Hazelin nk.
Katson järkyttyneenä edessäni olevaa veristä ruumista.
Kuulen poliisiautojen sireenien äänet kauempaa enkä pysty liikkumaan. Tuijotan jähmettyneenä eteeni."HAZEL!" Colin huudahtaa ja heiluttaa kättä edessäni.
"mene! Mä jään ottamaan ne vastaan. Sun pitää viedä Jade ja Smokey takasin tarhalle. Ne voi muuten epäillä niitä.. Ja mä tiedän että ne on syyttömiä."Nousen lumesta ylös ja pyyhin kyyneleitäni, mutta ne tuntuu jäätyneen kiinni.
"Jade.. Smokey. Mennään" mutisen yhä järkyttyneenä ja käännän katseeni pois ruumiista jota ei pysty edes tunnistamaan muuta kuin että se on nainen. Lähden juoksemaan tarhalle päin sudet perässäni. Kuulen poliisi autojen sireenien tulevan lähemmäs ja valot kajahtavat selkäni takana. Onnekseni on jo pimeää ja kerkeän menemään jo syvälle metsään.Pysähdyn hengästyneenä vasta tarhalle päästyäni ja nojaan aitaa vasten. Tunnen lukuisten kuonojen tökkivän minua aidan raosta ja joku alkaa nuolemaan jäistä kättäni.
Työnnän itseni pois aidasta ja käännyn portille päin. Avaan portin ja Smokey sekä Jade menevät aidan raosta sisään muiden ottavan heidät innoissaan vastaan.
"oli tääki päivä yhtä soopaa.." mutisen ja suljen portin.
"nähään huomenna."Avaan ulko-oven ja menen sisälle. Lasini menevät huuruun ja näköni sumenee. Riisun kengät jalastani ja potkin ne eteisen nurkkaan. Heitän avaimeni pöydälle ja vastassa on innokas Zeus ja huolestuneen näköinen isäni.
"missä sä oot ollu? Mä olin hirveen huolissani susta." isäni sanoo huolestuneena ja tulee halaamaan minua.
"mikäs hätä mulla nyt olis..?" kysyn vieläkin paniikissa tapahtuneesta, mutta yritän peitellä sitä."mun pitäis kertoo sulle yks juttu.." isäni sanoo ja näyttää puhelimestaan uutista.
Katson sitä järkyttyneenä.. Järkyttyneenä siitä että se on jo levinnyt julkisuuteen.
Minä tiedän, että minun suteni eivät tekisi pahaa kärpäsellekkään, mutta muut eivät sitä välttämättä usko. Jos joku saa tietää Jaden ja Smokeyn olleen vapaana niin olen aivan varma, että he joutuvat tuomioistuimelle.
"etkös sinä sanonut että käyt katsomassa susia tänään. Onko kaikki hyvin?" isäni kysyy epäillen."joo joo.. Kaikki ok. Turhaa mä jännitin niitten näkemistä. Niin ja hei.. Sen Matthewin ei tarvi enää hoitaa niit." mutisen tuolle ja silitän Zeusta joka haistelee innokkaana susien hajuja vaatteistani.
"joo mä ymmärrän.. Mutta sun täytyy käydä kouluakin.. Et sä voi yksin huolehtia niistä susista.. Ja mä en oo niitä elukkoja kattelemas." isäni marisee.
"mut-""Ei mitään muttia! Matthew saa jäädä!" isäni huutaa minulle vihaisemmin kuin oli tarkoitus. Säikähdän isääni ja peräännyn nopeasti taaksepäin. Hengitykseni nopeentuu ja alan panikoimaan. Isäni ei koskaan huuda minulle. Ei koskaan.
Katson isääni järkyttyneenä ja alan tärisemään." Hazel.. Anteeks. Mä en olis saanu huutaa sulle. Tää.. Tää tapaus vaan toi kaikki muistot mieleen Elizabethista." isäni selittää ja ottaa olkapäistäni kiinni.
"älä koske muhun." pihahdan ja riuhtaisen itseni irti.
"sori." isäni mutisee.
Juoksen paniikissa yläkertaan ja paiskaan huoneeni oven kiinni.
Kuulen isäni tulevan oveni ulkopuolelle. Pidän kättäni oven rivalla ja kuuntelen mitä isäni tekee.Pian isäni kaikkoaa oveni takaa ja menen nojaamaan ovea vasten. Liun ovea pitkin alas lattialle istumaan hengitellen nopeasti. Laitan kädet naamalleni ja yritän tasata hengitystäni.
Zeus tulee vinkumaan oveni taakse päästäkseen sisälle.
"Zeus ei nyt!" huudan tuolle oven takaa.
Zeus jatkaa vinkumista sillä todennäköisesti tuo tajuaa minun olevan paniikissa ja haluaa auttaa.
Kurottaudun lattialta oven ripaan kiinni ja vedän sen alas. Zeus tunkee kuononsa oven välistä ja tulee huoneeseeni. Vedän oven kiinni tuon perästä ja otan Zeuksen halaukseen. Tärisen yhä ahdistuneena ja painan naamani tuon pehmeään ja tuuheaan turkkiin.Alan rauhoittumaan ja Zeus nuolee naamaani kastellen sen märäksi. Naurahdan hänelle ja nousen varovasti ylös seisomaan.
"kiitti.." mutisen ja menen sängylleni istumaan.
"mä niin haluisin että mä olisin täysin kunnossa. Mä en jaksais näitä kohtauksia." sanon Zeukselle ja silitän tuota selästä.Laitan puhelimestani musiikkia soimaan ja katselen samalla valokuva-albumia. Alan samalla laulamaan biisin mukaan.
I can hold my breath
I can bite my tongue
I can stay awake for days
If that's what you want
Be your number one
I can fake a smile
I can force a laugh
I can dance and play the part
If that's what you ask
Give you all I amI can do it
I can do it
I can do itBut I'm only human
And I bleed when I fall down
I'm only human
And I crash and I break down
Your words in my head, knives in my heart
You build me up and then I fall apart
'Cause I'm only human..."wow! Sä oot tosi laulaa. " kuulen takaani ja meinaan saada sydänkohtauksen.
"hyi saa.. mitä sä täällä teet?" kysyn Colinilta joka on ilmestynyt huoneeseeni.
"miten sä pääsit tänne?" jatkan kyselemistä.
"shh.. Tosta ovestahan mä tulin.." Colin sanoo ja viittoo huoneeni oveen joka menee tasanteelle."no mut mitä sä täällä teet?" kysyn hiljempaa ja laitan nopeasti musiikin pois.
"tulin kattoo ootko sä kunnossa. Sä kuiteski näit sen.." Colin mutisee.
"joo joo.. Oon mä. Mut eihän tollasta ihan heti unoha." sanon ja hieron kyynärtaivettani."isä ei saa muute tietää että Jade ja Smokey oli vapaana. Ihan varmana isä ja koko kylä syyttäis niitä." anelen tuolta.
"no ei se saakkaan tietää mikäli se musta riippuu." Colin sanoo hymyillen ja istuu sängylleni.
"kiitti." hymähdän ja laitan valokuva-albumin laatikkoon.*Koputus*
"Hazel! Meidän pitää puhua."isäni huhuilee oveni takaa. Hitto jos isäni näkee Colinin huoneessani.
Ovi aukeaa ja alan panikoimaan. Katson viereeni enkä näe colinia missään.Mitä hittoa?
Colin katosi kuin tuhka tuuleen.
" miks sä näytät siltä ku oisit nähny jonku aaveen?"isäni kysyy pienesti naurahtaen.
" ööm..ei mitään. "mutisen." niin meidän pitäis puhua.."isäni sanoo ja istuu viereeni sängylle missä juuri Colin istui kadoten kuin tuhka tuuleen." mä oon pahoillani siitä että mä huusin sulle. Mä tiedän että sulla on ahdistuneisuushäiriö ja keskittymishäiriö, eikä se auta jos sulle huutaa. Anteeks. "
" mä tiedän, että sä oot pahoillas." sanon hiljaa ja katson käsiäni ikään kuin niissä olisi jotain kiinnostavaa.
" hyvä. Mä en halua olla riidois. Sä oot mun ainut perheenjäsen. "isä sanoo ja halaa minua.
" Zeus ei tainnu oikein tykätä sun kommentista. "naurahdan ja taputan isääni selästä ja katson nyrpistyneen näköistä Zeusta." sori Zeus. Kyl säki kuulut meidän perheeseen. "isäni hymähtää ja silittää tuota.
Ja sudet.. Ainaki ne kuuluu mun perheeseen.
" kello on jo aika paljon. "sanon hiljaa viitaten siihen että haluaisin mennä jo nukkumaan. Huomenna on perjantai ja koulua.
"joo. No mä tästä meenkin niin pääset nukkuun." isäni sanoo ja nousee ylös. "hyvää yötä." tuo jatkaa ja katoaa huoneestani.Vaihdan nopeasti yövaatteet ja laitan puhelimeni lataukseen yöpöydälle.
Möngin syvälle peiton alle. Zeus tulee viereeni nukkumaan ja itsekin suljen silmäni nukahtaen syvään mutta levottomaan uneen.Joo. Täs osas meni ny vähän aikaa mut mulla ei oo taaskaan inspistä et mitä te haluisitte tapahtuvan.
Ehdotelkaa!Words:1067
KAMU SEDANG MEMBACA
Bloody wolf
Manusia SerigalaKuvittele itsesi Alaskaan susien keskelle joita joudut suojelemaan hengelläsi. Sinua kutsutaan susien kuningattareksi, mutta silti kaikki läheisesi pettää sinut kerta toisensa jälkeen. Jep. Sekavaa. Mutta tällaista minun elämäni on.. K-15 väkivalt...