Ginny hade gått på några av professor snigelhorn träffar efter att Ginny var med i Snigelklubben. Den här gången fick Ginny en inbjudan till Snigelklubbens julfest. Ginny visste inte vad hon tyckte om professor snigelhorn men hon visste att hon skulle bjuda Luna. Luna är inte med i snigelklubben det gör Ginny arg ibland för dem i snigelklubben är de som är tillräckligt kända eller hans kända släkting. Ginny tycket att efter Lunas parad vid växthuset så skulle hon få dubbelinbjudan men hon kanske skulle får det efter julfesten om hon berättade det för professor snigelhorn.
Luna mötte Ginny påväg till middagen och Ginny frågade om Luna ville följa med till professor snigelhorns jul fest. Luna blev glad och satte sig vig Raveclaws bord och tänkte på vad hon skulle ha på sig. Ginny satt och tänkte på hur konstigt hennes liv är, Hon har en flickvän, är jagare i Groffindors quidditchlag och hon är nära vän med den utvalda. Hermione knackar på hennes axel.
- Ginny du värkar tankspridd är det något speciellt? frågade Hermione
- Nää det är väl bara att Luna hon e bara så...
- Underbar? avslutar Hermione Ginny mening.
- Ja precis och det känns som om hon kommer försvinna. Sa Ginny med lite oro i rösten
- Jag förstår mig inte på Luna så bra men jag vet att hon är ärlig och lojal. Så om det var något som störde henne så skulle hon säga det. sa Hermione. Kanske till och med rakt ut med hennes underliga lugna röst. Både Ginny och Hermione fnissar till.
- Tack Hermione! Du är nästan för smart för att vara i Griffindor. sa Ginny samtidigt som hon kollade på Luna och bara drömde om när dem skulle mötas själva igen.
Det var kvällen till julfesten och Luna mötte Ginny i korridoren. Ginny hade på sin en Blå top som matchade en kjol i samma färg båda i något slags linne tyg och den var enkel med en liten volang på kjolen. Ginnys hår var lockat och var halvt uppsatt och på fötterna så hade hon vita ballerina skor. Luna hade en Gul klänning som hade volanger som matchade Ginnys och hennes hår var naturlig vågit och hängde ner för ryggen. Luna hade sina rädisörhängen. Luggen var uppsatt med en liten solros. Ginny kollade på Luna och tänkte på en sol stråle som den solstrålen som väcker en på morgonen, Den som får dig att le när du vaknar. Ginny gick fram till Luna och kysste henne på pannan.
- Du ser strålande ut. Bokstavligen. Sa Ginny
- Jag är inte så oskyldig som jag ser ut. Sa Luna med ett litet skratt på läpparna.
Ginny la handen om Lunas rygg och kollade djupt in i hennes ögon. Månljuset från fönstret glänser i Lunas ögon lite som magi. Luna la händerna om Ginnys kinder och gav henne en passionerad kyss. Ginny osäkerhet på Lunas närvaro var som bortblåst. Det var hon och Luna kanske för alltid.
Ginny och Luna gick in på Julfesten och började småprata med några av lärarna. Luna märkte att vissa var besvärade av att hon och Ginny höll hand. Dem gick vidare och såg att Harry och Draco stod och pratade i ett hörn.
- Hej Drarry! sa Ginny med ett litet skratt
- Tja! ni ser båda fantastiska ut. sa Draco
- Tack! Varför står ni här? Varför minglar ni inte? Frågade Ginny.
- Vi gjorde det men så började jag äta av dem här snittarna och jag kunde inte sluta äta dem. Dem är så goda. Sa Harry och både Draco och Luna började fnissa.
- Harry har du tänkt på att Draco inte äter dem? frågade Luna och försökte att inte börja skratta
- Neeeej.... sa Harry och kollade misstänkt samt på Draco.
- Det är för att det är inte vanliga snittar. Luna höll på att spricks. Det är gjorda på drank pung! Luna, Ginny och Draco började as garva och alla kved av skratt. Harry sprang till närmaste soptunna och sprang bakom ett skynke och spydde.
- Varför sa du inget Draco? sa Harry när han hade kommit tillbaka från sitt kräks kalas.
- Du frågade ju inte. Svarade Draco efter att ha lugnat sig efter sin skratt attack.
Kvällen var kul och Draco berättade på Ron och Hermione om snittarna och Ron höll på att dö av skratt men Hermione ville vara med sansad men man märkte att hon höll tillbaka ett skratt.
Professor snigelhorn kom fram till Luna och Ginny.
- Jag hörde om ditt "utbrott" vid växthuset och jag tyckte att det var väldigt modigt av dig. sa professor snigelhorn.
- Tack professorn! Jag ville inte att en idiot skulle förstöra mitt och Ginny förhållande. sa Luna med den där konstiga lugna rösten som fick en att känna att hon alltid har rätt.
- Jag hoppas att du vill komma på min nästa snigelklubb träff. sa professor snigelhorn med ett litet besvär på rösten. Ginny visste att han hade lite svårt för mugglar föda och säkert tycker att det är jobbit med homosexuella också. Det är väl bara ett beteende för en gammal människa. Det positiva är att han till vill visare och tog med Luna i snigelklubben.
Vad tycker ni om Julfesten? Jag älskar skämtet i den sjätte filmen om dragonballs så jag behövde ha med det här//Pussgurkan
YOU ARE READING
Lunny!!! (År 5)
FanfictionEn dåligt skriven kärlek historia mellan Ginny och Luna!! (Lunny)