Chapter 5 💔 Him

25 2 4
                                    

Tergamam.
Terkelu.
Rindu.
Gembira.
Sedih.
Marah.
Semuanya bercampur aduk.

"Sakitnyer.."

Mata Isabella masih tatap wajah yang kesakitan di hadapannya. Dirinya terkaku disitu.

Dahi jejaka itu berkerut. Urat hijau kelihatan. Cukup menunjukkan yang dia sedang menahan sakit.

Jejaka mata hijau itu terus menuju ke arah tandas di dalam bilik nya sebelum keluar semula dengan rambut yang basah. Sapu tangan kecil yang sudah dibasahkan ditekapkan pada hidung yang berdarah . Yelah. Hidung dia yang kena bucu tadi. Bukan dahi. Sebelum matanya tertatap pada raut wajah yang paling dia rindui.

Mereka membalas mata. Green eyes with blue eyes. Okay. Sekarang siapa perlu meminta maaf?

"Mmm.. sorry for the surprise"ucap Mikael sambil tersenyum manis. Isabella membalas senyuman itu dengan senyuman tawar sebelum tubir mata nya terasa panas. Kolam air mata semakin galak penuh.

"I miss you"kata Isabella sebelum menunduk. Air mata yang jatuh diseka kasar. Mikael menuju ke arah Isabella lalu memeluk gadis itu,erat.

"I miss you too. Sorry for the surprise. I didn't expect that will be like this. Sorry for making you cry. Sorry about the kidnapping. Sorry about the poison. And.."mengeluh kecil dan menarik nafas dalam dalam. Sungguh. Dia rasa serba salah apabila menculik gadis kesayangannya tadi. Memang pada mulanya,rasa seronok tetapi apabila melihat air mata yang mengalir tadi membuatkan dia rasa sangat bersalah. Lagipun dia ingatkan yang gadis itu akan mengenali dirinya di shopping mall lagi. Kerana dia ada menegur gadis itu di kedai makan.

Flashback

"Miss"

"Hmm?"Isabella mendongak memandang lelaki yang berhoodie itu. Tak sedap hati bertandang. Dah Kenapa pulak mamat ni?

"You left something"

"Ha? What is it?"

"Your heart"

Isabella mengerutkan dahinya. Habis tu? Nak cakap chia chia chia ke apa?

"Emm..sorry. I have to go"kata Isabella sebelum meninggalkan Mikael.

End flashback

"Sorry for about on the bed just now. I am actually just want to be kidding with you. But it's the wrong way actually"Jadi konklusinya di sini. Dia ingin membuat surprise di kedai makan tadi tetapi apabila gadis itu tidak mengecam dirinya,satu idea nakal timbul di benak. Mana dia dapat racun tu? Tu bukan racun. Cuma arak. Tetapi arak itu kuat baunya. Dan memang kalau orang yang tak biasa dengan arak,akan pengsan. Dan arak itu ada je Kat kedai. Well..New York kan? Dan pasal katil itu,dia ingatkan Isabella dapat mengecam dirinya kerana yelah . Takkan perogol nak pegang tangan dulu sebelum 'em'? Dan takkan Isabella tak dapat ingat suara dirinya? Huhuhu.

"It is really wrong way!"Isabella menumbuk dada jejaka bermata hijau itu sebelum Mikael menarik dahi Isabella supaya mendongak ke arahnya.

"I am sorry. I just.. want to make a surprise to you but semuanya rosak sebab awak tak kenal saya. Saya yang tegur awak Kat kedai makan tadi. And bila awak tak cam saya.. Emm.. sajalah nak buat lawak. Hehehe" Mikael sambil tersengih sumbing

"Ish! Tak lawak tahu!"kata Isabella sebelum mengembungkan pipinya. Comel!

"Jangan buat macam tu la. Kang gigit pipi tu baru tahu!"kata Mikael sebelum mencubit pipi yang dikembungkan itu.

"Ish jangan la!"

Ketawa Mikael terburai disitu sebelum terasa dahinya dipegang lembut.Mikael tergamam. Ketawanya terhenti. Isabella memerhati tangannya yang diselaputi cecair pekat merah.

IsabellaWhere stories live. Discover now