Kakinya dibawa melangkah menuruni anak tangga satu persatu. Telefon bimbit Dan kunci kereta setia menemani dirinya. Sesekali mulutnya menyanyikan lagu I'm fine nyanyian kumpulan BTS yang ligat menguasai industri nyanyian K pop. Belum sempat tangannya memulas tombol pintu utama rumah nya, satu suara menghentikan gerakannya.
"Nak kemana tu lagi Taehyung. Dah malam ni. Pull 12 dah ni" Puan Kim bersuara. Taehyung memusingkan tubuhnya lantas menghadap ommanya.
"Nak keluar kejap" Lantas langkah dibawa untuk keluar namun suara Puan Kim sekali lagi mematikan langkahnya.
" Petang tadi keluarga Irene datang. Kami berbincang tentang hubungan kamu berdua. Hujung tahun ni kamu berdua akan berkahwin" Taehyung yang mendengar pernyataan ommanya terus bersuara.
"Berapa kali Taehyung nk cakap. Tae taknak kahwin ngan Irene tu. She's not my taste" Lantas Taehyung keluar tanpa menghiraukan panggilan ommanya.
🌹🌹🌹
Light Night Club
"Yooo bro lama tak lepak. Busy ke" Soal Jungkook apabila Taehyung melabuhkan punggung dihapannya. Gelas berisi wine diambil apabila Hoseok menghulurkan kepada nya.
"Nothing. Cuma omma aku sibuk pasal kahwin stress aku macam ni. Dah la dengan Irene pula tu. Serabut aku ngan perempuan tu." Kata Taehyung.
"Alah biasa la tu. Orang tua." Balas Yoongi.
"Aku ada benda nak cakap ni" Namjoon bersuara.
"Apadia" Tanya Jimin
"Nanti kita ada perang besar dengn Got7. Diorang dah kacau tempat kita. Lepastu 12/9/ kita kena gi Cube Entertainment. Aku dengar citer YG Entertainment pon dijemput sekali sebab sorang member dia dah balik dari New Zealand" Panjang lebar Namjoon bercakap.
"Eh kejap YG Entertainment tu kan company assassin. Semuanya group mafia yang dijemput. Tapi kenapa YG pon dijemput sedangkan tu company assassin" Soal Jin
"Haish pinky Jin. Kau lupa ke yang company tu assassin diorang legend. Tak pernah tinggalkan jejak. Bukti2 pembunuhan semua clear. Tu la Cube jemput diorang" Sampuk Yoongi.
"Ha kalini kau bagus. Walaupun keje kau asyik tido jer, tapi semua perkembangan kau tahu. Bagus bagus" Taehyung menepuk nepuk belakang Yoongi.
"Sakitla belakang aku. Dah la aku nak enjoy" Kemudian mereka semua hanyut dalam suasana kelab malam tu. Kebingitan music tidak mengganggu aktiviti mereka malah menghanyutkan mereka.
YOU ARE READING
ASSASSIN'S LOVE ( BTS X BLACKPINK)
RomanceSegala halangan dan dugaan aku tempuhi untuk cinta aku. Dia cintaku, Kim Taehyung.