En fundering i sjukhusflygen

53 4 3
                                    

Luna vaknade upp i sjukhusflygen utan att veta hur hon kom dit. Hon frågade Madame Pomfery undvek frågan så Luna gissade att hon aldrig skulle få reda på det. Luna låg i sjukhusflygen hela dagen för hon har inte lust att träffa någon någonsin igen men då så kom Hermione. Hon gick fram till sängen och satte sig på golvet bredvid.
- Hur mår du? Frågade Hermione medlidsamt
- Dåligt! Sa Luna och drog täcket över huvudet.
- Jag förstår att det är jobbigt med Ginny och allt men det kommer lösa sig, för om Ginny någonsin har älskat dig så kommer hon komma tillbaka. Sa Hermione och försökte lyfta på kudden.
- Men hon har ju inte kommit tillbaka!!! Så hon har väl aldrig älskat mig!!! Skrek Luna in i kudden och tryckte den hårdare mot ansiktet.
- Sluta vara katastrof-tänkets morsa nu. Ginny har gott runt som en miserabel zombie sen ni gjorde slut. Sa Hermione lite mer irriterat efter dom hon visste att Ginny hade älskat henne mer än någon annan. Luna satte sig upp och la kudden framför sig.
- Det brukade vara ett skämt.... Ginny brukade säga mamma till mig när hon tyckte att jag var bestämd och mammig. Sa Luna sorgset
- Det kommer att bli bra Luna!! Sa Hermione och kramade om Luna och torkade bort en liten tår som föl mot täcket.
- Är du säker? Frågade Luna och kollade i Hermiones ögon för att se om hon ljög
- Jag är helt säker! Sa Hermione och kramade om Luna hårt och sen gick hon.
Luna satt och tänkte på vad Hermione hade sagt. Var Ginny så ledsen och varför hade hon gjort slut? Hur kunnde hon tro att Luna inte älskade Henne.

Lunny!!! (År 5)Where stories live. Discover now