Kapitel 3

123 5 1
                                    

Hemma i nya huset:

I mitt rum stod alla lådor(med mina grejer och kläder i.)

~Mollan, kom ner!(jag kallas för Mollan) Någon snygg kille är här, skrek mamma på mig.

~Okej, chilla jag kommer, skrek jag tillbaka

Jag joggade ner för trappan och gick lugnt till ytterdörren där mamma stod med Markus i famnen medan hon prata med den där snygga killen.

Jag puttade lite på mamma så hon gick ifrån.

~Hej, jag hörde att du var ny här i området och undrar om du skulle vilja komma över till mig på en fest senare ikväll? sa killen

~Eh, visst, ska bara fråga mamma. Vänta här, svarade jag honom.

Jag sprang in till köket där mamma och pappa stod. Det var ganska mycket lådor där så jag såg nästan inte dom men det sket jag i.

~Mamma, pappa, den där killen undrar om jag kan komma över på en fest hos honom senare ikväll. Kan jag det?

~Ja, det kan du. Men drick inte för mycket bara, du vet vad som hände sist när vi fick hämta dig, sa pappa.

~Ja jag vet.

Jag kuta tillbaka till hallen och svarade honom med ett stort ja.

~Vad bra! Förresten vad heter du? frågade killen med ett stort leende.

~Molly. Vad heter du?

~Oscar, men kalla mig Ogge eller OG. Här, du kanske behöver min adress.

Jag stängde igen dörren och sprang upp till mitt rum.

Jag gick fram till en av kartongerna där det stod kläder och slängde ut alla klädesplagg på golvet. Jag letade fram ett par snygga kläder eller ja, jag tog bara ett par enkla jeans med ett vitt spets linne.

Senare tog jag fram min necessär och leta efter min mascara och läppstift. Och såklart låg de längst ner.

Min mascara jag valde heter Big Eyes och är från Maybeline New York. Sen tog jah bara mitt coralrosa revlon läppstift.

Jag tog fram min plattång och gick ner för trappan(där nere finns det eluttag men inte i mitt rum ännu.)

Jag stod ungefär i 3 minuter tills jag gick upp igen och tog en tofs i min andra necessär. Jag satte upp håret i en enkel hästsvans och sedan leta jag efter min skinnjacka som är från New Yorker. Efter ungefär 5 minuter hittade jag min skinnjacka.

Jag hade lappen med Ogges adress i min ena sko i hallen. Det är ett par vita Converse, som jag ska ha på festen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Så, nu har ni fått ett långt kapitel. Mer kommer ikväll innan jag ska sova😉😚 puss puss😚😚

I Love You TooWhere stories live. Discover now