Dagen efter festen:
~MOLLY VAKNA!!! hörde jag mammas röst
~BRINNER DET? skrek jag av förvåning
~Nej men klockan är halv tio på morgonen, du måste vakna nu.
~Okej då, jag går väll upp då
När mamma gick ut från mitt rum höll jag på att somna om, men exat då så plinga det till på min mobil.
Det var Ogge.
"Hej Molly!" Ska vi träffas idag? Bara du och jag?" Kram Ogge
Jag skrev snabbt tillbaka" Visst det kan vi göra!, jag kommer till dig om 1 timme"
Jag hoppa ner från sängen och skynda ner för att äta frukost(toast med äppeljucie). Jag sprang sedan upp igen och tog fram ett par shorts och samma spets linne jag hade igår på festen.
Sen borstade jag håret, och satt upp det i en hästsvans.
Efter att jag hade satt upp håret och satt på mig kläderna satte jag på mig smink, mascara, concealer, puder och samma revlon läppstift jag hade på festen.
Jag tog fram en kartong där det stod"Väskor", jag slängde ut alla väskor på golvet och fastnade direkt på min vita Michael Kors väska. Jag har 3 olika Michael Kors väskor, en svart, en vit och en turkos men jag tog den vita för den passade till dagens outfit.
Jag la ner min svarta Michael Kors plånbok, solglasögon, busskort, en necessär i fall att, min iPad, mina laddare till mobil och iPad och så la jag ner min skinnjacka och hemmanycklar.
När jag kände mig redo att gå så satte jag på mig mina vita Converse som nästan var svarta.
~Jag går nu! skrek jag
~Jaha, och var ska du då? frågade pappa misstänksamt
~Eh...
Jag försökte att hitta på nåt, jag kunde inte säga att jag skulle till Ogge för då skulle det kännas fel så det blev:
~Jag ska till Olivia som jag träffa igår på festen. Vi ska träffas i stan om en kvart så jag måste skynda mig för att hinna med bussen.
~Okej, men ha inte för kul om du vet vad jag menar, hörde jag mamma säga.
Jag låste upp dörren och slängde igen den.
Jag gick ganska snabbt ända hem till Ogge.
Det tog bara 3 minuter att gå från mig till honom. Men det är det värt, 3 minuter kanske inte är nånting men det känns som evigheter.
När jah väl var utanför Ogges dörr knacka jah på dörren. När han öppna kändes det som om hela mitt liv stannade. SERIÖST! Ogge stod i bara shorts, ingen tröja eller någonting.
~Hehe välkommen in. Jag ska bara upp och sätta på mig en tröja men du kan ju sätta dig i vardagsrummet som du vill, sa Ogge och flina.
~Ja tack, svarade jag honom och log tillbaka.
Jag gick in i vardagsrummet som igår var helt kaos och nu hur fint som helst, har Ogge städat? Eller?
Jag tittade runt lite grann på tavlor och fastnade direkt på en bild på honom och en jätte söt hund.
~Du, Ogge. Har du en hund? ropade jag
~Japp det har jag. Han heter Rocky. skrek Ogge uppifrån sitt rum
~Rocky är jätte söt ju! Han har fått det från dig, viskade jag för mig själv.
~Du, Molly. Jag tänkte att vi kunde gå på bio? Och sen kan väll du hänga med till studion?
~Ja visst kan vi det.. Ja jag kan väll följa med till studion, sa jag och flina mot tvn(vet inte varför)