3. Mom

821 49 3
                                    

"se on tää.." sanon nopeasti, kun pääsemme taloni kohdalle. Colin kääntyy pihaamme ja nousen ylös autosta.
"kiitti taas."

"juu.. Mä tästä sit varmaan lähen kotia, vaikka ei kyl yhtään huvittaisi." Colin sanoo huokaisten.

"no.. Tuu meille. Iskä on koko päivän Anchorages ja joutuisin oleen kahestaan Zeuksen kans." sanon ja laitan käteni suuni eteen.

Mitä hittoa Hazel?!

Ei minun pitäny noin sanoa. Se vain tuli suustani.
Colin katsoo minua hetken yllättyneenä ja sammuttaa autonsa.
" no voisin mä tullakki. "Colin sanoo olkiaan kohauttaen ja nousee ulos autosta.

Kaivan avaimet taskustani ja työnnän ne avaimen reikään. Käännän avainta ja avaan oven astuen samalla sisälle.
Kuulen Zeuksen haukkuvan ja Colinin ilme on näkemisen arvoinen.
" onks Zeus koira? "Colin kysyy, kun riisun takkiani eteiseen.
" on. Mitä sä sit oikein luulit. Et kai sä vaan oo allerginen? "kysyn ihmeissäni.
" en mitään ja en oo allerginen. En vaan oo koskaan tullu hyvin toimeen koirien kans. "Colin sanoo ja vetäisee kätensä hiuksiensa läpi.

Zeus juoksee alas häntä heiluen luokseni ja kumarrun rapsuttamaan tuota.
" Zeus on kiltti poika. Ei se pure. "naurahdan pienesti kun huomaan Colinin katsovan kauempaa.
Colin kohauttaa olkiaan ja kumartuu Zeuksen viereen tuon alkaessa haistelemaan Colinia.
Colin silittää Zeusta joka heiluttaa innoissaan häntäänsä.
" täähän on mukava koira. Muiden koirat yleensä vaan haukkuu ja räksyttää vieraille." Colin sanoo naurahtaen.

"Täs ois sit mun huone.. " sanon vaisusti kun menemme huoneeseeni Zeus perässämme.
"täähän on melkein tyhjä?" Colin sanoo enemmänkin kysyvästi.
"niin.. Turhat tavarat ahdistaa mua." sanon hiljaa ja istun sängylleni.

"ai.." Colin sanoo ja istuu viereeni.
"ahdistaaks sua joku muuki sit? Tarkotan siel koulus."

Nyökkään. "mulla on keskittymishäiriö ja ahdistuneisuushäiriö jonka takia mä en tykkää olla ihmisten läheisyydes.. Ainakaan silloin ku on paljon porukkaa." selitän ja tajuan puhuvani taas liikaa.

"ymmärrän.." Colin sanoo hiljaa ja tutkiskelee laatikoitani.
"kuka näis kuvis on?"

Katson säikähtäneenä Colinia joka pitää valokuva-albumia kädessään.
Kiskaisen albumin Colinin kädestä ja katsahdan valokuviin joita en ole nähnyt sitten äitini kuoltua.

"sori.." Colin sanoo ja katsoo minua.
"onks nois kuvis sit sun äiti?"
Mietin hetken kertoisinko hänelle, mutta suuni puhuu jo puolestaan.

"äiti oli paljon koirien kanssa tekemisis

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"äiti oli paljon koirien kanssa tekemisis..." kerron ja näytän kuvaa äidistä ja yhdestä vanhasta koirastamme. Colin katsoo kuvaa ja kuuntelee tarkkaan.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Bloody wolf Where stories live. Discover now