

"When I was walking to come here, to meet you, I was thinking how I should end my life and meet you up there" Kata Jimin, memandang gambar anak kecil berusia 5 tahun dihadapannya.

"But then this one guy help me to get here, to meet you. He comforts me, telling me how precious my existence is and how I should not give up"

Sambung Jimin lagi, mengesat air matanya. Membiarkan lelaki Cafe bernama Jungkook yang bersandar di pintu, memandangnya.

"He save me from myself. He save me from killing myself. He works at my favorite Cafe. His name is Jeon Jungkook.."

Jungkook yang masih bersandar, memandang Jimin dengan sayu.

"That is your name Jungkook ah, you save me" Jimin menangis. Dia melekatkan jambakan bunga yang dipegangnya kepada cermin gelas di tepi gambar Jungkook yang berusia 5 tahun.

"Jungkook ah, if you are still alive you will be in his age"

Dia mengesat air mata.

"But you died too early, i'm so sorry"  Nadanya hampir berbisik, tenggelam dalam tangisan.

"Thank you for saving me.. "

"Your welcome, chingu"

◇◇◇◇◇◇◇◇◇

"Suspek sebenar kes letupan gas 3 minggu yang lalu menyerah diri di Balai Polis Seoul Centre pada malam tadi. Berita ini menggemparkan seluruh masyarakat sehingga menimbulkan banyak rusuhan di luar Balai tersebut pagi tadi.

Suspek dikenali sebagai Kim Seokjin yang merupakan pemilik Cafe yang mengalami letupan gas terbabit. Beliau menyerah diri dan mengaku bersalah atas kejadian tersebut.

Reporter Kim Namjoon, MSS Production imnida"

"Berita terkini, Suspek utama kes letupan yang baru menyerah diri tempoh hari telah sah dikenakan tindakan gantung sampai mati setelah didapati bersalah oleh pihak mahkamah.

Banyak pihak turut bersimpati atas pemergian mendiang Jeon Hyun Jae yang dituduh bersalah serta anaknya, Jeon Jungkook yang telah mati dibunuh. Berbalik kepada studio,

Reporter Kim Namjoon, MSS Production imnida"

"Pegawai penyiasatan Jung Hoseok yang mengendalikan kes letupan gas tiga minggu yang lalu telah ditemui mati di dalam rumahnya.

Mangsa dipercayai mati bunuh diri akibat gangguan emosi melibatkan kes letupan terbabit. Saksi mengatakan mangsa mengalami perubahan emosi setelah suspek utama menyerah diri dua hari sebelum mangsa bunuh diri.

Mayat mangsa dibawa ke hospital berdekatan untuk bedah siasat.

Reporter Kim Namjoon, MSS Production imnida"

◇◇◇◇◇◇◇◇◇

"Feel better ?" Taehyung mengangguk. Dia memberi kembali cawan berisi Coffee tersebut kepada Jimin.

"He made it" Jimin menuding ibu jarinya ke arah Jungkook yang sedang bersandar di pintu bilik.

"You arent working ?"

Camera | jjkWhere stories live. Discover now