Veselé Vianoce!

416 48 12
                                    

Vítam Vás u novej, trochu inej časti, ako obvykle.

Dnes to totiž nebude o žiadnej kresbe. Dnes to bude o Vianociach!

Ako ste si mohli všimnúť, dnes je Štedrý deň (myslím, že si toho všimol každý z nás. Ak náhodou nie, teraz vám to pripomínam! :DD)

Vianoce sú krásnym sviatkom pokoja, kde sa zídeme s rodinou. Myslím, že pre veľa ľudí tráviť čas s blízkymi nie je na každodennom poriadku, práve preto sú Vianoce pre nás ako stvorené. Vianoce sú sviatkom, kedy si tú "pokrvnosť" v blízkosti treba vychutnať. A komunikovať. Zabávať sa. Tešiť sa z toho, že nejakú rodinu máme. Sú to ľudia, ktorí nás naozaj milujú. A my milujeme ich, samozrejme, i keď každý má nejaké chyby. Ale ľudia nie sú dokonalý. Sú to stvorenia, ktoré chybujú. No lásku si predsa zaslúži každý jeden z nás. Vianoce sú o láske a o jej rozdávaní. No a koniec-koncov, samozrejme, i o narodení Ježiška. A v poslednom rade i o darčekoch, nebudeme si klamať.

Nezabudnite si dnes spomenúť na vašu rodinu, priateľov, a ak sa s nimi neviete stretnúť osobne, pretože napríklad bývajú ďaleko, potešte ich aspoň peknou správou či prianím.

A tak isto s príchodom Vianoc nám, školákom, začali i prázdniny. Čo cez ne plánujete robiť? Chystáte sa niekam do hôr? Alebo budete oddychovať doma s rodinou a priateľmi?

Ja plánujem prečítať knižky Sledujem ťa a Nech sneží. Takisto sa teším na nejaké nové kresby a písanie príbehov či básničiek! No a keď tu máme to voľno, veľa času určite strávim i s blízkymi, s kamarátkou a priateľom, či oddychovaním pri seriály How I Met Your Mother.

Do pozoru dávam moju novú knižku Výlevy mojej duše - hore nohami. Okrem básničiek o láske v nej vyšla i báseň s názvom Vianočná tragikomédia (:DD). Budem veľmi rada, ak tú knižku omrknete! Bude to pre mňa ako Vianočný darček :)

Myslím, že vám tú báseň sem rovno skopírujem, keďže je táto časť o Vianociach, tak sa mi to zdalo byť vhodné a dosť tematické :D (ale, prosím, básničku berte s rezervou a s humorom)


Vianočná tragikomédia

Stromček, ryba a oplátka s medíkom,

A ty navoňaný v obleku s motýlikom.

Vonku sneží, hodiny tykajú,

Dedko s babkou na vécku cikajú.

Myslím, že nastal čas, na našu chvíľu,

Ty si to myslíš tiež, tak schytíš pílu.

Otvoríš okno, vpustíš dnu vílu,

Myslím, že na toto nemáme silu.

Pritiahneš si ma bližšie, som celá v šoku,

Nedovolíš však, aby som vyšla z kroku.

Pílu hodíš do záhrady do čierneho potoku,

Zrazu sme v kostole, kráčame bok po boku.

Hrajú vianočné piesne, všetci sa radujú,

Pre zmenu, babka z dedkom teraz pred oltárom kakajú.

Kráčame vpred, držíš ma v páse,

Všade navôkol sú kytice vo váze.

Keď dôjdeme k oltáru, zvrtneš sa na pätu,

Kľakneš si predo mňa, spýtaš sa ma vetu:

„Vezmeš si ma?" trasie sa ti hlas,

Ja sa nezmôžem na iné, než na súhlas.

Kývam hlavou na všetky strany ako splašená hus,

Ty si povieš, že to stálo za pokus.

Všetci sme šťastný, Vianoce sú tu,

Vázy s kyticami hádžu na nás tu.

Porcelán sa treští do našich očí,

Oslepneme obaja, veď čuch so sluchom stačí.

Nasadíš mi prsteň, som opäť splašená,

No ty mi na to povieš, nech som z toho blažená.

Si vraj muž, čo ma ľúbi z celého srdca,

Vraj so mnou vyjdeš i do najvyššieho kopca.

Pobozkáš ma na pery, jazyk vopcháš dnu,

Vášnivo ma oprieš o roh oltáru.

Začne tu však horieť, oltár, stromček i dedo s babkou sa chytia do plameňov,

Všetci sa rozbehnú von, ako stádo jeleňov.

Namiesto snehu, padá spŕška hrebeňov.

Vytiahneš žemľu, plnenú marihuanou,

„Milujem ťa, si mojou zeleňou".

Deti, ženy, výskajú, všetko sa vydarilo,

Vianoce sú tu, len to s požiarom ich trocha vykoľajilo.

Hasiči prichádzajú, všetko na výbornú,

Dedko s babkou si pred oltárom už nevrznú.


Tak prajem Vám šťastné a veselé Vianoce a príjemné prežitie sviatkov! (Určite sa niekedy počas prázdnin vidíme pri nejakej ďalšej kresbe).

Ak ste sa dostali až sem, tak mi napíšte čo budete papať na štedrovečernú večeru! A môžte sa pochváliť i s koláčikmi, ktoré ste upiekli! A tak isto som zvedavá, čo si myslíte o mojej tragikomedickej básni o Vianociach :DD ...že či som úplný blázon alebo sa to dá ešte zachrániť? :DDD

Laura.

Moje kresbyWhere stories live. Discover now