Luna och Ginny gick igenom korridoren påväg till lektionen i örtlära. Dem hade besämt sig att vara offentliga med sitt förhållande. Luna tyckte det kändes rätt att vara med Ginny men lite konstigt att vara öppen med det. Luna hade ju gillat Ginny i nästan 3 år och nu är dem tillsammans. Dem kom fram till växthusen då dem hör en kille från Ravenclaw säga.
- Huru Stolliga Luna visste inte att du höll på med sådan snusk!
Luna märkte att Ginny vände sig mot henne med en ledsam minn som om hon skulle bli ledsen. Luna ville visa att hon var modig om Ginny så hon släppte Ginnys hand och gick fram till killen.
- Om du menar att jag håller på med snusk när jag är med Ginny så är din åsikt mer korkad än min medaljong. Jag och Ginny har det helt fantastiskt och jag skulle häller tillbringa två dubbel timmar med professor Snape och Ginny än tillbringa 5 minuter i ett glasspalats med dig. Du är bara avis på mig för att jag har fått världens bästa och mest underbara flickvän och det har inte du. Luna vände på klacken svängde hennes långa silvriga hår i killens ansikte och gick fram till Ginny och gav henne en lång kyss på munnen. Killen stod helt förbluffad och alla andra som hörde applåderade. Ginny och Luna gick en bit bort och Ginny kysste Luna men mitt i kyssen så började hon skratta.
- Luna du var helt otrolig. Du är bäst och coolast. Jag fattar inte hur du vågade. Luna du är så badass. och jag älskar det. sa Ginny med ett stort leende på läpparna
- Tack Ginny jag vill vara lika modig som du. sa Luna lite försiktigt
- Det var du och till och med modigare, jag är super stolt. sa Ginny med en lugn röst och gick in för en till kyss men Luna stod inte kvar utan hon hoppade upp och ner av upphetsning.
- Asså jag var så cool! Jag vet inte vad som hände jag bara gick fram och...Aaaaaaaa JAG VAR SÅ COOL!! sa Luna och var som en stor känsloboll som hoppade upp och ner.
Ginny tog tag i Luna och lede henne in i växthus 4 eftersom hon inte riktigt hade möjligheten att gå in själv på grund av känsloöverfallet. När Luna kom in så började alla applådera igen och Luna blev röd om kinderna. Hon vet inte riktigt varför hon gjorde det. Det kanske varför ingen hade väl gillat henne på riktigt men nu blir hon överröst av applåder, klappar på ryggen och heja rop. Hela lektionen var som ett suddigt virvarv men efter så gick Luna och Ginny hand i hand tillbaka slottet och påväg till lunch. Luna var inte bara glad för att Ginny var stolt över henne utan hon var även glad för att hon var stolt över sig själv.
Vem visst att Luna var så cool!!!! Okej tydligen jag men jag kände att detta är ett Luna moment!//Pussgurkan
VOCÊ ESTÁ LENDO
Lunny!!! (År 5)
FanficEn dåligt skriven kärlek historia mellan Ginny och Luna!! (Lunny)