9. Big Bad Wolf

618 46 3
                                    

Jalkani ovat puutuneet ja jähmettyneet kylmyydestä. Olen joussut koko matkan kotiani päin ja nyt istunkin polvillani jäisessä lumessa muutaman sadan metrin päässä kodistani.
Päässäni huippaa ja näköni sumenee.

"HAZEL!!" kuulen isäni huutavan kauempaa Zeuksen haukkumisen seasta.
Pian Zeus saavuttaa minut ja isäni tämän jälkeen.
" hazel, oot sä kunnos?! "Isäni kysyy paniikissa ja nostaa minut märästä lumesta ylös.
Nyökyttelen vain ja yritän saada hengitykseni tasautumaan.
" mitä tapahtu? Zeus tuli haukkuen yksin kotiin eikä sua näkyny missään. Zeus toi mut sun luo. "isäni selittää huolestuneena.

" T-täällä oli kaks.. Sutta. Mut se toinen susi pelasti mut. "kerron jonka jälkeen isä kaappaa minut syliinsä ja lähtee kantamaan minua kotiin päin.
" mä arvasin, että susista ei oo mitään muuta ku haittaa.. "isäni sanoo vihaisena, mutta päätäni vihjoo niin etten pysty keskittymään.

Päätäni vihjaisee ja silmäni revähtävät auki. Puristan kädelläni pehmeää peittoa ja tarkastelen huonetta jonka tajuan olevan oma rakas huoneeni. Äkkiä tapahtumat palautuvat mieleeni ja olen nyt aivan pihalla mitä täällä oikeen tapahtuu.
En tiedä oliko se unta vai totta.
Nousen hitaasti ylös istumaan pidellen samalla kättäni pääni päällä.

Nousen sängystä ylös ja menen huoneeni ovelle. Katson itseäni nopeasti peilistä ja näytän aivan kuin olisin asunut viikon kadulla. Avaan oven ja menen huterin askelin rappuja alas keittiöön. Zeus tulee jalkoihini kiehnäämään ja silitän tuota päälaelta.

Otan lääkekaapista pari särkylääkettä ja viskaisen ne suuhuni. Otan kaapista lasin ja täytän sen kylmällä vedellä. Vetäisen veden kurkustani alas tabletit sen mukana.
Ovikello soi ja käännyn katsomaan ovelle päin.
"ai sä oot heränny jo. Mä meen avaamaan." isäni sanoo ja avaa oven.

"moi. Kiva että pääsit näinkin lyhyellä varoitusajalla. Tuu peremmälle." isäni sanoo jollekkin miehelle ja päästää hänet sisään.
"Hazel. Robin. Robin. Hazel." isäni esittelee meidät toisillemme ja kättelen Robinia.
"Robin on mun apulaisseriffi ja Hazel on mun tytär." isäni jatkaa jonka jälkeen päästän vain pienen hymyn.
"ööm.. Voisit sä mennä sun huoneeseen. Meillä olis vähän työ asioita." isä pyytää ja pyöräytän silmiäni.
"tuu Zeus." pyydän häntä ja menen ylös jääden kuitenkin rappujen yläpäähän kuuntelemaan.

"no mutta asiaan. Liittyyks tää tapaaminen niihin susijuttuihin?"Robin kysyy ja ilmeisesti istuu keittiön tuolille sillä kuulen tuolin hinkkaavan lattiaa pitkin.
" joo.. Hazel näki eilen metsäs kaks isoa mustaa sutta. Täällä ei oo enää turvallista. Meidän pitää tehdä jotain. "isäni sanoo päättäväisesti.
" sä haluat sudenkaatoluvan? "Robin kysyy ennemmin kuin sanoo.
" niin. Siihen mä tarvin sun apua. "isäni sanoo joka saa minut haukkomaan henkeä.

En voi uskoa tätä! Miksi isä haluaisi satuttaa minulle tärkeimpiä asioita?

"mihin sä mua tarviit? Sähän oot sheriffi. Sultahan kävis se niin kuin heinänteko." Robin sanoo ihmeissään.
"suden kaatolupaan tarvitaan kahden poliisin hyväksyntä." isä sanoo ja voin vain kuulla hermostuneisuuden hänen äänestään.

Kuulen askelia rappujen alapäästä ja paniikissa hiippailen huoneeseeni jotta isäni ei kuule.
Laitan huoneeni oven hiljaa kiinni ja lösähdän sängylleni makaamaan. Tuijotan ikkunasta tummaa tähtitaivasta ja tungen kuulokkeet korviini. Zeus hyppää jalkoihini makaamaan ja laitan musiikin soimaan.

Zeus nuolee naamaani ja avaan silmäni. Auringon valo heijastuu silmiini ja minulla kestää hetken tottua valoon.

Taisin ilmeisesti nukahtaa illalla. Katson kelloa joka näyttää seitsemää aamulla. Onneksi koulu alkaisi tänään vasta 11:50 joten tässä on vielä hyvin aikaa.

Bloody wolf Donde viven las historias. Descúbrelo ahora