DIYANAH POV
"Hello?", aku menyelit telefon antara pipi dan bahuku. Siapa pula call waktu tangan aku penuh dengan barang?
"Diyan, your dad and I will be home late today so don't wait for us". Aku menekan butang buka bumper kereta dan meletakkan groceries.
"Okay. Where're you guys going?", aku menutup bumper kereta dan memasang enjin.
"Er... We have an unexpected client coming to meet us", aku okaykan saja sebelum menamatkan panggilan. Telefonku hidupkan. Dah pukul 6 petang. Jarang diorang jumpa client lebih jam 4 petang melainkan client penting. Penting la tu.
"Wan! I'm home!", kataku sambil meletakkan groceries ke atas dining table.
"Diyan, someone came and sent you these flowers", mataku tertarik ke arah jambangan bunga rose tatkala Wan membawanya dari dapur.
"Lovely isn't it? Here, there's a letter", Wan menunjuk ke arah satu surat berwarna putih yang terlekat pada ikatan bunga.
Aku membawa bunga tersebut ke bilik ku. Aku meletakkan bunga tersebut atas katil. Oh mai god, its black, its dark its sooo prettyyyy!
Coat ditanggalkan dan digantung semula ke dalam almari sebelum melabuhkan diri ke katil.
A? A?? Arman? Aniq? Aaaa..... Inilah antara jenis orang suka buat orang lain kena fikir. Siapa pula initial dia bermula dengan huruf A?
Aku meletakkannya ke dalam pasu bunga dan meletakkannya di atas meja solekku. Wow, it looks so nice and pritiii. Dah la warna hitam, so my style. Aesthetic gue. Aku termenung ke arah surat tadi.
"Haih, kau siapa, A?", aku membaringkan diriku. Ngantuk pula. Penat agaknya aku hari ni. Aku pergi ke klinik ambil ubat Wan, pergi kedai laundry ambil baju dry clean, pergi ke supermarket beli groceries dan pergi ke jumpa two of my parents' client. The meetings were fine but nak sampai ke satu lokasi ke lokasi lagi satu tu nak dekat sejam.
Tak sangka pukul 9 pagi aku left the house pukul 6:30 petang aku sampai rumah. Kesian Wan duduk sorang-sorang.
Aku dikejutkan dengan katilku bergegar. La, terlelap amku rupanya. Aku menoleh ke arah telefonku yang betul-betul berada di sebelah kepalaku. Tanpa melihat nama pemanggil, aku angkat sahaja.
YOU ARE READING
Torn Apart : Million Pieces
Romance• Sambungan Torn Apart Meninggalkan rakan-rakan karib bukanlah sesuatu mudah untuk dilakukan, apatah lagi meninggalkan cinta hati tanpa perbincangan. Terpaksa melupakan kisah cintanya yang bukan sahaja membaurkan diri sendiri tetapi dirinya juga. T...