"Aku suruh datang pukul 10. Sekarang ni dah 10:15. Lambat. Tak berdisiplin. Lembap" Tiga patah perkataan yang dilepaskan dari mulut lelaki itu sudah cukup membuatkan wajah cantik Jennie bertukar masam.
"Ala sorry la. Tadi pergi locker sekejap simpan buku. Bukannya lam.... Ummphh" Tanpa sempat Jennie menghabiskan ayatnya, bibirnya telah disambar oleh Taehyung. Dasar miang. Kahkahkahkahkah. Ciuman dileraikan. Jennie mengesat bibirnya yang dicium Taehyung. Mereka kini berada di taman bunga belakang university. Jadi tiada sesiapa yang dapat mengesan keberadaan mereka kerana taman bunga belakang university agak jauh dari setiap blok university.
"Kau ni banyak cakap la. Bising la. Dahla lambat" Ujar Taehyung.
"Eeiiishhh... Geramnya la. Rasa nak tumbuk jer. Nasib sayang. Haaa" Jennie yang baru terlepas cakap cepat cepat menutup mulutnya dan memandang Taehyung. Kelihatan Taehyung merenungnya.
"I love you too"
Matanya dibuka. Peluh pula laju mengalir didahi dan segera dilap.
"Mimpi rupanya. Haiishhh Kim Jennie. Kau buat aku gila tahu tak. Haiishhh" Dia tersenyum sendiri lalu menyambung tidurnya.
Sebulan sejak Vernon menceritakan bahawa dirinya dan Jennie pernah mempunyai hubungan ditambah pula yang mereka pernah berkahwin, sedikit demi sedikit memori lampau nya kembali menerjah masuk kedalam kotak pemikirannya. 2 minggu lepas dia bermimpi bagaimana dirinya dan Jennie berkenalan.
Flashback
Buku nota bercorak ekor kucing dibuka lalu menyalin nota nota penting yang terdapat didalam buku yang dipinjam di perpustakaan university. Pada mulanya dirinya berasa sungguh tenang. Namun ketenangannya hilang sebaik sahaja 3 orang lelaki bergelak ketawa dibelakangnya. Jennie mendengus geram lalu berpusing ke belakang.
"Woiii diam argh. Tak reti nak hormat orang yang nak belajar ke" Marah Jennie. Suara Jennie yang menerpa masuk kedalam telinga 3 sang jejaka kacak yang bernama Taehyung, Jimin dan jungkook membuatkan mereka bertiga menoleh.
"Cik adik manis, kalau nak belajar pergi la duduk library sana tu. Tak pun duduk dalam hati oppa pun boleh. Kahkahkahkahkah" Kata Jimin. Kata kata Jimin mengundang gelak tawa Jungkook dan Taehyung. Jennie menarik nafas panjang dan berkemas untuk beredar dari situ. Ketiga tiga mereka masih bergelak ketawa. Entah apa yang dibicarakan sehingga gelak seperti puntianak harum sundal malam. Hahaha.
End Flashback.
🍳🍳🍳
Osaka, Jepun.
Pemandangan bandar Osaka pada malam hari menarik minat Yoongi untuk melihatnya. Walaupun telah berkali kali menjejakkan kaki ke bandar Osaka, namun dia tidak berpeluang untuk menikmati keindahan malam bandar Osaka. Jadi pada malam ini, dia ingin menikmat keindahan malam bandar Osaka sebelum pulang ke tanah air.
Tuk tuk tuk.
Ketukan pintu menyebabkan dia melangkah ke pintu lalu dibuka. Dilihat Sam orang bawahannya berdiri dihadapan pintu nya.
"Kau nak apa?" Soalnya.
"Tiger nak jumpa. Sekarang"
🍊🍊🍊
Subang berwarna putih dipasang ke telinganya. Rambutnya disikat kemas. Lip balm berperisa strawberry dicalit sedikit ke bibirnya. Dia menilik dirinya untuk kesekian kalinya pada pantulan cermin.
(Bayangkan ni wajah Wendy yer)
Setelah berpuas hati, handbag berwarna hitam dicapai dan berlalu keluar dari rumahnya. Pintu rumahnya dikunci untuk keselamatan.
🍒🍒🍒
Kereta di parking elok di tempat parking kereta. Kaki diatur keluar dari kereta dan kereta dilock. Setelah urusannya selesai dengan kliennya yang juga merupakan mafia, iaitu Tiger, dia terus membawa dirinya pulang ke kondonya. Penat dan mahu berehat.
Someone's POV
Lariannya dilajukan. Sekejap sekejap kepalanya ditoleh kebelakang. Kelihatan 7 orang lelaki sedang mengejarnya dengan sepucuk pistol ditangannya. Tembakan demi tembakan dilepaskan oleh mereka namun tidak mengenai tubuh perempuan itu. Sebaliknya tubuh perempuan itu galak melarikan dirinya. Sedang dia berlari, tiba tiba dia terlanggar seseorang.
End someone's POV
Yoongi teekejut saat seorang perempuan terlanggar dirinya. Dilihat seorang perempuan yang hanya memakai skinny jeans dan singlet hitam sedang berdiri dan terdapat sepucuk pistol ditangan perempuan itu. Dalam masa yang sama, bunyi larian kedengaran ditelinga mereka berdua. Lantas perempuan tersebut menarik Yoongi untuk menyorok. Yoongi hanya menurut.
"Where's that girl? We lost her"
"She's so fast. I am so tired chased her"
"Never mind. Let's find that girl" Selesai berkata ketujuh tujuh lelaki dari America terus mencari kelibat perempuan yang dikejar tadi.
Setelah memastikan mereka semua sudah tiada, gadis bernama Yuha itu melepaskan keluhan lega lalu terduduk. Yoongi pelik dengan gadis itu.
"Heiii kau kenapa. Sapa diorang tadi. Asal diorang kejar kau?" Soal Yoongi dengan berbahasa Jepun. Yuha hanya diam sambil memandang Yoongi. Kemudian dia mengeluarkan telefonnya yang berada dipoket seluar. Nombor seseorang didail.
"Ambil aku sekarang. Dekat Sky Tower Condominium. Aku tunggu kat rooftop" Katanya dan panggilan dimatikan.
"Kau dari Korea ke?" Soal Yoongi pelik apabila gadis dihadapannya menggunakan bahasa Korea ketika bercakap tadi. Yuha memandang Yoongi.
"Yes. Aku dari Korea. And pasal tadi tolong lupakan. Bye" Yuha berlalu pergi meninggalkan Yoongi. Yoongi tersenyum senget memandang tubuh belakang Yuha.
"Comel" Kata Yoongi.
YOU ARE READING
ASSASSIN'S LOVE ( BTS X BLACKPINK)
RomanceSegala halangan dan dugaan aku tempuhi untuk cinta aku. Dia cintaku, Kim Taehyung.