DIYANAH POV
"Diyanah! Can you come here please!", aku bangun dari tempat dudukku ke dapur.
"Okay. So, I've made some meal prep for you. You can eat whatever you want but by the time I come back, all of these need to be eaten okay?", aku angguk sambil melihat mama menunjuk ke dalam peti sejuk.
"Kenapa macam banyak je?"
"Mana ada banyak. Okay la sebab we'll be gone for a week or so. Mana la tahu you get hungry alot"
Before lunch mama dengan papa akan ke Malaysia. I 'would' like to go too but its too much for me. Nanti siapa nak jaga rumah ni? Wan mesti tak suka kalau rumah dia kekosongan.
Besides, its been 2 years. 2 tahun tak jejak kaki ke Malaysia. I'm not stable at all mentally and physically so.... Thats why I'm going to use my present as my apology.
"Orait. Your cousin will be here everyday. Anything happens, call him or our neighbour. I'm gonna miss you, Diyan", aku menyalam tangan papa.
"Remember to eat your meds and the meals I've made. Miss you", tangan mama pula disalam.
"Remember to give it to Lea. Have fun! I-", bunyi ketukan di pintu menganggu percakapanku.
"Who could that be?", papa membuka pintu. Ramainya orang.
"Surprise!", aku mendekati pintu dan aku tercengang.
"Bila korang datang sini?!!", aku berlari memeluk Arisha dan Kameya.
"Papa dengan Mama ajak diorang ke sini so that you wouldn't be lonely", aku melihat mereka menyalam kedua-dua ibu bapaku. Setelah berbual seketika, mama dan papa pun naik kereta Mr. Richard.
"See you later! Stay safe tau", cakap papa dari dalam kereta. Aku melambai sehingga kereta tidak dapat dilihat.
Aku memaling kebelakang dan aku tersenyum. Aku berlari memeluk mereka dari belakang.
"You guys came! Oh my gosh! This is so unreal to me", ujarku dengan riang.
"We missed you so much, Diyan!", teruja Kaneya memeluk ku erat dengan Arisha.
"Me too weh. Dua tahun tak dapat jumpa in real life"
"Haih, kalau aku perempuan, dah lama aku peluk kau, Diyan. Malangnya aku lelaki", aku tergelak mendengar ayat Rafiq.
"Nah, peluk bantal ni", kataku sambil membaling bantal sofa ke arahnya.
"Oh, sorry. Have a sit. Make yourself at home", kataku sambil mengelap air mata terujaku.
"Coats korang letak dekat sini. Aku buatkan akr and bawa snacks", kataku sebelum melangkah masuk ke dapur.
RAFIQ POV
~30minit sebelum kejadian~
Kami menuju ke 59 High Street Rotting dean, Brighton, iaitu lokasi rumah nenek Diyanah, dengan menaiki kereta Mr. Richard.
Tak silap aku, ini kali pertama Arisha dan diriku sendiri ke luar negara. Apatah lagi, rumah Diyanah.
Bagi ku struktur reka bentuk perumahan di London yang amat berbeza dengan di Malaysia.
Persekitaran di sini aman dan tenang. Lebih-lebih lagi, bilangan kereta yang lalu teramatlah sedikit. Rumah di sini sendiri nampak selesa untuk didiami. Mungkin sebab kawasan ini bukan bandar sangat.
"Fiq, ambil gambar aku dengan Kameya", kata Daim. Mereka berdua membuat gaya peace sebelum butang camera ditekan. Nasib aku bawa kamera aku. Untuk kenangan.
YOU ARE READING
Torn Apart : Million Pieces
Romance• Sambungan Torn Apart Meninggalkan rakan-rakan karib bukanlah sesuatu mudah untuk dilakukan, apatah lagi meninggalkan cinta hati tanpa perbincangan. Terpaksa melupakan kisah cintanya yang bukan sahaja membaurkan diri sendiri tetapi dirinya juga. T...