[ Seesaw’s Highschool ]
8:00 a.m
" Oh my god.. is that Yoonji? Urghh.. Air liur dia meleleh siakk "
" Yoonji lah.. takkan anak luar nikah kau plak " sampuk Jihyo yang baru lepas beli cekodok pisang dari kantin.
Ni yang Jihyo tak berkenan dengan murid Bangtan’s Highschool, asyik nak membawang jer. Mula² makcik bawang, tetiba ada pulak team pakcik bawang dah berjangkit ngan team makcik bawang.
" dia nak tidur pun bukan masalah kau budak! Dah pergi blah.. menyemak je depan kelas aku ni " Jihyo dengan selambanya menghalau budak itu.
Cepat² gadis itu pergi meninggalkan Jihyo. " HOI YOONJI! SEKOLAH TERBAKAR SETAN! TINGGAL KELAS KITA JE YANG ALHAMDULILLAH TAK RENTUNG LAGI! "
Yoonji terus bangun, air liurnya dilap pada Oh Sehun yang berada di sebelahnya.
" Ughh.. what the fuck siakk?! Kotor baju aku bangang " Terus Sehun menyepak Yoonji walaupun dia tau Yoonji tu Yeoja ..yang tak bertamadun.
" agak-agak ah kau nak tipu terbakar.. aku tengok muka hodoh si bihun ni tak hancur pon, tapi muka dia awal-awal lagi dah hancur " Yoonji selambanya berkata sambil menggosok tahi mata yang terlekat.
Yeoja ke Namja ni ?
" Hahahaha.. savage ah kawan aku ni.. Macam ni ah kawan aku.. Savage mesti ada dalam diri " Jihyo menepuk tangannya. Erk. Camni ke nak buat chingu ?
" ayat sheton mana kau ambik ni ? "
" ayat pakcik google.. ( ^∇^) "
Sehun menggelengkan kepalanya. Memang dua sahabat tu takkan renggang. Sekali tengok cam lesbian.
" Tata Bihun.. aku nak pergi kacau Yeochin kau! Bye! " Jihyo dan Yoonji terus berlari menuju ke kelas Yeochin Sehun.
Sehun terus baling buku Sejarah dia dan mengejar beruk tu. " YEIN!! MU TUNGGU AKU DATANG! "
Murid yang lalu-lalang memandang Sehun yang tiba² menjerit. <(゜ロ゜;)>
Setahu mereka Sehun sejenis lelaki yang sopan, tapi kalau YoonHyo tu memang taklah nak kata Sopan.Jauh gila beza Sopan dalam diri diorang.
❀;
" Sana.. please. I tengah sibuk ni, boleh tak you keluar? " Jimin menekan laju punat keyboard itu.
Sana yang tengah duduk atas sofa itu merengek. " You ni... I nak manja pun tak boleh ke? "
" Tak boleh, I sibuk! Lagisatu I bukannya namchin you.. so keluar! Nak manja², tak main eh dalam pejabat I. Kalau nak manja, manja dengan Chanyeol yang you tak pernah nak notice tu " Kata Jimin. Sana mencebik geram.
" I benci you! Herghh! (`ェ´)"
" Bagusss.. keluar sekarang kalau benci ʘ‿ʘ "
" What? Y—You ni—— "
BUK!
" Bos.. Ni ada fail dari syarik— ops! Nana? Sorry.. I tak perasan " Dahyun menutup mulutnya tak percaya. Muka Sana dileperkan oleh pintu yang dibuka Dahyun.
Habis berdarah hidung Si Sotong tu.
Jimin menahan tawanya tapi dikawal. 。◕‿◕。 padan muka.
" Apa awak nak cakap tadi? " Tanya Jimin ramah pada Dahyun. Dahyun pun mula bercerita.
Dahyun dengan Jimin palau Sana yang sedang mengelap hidungnya.
" Erghh.. Geramnya aku!! ʃ (⌇ຶД⌇ຶ) huaaa.. Jimin oppa kejammm " Sana menghempas pintu dengan kuat.
Tapi ada Jimin kesah? (◕‿◕✿)
❀;
[ Restaurant Kucing Comel]
" Bagi aku Air Capuccino! " Kasar Jihyo mintak. Dah nama anti namja. Kecuali Sehun.
Namja itu mengangguk dan menulis cepat² pada buku nota itu. Seram. Meremang bulu hidung dia.
" Yoonji.. kau taknak air ke? "
" Jap! aku tengah main Mobile Legends ni.. adoi! Serabut ahhh! AKU NAK AMERICANO AIS! " Namja itu hampir melantingkan buku notanya.
" Korang Ni Yeoja ke? " Pekerja Namja itu separuh membisik.
" Apa kau kata?! Kuat sikit! (゜▽゜;) "
" T—Takde pape.. saya cakap jaket saya ni panas" tangannya dikibas.
Yoonji mengerutkan keningnya. "Kau mana pakai jaket.. hmm? "
Pekerja itu terus berpeluh. Macam kena soal dengan polis dowhh.
" Ok—okeylahh! Bos saya dah panggil tuuu " Terus berdesup lari Pekerja tu.
" Pelik "
Keting!
Pintu Kedai berbunyi lalu Yoonji dengan Jihyo memandang ke arah pintu itu.
" Arghhh.. sakitnya mata akuuu!! "
TBC
Okey tak? Amacam?
(☆^O^☆)
Okey.. author tau tak best.. Kan?
(๑❛ ‿ꆚ❛๑) author akan cuba sedaya-upaya..
Vomment
@songJK_
YOU ARE READING
❀예쁜 여자𝒢𝒾𝓇𝓁 𝓌𝒾𝓉𝒽 𝒶 𝓌𝒽𝒾𝓉𝑒 𝒹𝓇𝑒𝓈𝓈 | ʏᴏᴏɴᴍɪɴ ꜰᴛ ᴊᴜɴɢʜʏᴏ(hiatus)
Fanfic『ʸᵒᵒⁿᵐⁱⁿ ᶠᵗ ʲᵘⁿᵍʰʸᵒ'ˢ ᶠᵃⁿᶠⁱᶜᵗⁱᵒⁿ♥』 " 𝐇𝐞𝐲 ! 𝐈𝐬 𝐭𝐡𝐚𝐭 𝐲𝐨𝐮 𝐭𝐡𝐞 𝐠𝐢𝐫𝐥 𝐰𝐢𝐭𝐡 𝐚 𝐝𝐫𝐞𝐬𝐬 ? " @songJK + boy's poster edition