Luna gick i korridoren och försökte hitta Ginny för att berätta att det inte spelade någon roll för att Luna tyckte att Ginny var det bästa i hela världen. Luna letade och letade med kunde inte hitta henne. Hon kände sig ledsen och besviken på att Ginny inte fattade att Luna älskar henne vad hon än skulle och inte skulle göra. Luna gick i korridoren påväg till Ravenclaws uppehållsrum då hon såg Ginny men så fort Ginny såg Luna så vände hon på klacken och skynda sig iväg för att slippa möta Luna.
- Ginny vänta! Jag älskar dig! Skrek Luna efter Ginny.
Det kom några killar runt hörnet och Luna kände igen dem. Det är dem där homofobiska assen till Killar, Jordan och hans gäng.
- Trubbel i sagolandet, Prinsessan? Har din gyllene riddare lämnat dig? Sa Jordan med ett stort flin på läpparna.
Luna gick fram och tryckte hon honom mot väggen och höll trollstaven mot hans strupe.
- Du ditt äckliga lilla as! Du tycker det är så roligt att mitt hjärta är krossat och att jag håller på att gå under! Du framställer dig som en idiot, som en person som är dummare än en padda! Du är en homofobisk djävul som kommer direkt från helvetet! Skrek Luna medans som tårarna rann hejdlöst ner för kinderna.
Luna sjönk ner på golvet i en liten pöl och alla killarna gick och lämnade Luna kvar för att gråta.Det gick flera timmar och Luna låg på golvet och kollade upp i taket. Hon hade inte kvar några tårar att gråta och var helt tom på insidan, hon kände som om aldrig kommer kunna bli glad igen, som om hennes hjärta har skitits ut och låg nu på golvet bredvid henne i tusen bitar. Luna låg där helt hjälplös och visste att hon måste ta sig upp men hon orkade inte. Hon orkade ingenting, hon skulle ligga där till någon hittade henne. Luna känner hur ögonen blev trötta och hon somnade där i en pöl av hennes egna tårar.
YOU ARE READING
Lunny!!! (År 5)
FanfictionEn dåligt skriven kärlek historia mellan Ginny och Luna!! (Lunny)