HADZRI POV
If you're wondering, yes aku sedang 'dipapah' oleh Diyanah ke ice rink. Perasaan malu tu ada cuma sampai ke sudah la weh aku takkan gerak dari tadi.Nasib kami berdua pakai sarung tangan tebal tu sebab sejuk weh kalau tak pakai. Macam masukkan tangan ke dalam peti ais lama-lama.
"Okay, boleh tak ni?", katanya sambil memegang lengan kiriku untuk membantu menyeimbangkan badanku.
"Boleh kot", perlahan-lahan terasa pegangan dilepaskan. And...
"You're doing it, Hadz! Great, steady, steady", katanya dari belakangku. Legit sekarang ni aku seakan meluncur di atas ais, literally!
Tapi, kegembiraan tersebut hilang apabila aku perasan aku tak boleh nak berhenti!
"Hadz, you have to stop or you'll run into someone", katanya ketika aku cuba memandangnya di belakang.
Apabila saat aku memandang ke hadapan, ada seorang budak kecil berdiri tidak jauh di arah yang aku sedang tuju. Apabila makin dekat, aku menutup mata saja, mesti langgar budak ni kang.
Namun, satu tarikan kuat pada jaketku menyebabkan aku terjatuh terduduk ke belakang. Tak la sakit sangat sebab berlapis aku pakai baju ni.
"I'm sorry! He's new", kata Diyanah sambil membantu ku untuk bangun.
"I don't trust you skating alone. Its' okay. Nanti dah selalu, okay la. Here, hold me," senyumnya sambil memegang semula lenganku.
She makes it look easy. Syok je rasany angin sejuk membelai muka apabila reti ice skating ni. Best pula dipapah. Hahaha
"You've done this a lot haven't you?", aku menoleh. Dia angguk.
"Its one of my hobbies to release any anxiety inside but I haven't been here in a while since a year ago"
Nak je tanya tapi I don't want to kill the mood we're having. Beberapa pusingan lagi dan still aku tak boleh glide seorang diri. Kena ada orang pegang. Haih, tak apa.
It was so much fun tho! Kami pusing mengelilingi ice rink 2 kali. Kemudian, kami cuba pusing macam ice skaters dalam tv namun, noob kan tak jadi ler.Jam menunjuk ke arah 4:30pm. Sudah tiba masanya untuk pulang. Kalau tak memang tak akan sampai ke rumahnya sebelum 5:00pm.
"Jom, Diyan. Aku macam penat pula", dia angguk saja. Aku berada di opposite side from the enterance so kami pun meluncur perlahan bersama-sama.
"Tau tak kenapa aku cakap suruh kau tengok beats tu?"
"Dekat mana?"
"Jam yang kau pakai tu la", aku menunjuk ke arah jam yang sedang dipakainya.
"Oh, tak tau? Asal?", aku menarik lengan bajuku dan aku menyentuh jamku 3 kali.
Lantas saja tangannya diangkat menghampiri muka.
"Kau ke yang buat tu?", aku angguk.
"Wait, does that mean?", aku angguk sekali lagi. Dia pun menyentuh semula jamnya tiga kali dan aku pula terasanya.
Aku menanggalkan jamku dan meletakkan pada wrist dia. Tangannya menyentuh jam miliknya sebelum terasanya di jamku.
YOU ARE READING
Torn Apart : Million Pieces
Storie d'amore• Sambungan Torn Apart Meninggalkan rakan-rakan karib bukanlah sesuatu mudah untuk dilakukan, apatah lagi meninggalkan cinta hati tanpa perbincangan. Terpaksa melupakan kisah cintanya yang bukan sahaja membaurkan diri sendiri tetapi dirinya juga. T...