~A COUPLE DAYS LATER~
DIYANAH POV
"Wan! I've finished kneading the dough", panggilku dari dapur."Okay, just wrap it in plastic and put it in the fridge", aku buat apa yang disuruh. Aku kembali ke ruang tamu dan menonton TV bersama Wan.
"Are you planning to go somewhere today?", tanya Wan.
"I don't know yet. Maybe. Why? You want me out of the house?", perliku.
"It's not that. Your parents have been wanting you to get out more. It's not good being indoors all the time", Wan bangun dan menuju ke dapur.
"It's just that... I don't have anyone to enjoy with. If my friends or even Mal and Lea were here, maybe I'll be out of the house more", suaraku dikuatkan kerana Wan berada di dapur. Aku masih terlekat di sofa.
"But they're not. Eventually you will be on your own. I just can't see you being indoors for another 2 months"
"I know but-", kata-kataku dipotong.
"Here, help me cook the pasta why don't you". Aku mengigihkan diri ke dapur. Setelah 30 minit, makan tengahari kami sudah siap. Pasta! Mah favourite dish!
Setelah menolong Wan mencuci pinggan, aku kembali ke ruang tamu dan menghidupkan TV. Ikutkan waktu sekarang, drama aku akan ditayangkan. Tekan, tekan. Kan betul.
"Go get him, Detective!", kataku.
"Can't they see that guy is the murderer all along?", tanya Wan.
"Well, in every episode, they got to have something fishy", kami tergelak.
"Wan, have you eaten your meds yet?"
"Thank you for reminding me, dear. I'm going to refill my cup again. Can you get my meds? It's in the drawer", Wan bangun dari sofa menuju ke dapur. Setelah mengambil ubat, aku kembali terlekat di sofa.
"Diyan, is this your ring?", mataku terbeliak. Aku melihat tangan kiriku. My ring! Aku berlari semula ke dapur dan melihat Wan memegangnya.
"Yeah, that's mine. I took it off when I was kneading the dough", gelakku.
"It is a lovely ring. Who gave it to you?", Wan menyerahkan semula cincin tersebut kepadaku.
"Er.. A friend of mine. Got to go!", aku mempercepatkan langkah ke bilik.
Aku menuju ke bilik air dan membuka tap air di sinki. Aku meneliti cincin tersebut. Habis kena tepung. Aku mengambil sabun dan melumurkan pada cincin sebelum diletakkan di bawah air.
"Argh!", it slipped out of my hands. Otokae! Terus aku memusing pili air.
"What happened?", aku terdengar laungan suara Wan di ruang tamu.
"Nothing", balasku. Mataku tutup ketat kerana tidak mampu menerima kenyataan yang cincinku kini sudah berada dalam paip. Mungkin dibawa air ke mana entah.
"Tak apa, Diyanah. Buka je mata dan tengok", aku memaksa mataku dibuka dan arghh!
Nasib baik sinki ni ada penapis dekat lubang dia. Kalau tidak, naya aku nak call plumber untuk dapatkan semula cincin aku. Tak fasal-fasal cash melayang.
Setelah dibersihkan, aku mengelapnya dengan tuala. Aku mengeluh. Tak mampu aku nak bayang kalau aku hilangkan cincin ni. Cincin yang membawa terlalu banyak memori.
Somehow walaupun dia tiada di sini, dia still managed to find a way untuk surprisekan aku. I still remember the day I found, this precious ring.
Aku sedang menyusun semua bajuku ke dalam almari. Selepas sehari aku mengubah susun atur semua perabot dalam bilik, baru aku selesa untuk mengemaskan barangku. Tenang sikit.
YOU ARE READING
Torn Apart : Million Pieces
Romance• Sambungan Torn Apart Meninggalkan rakan-rakan karib bukanlah sesuatu mudah untuk dilakukan, apatah lagi meninggalkan cinta hati tanpa perbincangan. Terpaksa melupakan kisah cintanya yang bukan sahaja membaurkan diri sendiri tetapi dirinya juga. T...