Ginny stod i Storasalen med alla D.A medlemmar inklusive Luna. Hon stod där och lämnade inte en ända blick på Ginny. Ginnys hjärta gjorde ont när hon tänkte på att Luna inte älskar henne längre. Ginny vände sig mot Hermione som läste av kartan så noga att ögonen så ut som om dem skulle ramla ut. Ginny missade att Luna vände sig mot henne med tårar rimmade ner för kinderna. Allt kändes olyckligt för dem två. Luna hade blivit glad för att starta upp D.A igen fast blivit ledsen när hon insåg att hon kunde inte prata om allt med Ginny.
Hon kunde ju men hon visste inte hur banden mellan henne och Ginny var.
- Jag ser dem! Skriver Hermione och pekar på flera namn på kartan som kommer rakt ifrån väggen.
- Dem måste vara i "Vid-behov-rummet"! Sa Ginny och kutade ut med alla efter sig. Dem var på väg mot en domedag men alla ville hjälpa att rädda skolan. Dem kom till en korridor mot ett av tornen och där stod dem öga mot öga med Dödsätarna. Ett tio-tal av dem sprang upp i tornet men resten av dem stannade kvar. Någon kastade en förbannelse och sendan kastades förbannelser kors och tvärs i rummet. Men Ginny kunde parera alla det var som om hon hade en skydds sköld fram för sig. Hon kunde inte bli träffad det gick inte, det var helt omöjligt. Hon hade ett leende på läpparna tills hon insåg att Luna inte hade ett sådans skydd så hon började kolla runt i rummet för att hitta Luna. Efter en stund så hittade Ginny henne och Luna stod där och kastade förtrollning efter förtrollning . Ginny känner hur hon blev varm i hela kroppen, hon var så stolt. Hon ville springa fram och kyssa henne och aldrig släppa henne. Ginny fick en förtrollning i ryggen och hon föll framåt men vände sig snabbt och kastade en förtrollning så att Dödsätaren ramlade medvetslös på golvet. Hon ställde sig upp och såg hur nästan alla Dödsätare som hade varit i tornet kom ner där ifrån. Hon såg Bellatrix med ett stort leende hoppa ner för trappan och kasta förbannelse på några som hon bara hoppade förbi.
Ginny stod och kastade förtrollningar på Grårygg som var nära att attackera en av eleverna. Ginny såg även att massa av lärarna hade även kommit. Det var då hon hörde det ett skrik som borrade sig hela hennes kropp ett skrik som kunde bara komma från en person. Hon blev helt förlamad tills hon fick sådan kraft att hon sprang rak igenom rummet och puttade undan alla som var i vägen. Hon kom fram och såg hur Bellatrix plågade Luna med cruciatus förbannelsen. Ginny tog all kraft och sköt en förbannelse mot Bellatrix så hon flög igenom rummet och landar hårt på golvet. Ginny sprang fram till Luna och drog upp henne på fötter och drog Luna nära kroppen och gav henne en kyss som bara bestig av äkta kärlek och stor längtan. Ginny kände hur hela Lunas kropp pirrade till och hon kände hur Luna försökte dra sig ännu närmare. Ginny slutade kyssen och dem la sina pannor mot varandra.
- Jag älskar dig. Sa Ginny
- Jag älskar dig mer. Sa Luna och log
- Jag älskar dig mest. Sa Ginny och kramade Luna hårt sedan samarbetade dem sig igenom kvällen. Dem såg till att ingen av dem blev skadad igen.När slaget var slut så stod dem så nära varandra så att man kunde tro att dem var en person. Då kom Harry fram till dem.
- Hej! Harry hur var det med Dumbledore? Alltså det var så kul vi var så lyckosamma kväll det var som om man inte kunde bli träffad. Sa Ginny snabbt och hade ett leende på läpparna.
- Ginny.....Dumbledore är död. Sa Harry och både Luna och Ginny hörde att det var svårt dör Harry att säga det.
Luna började gråta och la ansiktet på Ginnys axel. Ginny kollade bara rakt ut och kunde inte förstå det. Dumbledore var ju oövervinnerlig. Han är inte Död.
- Vem var det? Frågade Ginny
- Det skulle vara Draco men han klarade inte av det så Snape gjorde det. Sa Harry och Ginny såg hur en liten tår föll ner för hans kind. Ginny fattade vad det var för något som Draco inte ville göra. Han skulle döda Dumbledore men han klarade det inte. Vad kommer hända nu med Draco kommer det godkännas eller kommer alla han älskar att dö. Vart är Draco nu? Kommer Harry förlåta honom efter vad han tänkte göra? Ginnys huvud virvlar av tankar och frågor. Hon sitter och klappar Luna på ryggen och bjuder in Harry för en kram. Nu sitter dem alla tre och kramas. Hermione och Ron kommer och deltar i kramen. Dem sitter där en bra stund tills Harry ställer sig upp.
- Jag måste säga hejdå till Dumbledore.
Alla ställer sig upp och följer efter Harry ut ur slottet. Dem kommer till tornet som alla Dödsätarna hade sprungit upp i. Alla stod under det och kollade på Dumbledores liv lösa kropp där armarna låg åt håll som inte var riktigt möjligt. Harry gick fram och fixade så att han låg normalt och stängde hans ögon så Dumbledore så ut som om han sov. Hela skolan stod bakom och Luna tog upp hennes stav och strecket upp den så att ett litet ljus kom fram. Ett litet ljus i mörkret för att visa att det alltid finns hop. Ginny gjorde likadant och efter en stund så höll hela skolan upp sina stavar med ett litet ljus i toppen. Harry vände sig om och ställde sig upp och gjorde likadant. Alla stod där och sörjde Dumbledore, alla förutom Draco. Draco var inte med dem. Harry kände en stor klump i magen när han insåg att det kunde vara Dracos fel. Luna och Ginny vände sig mot Harry och gav honom en kram. Dem stod där i en evighet tills Harry gick dör ifrån. Ginny drog med Luna för att springa efter. Dem såg hur Harry sprang till Snape som var påväg där ifrån och kastade massa förbannelser över honom. Snape blockade varenda en. Det var som om Snape såg allt i slowmotion och visste exakt vad Harry skulle göra. Ginny blev nästan hypnotiserad av att kolla på det. Sen hör hon hur Luna skriker och pekar mot Hagrids stuga. Ginny vände sig snabbt och såg att den var helt i brand. Ginny såg även hur Bellatrix stod och hoppade av glädje framför den. Luna sprang fram och slog Bellatrix rakt i ansiktet. Bellatrix snubblade till och sen sköt en förbannelse på Luma så hon flög flera meter. Bellatrix sprang iväg från området och Ginny sprang fram till Luna och hade bara en tanke.
Hon får inte vara död! Hon får inte vara död! Hon får inte vara död!
Ginny kom fram och såg hur Luna rörde på sig.
- Hur mår du? Frågade Ginny och höll upp hennes huvud.
- Jag tänkte inte igenom det där! Jag tror att jag har brutit foten. Sa Luna och pekade på sin fot som var nästan helt omvänd.
- Jag bär dig till sjukhusflygen. Sa Ginny och bar upp Luna.
- Vi har varit där mer än vad Harry har. Det måste vara rekord. Sa Luna och började skratta.
Ginny bar Luna hela vägen till sjukhusflygen. Madame Pomfrey fixade Lunas fot på nolltid. Det var ganska många i sjukhus flygen. En av dem var Nevill som hade skadats ganska illa i striden men som nu sov djupt. Ginny flyttade lätt en av sjuksängarna så att den låg bredvid Lunas säng och sen la hon sig där och dem båda kramade om varandra. Luna somnade snabbt i Ginnys famn och när Luna hade somnat så föll Ginnys första tårar och dem slutade inte förens hon somnade med sin älskade Luna i famnen.Det här är näst sista på den hör boken! Detta är det längsta jag har skrivit! Hoppas att ni gillar det!// PussGurkan
YOU ARE READING
Lunny!!! (År 5)
FanfictionEn dåligt skriven kärlek historia mellan Ginny och Luna!! (Lunny)