Luna gick i en korridor påväg till Storasalen där hon skulle möta Ginny men det blev inte riktigt så. Luna märkte att det var en grupp av killar från Slytherin som gick bakom henne och när hon gick runt hörnet så råka hon gå in i en annan grupp av killar. Dem tog tag i Luna och tryckte upp henne mot väggen. Luna sparkades och slogs för att komma loss men lyckades inte.
- Så här är du. Din äckliga lilla bög slampa! sa den största killen
Luna klippte till honom så hårt hon kunde, Då tog en av killarna tag i henne och slog henne rakt i ansiktet.
- Hon kommer nu! sa en av det mindre killarna och alla förutom den stora killen sprang iväg. Nät Ginny och runt hörnet så kysste den stora killen Luna framför Ginny. Ginny sprang iväg åt andra hållet och grät. Hon hade ju inte märkt att Luna grät eller blödde från näsan. Ginny sprang rakt in i tjejernas toalett och hon tänkte på vad som hade hänt och kände hur det vände sig i magen. Ginny spydde rakt ner i handfatet.
Luna hade blivit så chockad efter kyssen så hon märkte knapp smärtan efter när killen hade dunkat hennes huvud i väggen och sen släppte henne ner på golvet. Luna kände inte smärtan i ansiktet för det ända hon kände var smärtan i hjärtat efter att hon insätt vad Ginny kommer tro. Luna brukar tro att 10 omöjliga saker händer innan frukost men hon hade aldrig tänkt på att en sådan här grej skulle kunna hända. Vad ville dem där killarna egentligen.
Ginny var så förkrossad att hon gick upp till sjukhus flygen och berättade om att hon hade spytt. Madame Pomfrey tog hand om Ginny och gav henne tabletter så att hon inte skulle må illa. Ginny låg i sjukhus flygen i flera timmar och tänkte bara på Luna.
Luna satt på golvet och blödde i säkert två timmar innan nästan huvudlöse Nick hittade henne.
- Oj! vad har hänt. frågade nästan huvudlöse Nick
- Det var några killar från Slytherin som...Luna kunde inte avsluta meningen. Nästan huvudlöse Nick gick och hämtade Hagrid som var någon korridor bort. Hagrid bar Luna bort till sjukhusflygen.
Ginny såg hur Luna log nästan medvetslös i Hagrids famn och hon visste inte vad hon skulle tro hade hänt.
- Ginny du kan gå. sa Madame Pomfrey lite snabbt innan hon började ta hand om Luna.
Ginny sprang iväg för att hitta Hermione. Hon sprang bort till biblioteket där hon hittade Hermione.
- Hermione! Luna är i sjukhusflygen och hon kysste en Slytherin och hon är medvetslös. sa Ginny så snabbt att Hermione såg ut som ett frågetecken.
- Luna kysste vad sa du?frågade Hermione
- Hon kysste den där stora killen från Slytherin. sa Ginny och började få tårar i ögonen.
- Vad hände? frågade Hermione med panik i rösten
- Jo jag gick runt ett hörn för att möta Luna men när jag kom fram så såg jag Luna kyssa den där killen. Jag sprang sen iväg och spydde på toan.
- Okej? Men varför blöder Luna och varför är hon typ medvetslös? frågade Hermione med en bekymrad min.
- Jag vet inte! skrek Ginny samtidigt som tårarna bara sprutade.
- Okej Ginny! sätt dig här så ska jag berätta vad jag tror. sa Hermione. Luna satte sig bredvid henne.
- Jag tror att om Luna inte gillade dig så skulle hon berätta. Luna är ju den ärligaste personen på Hogwarts och jag tror inte att Luna kysste den där killen utan att den där killen kysste Luna.
- Men vad är skillnaden. snyftade Ginny fram.
- Skillnaden är att Killen kunde tvingat Luna att kyssa honom. Så jag tycker att vi inte drar förhastade slutsattser och frågar Luna om hennes vinkel. sa Hermione. Ni var ju så kära så jag tror inte på att bara kasta bort allt på ett möjligt missförstånd.
- Tack Hermione du kan vara riktigt smart ibland. sa Ginny och båda gick upp till sjukhusflygen. Men Luna hade inte vaknat så Ginny satte sig bredvid sängen och väntade. Hermione gick till sin nästa lektion.
Trubbel i paradiset för Ginny och Luna!!//Pussgurkan
YOU ARE READING
Lunny!!! (År 5)
FanfictionEn dåligt skriven kärlek historia mellan Ginny och Luna!! (Lunny)