#11#

59 4 1
                                    

TOPRAK

Sabah  8 de uyandım. Yataktan atladım tam o sırada Ada yine uyandı ve bakışlarıyla ranzanın merdivenini gösterdi.

"Hani belki kullanırsın"

"Evet canım belki bi gün" 

Banyoya girip yüzümü yıkadım. Ada'yla 15 dk sonra hazır olunca yemekhaneye gittik. Dün yetişememiştik.

Kahvaltımızı aldıktan sonra herhangi bi masaya geçtik. Biran aklıma takılınca masaya baktım. Grup oradaydı. Yanlış hatırlamıyorsam baştakinin adı Mete'ydi sanırım.

Kahvaltı yaptıktan sonra "Yürüyelim mi okula" diye teklifle bulundum 20 dk vardı.

"Olur aslında yürümeyi severim"

Okula doğru yürümeye başladık. Ah bugün dersler başlayacaktı ki dün ders programı bile almamıştık. Gerek yoktu bence nasıl olsa kitapların hepsi okulda hemen ders programını hazırlar derse girerdim. Yolda yürürken yine dünkü yerde onları gördüm. Umarım bulaşmaz.

"Akşam gelmediniz ya"

Hadi ama bari düşüncemi bitirseydim dimi.

"Bizimle uğraşmayı bıraksanız artık" dedim.

Ada'nın sinir olduğunu bakışlarından anlayabilirdiniz. Ama sessiz kalmayı tercih etti. Gruptan biri "Yine mi Metahan "dedi.Mete değil miydi ya. Daha fazla durmadan tekrardan yürümeye başladık.

"Umarım bu akşam görüşürüz

Sinir ya. Uğraşma diyosak uğraşma işte ama yok nerde. Hayır neden çömlük var ki. 9.sınıfların farkı ne yani seneye bizde 10 olcaz. Gerçi bunlar 10 muydu ki aman banane çokta umrumda. Bak şimdi böyle düşününce merak ettim. Ben böyle kendi kendime konuşmaya devam ederken okula geldik.

YAĞMUR

Sabah alarma gerek kalmadan odadaki seslere uyandım. Adını dahi bilmediğim sıra arkadaşım ve onun arkadaşı uyanmış hazırlanıyorlardı. Saate baktım 08.10 kalksam hazırlansam anca yetiştirdim ki kahvaltı bile edemezdim belki. Çok süslendiğimden değil  uyuşukluğumdan aslında. Hala uykum var ki ben uykuya bayılırım. Umarım okulda uyumazdım. Yani inek öğrenci olduğumdan değilde sınıfta uyumak bana göre değil. Hocalar filan uğraşması zor konuşmalar filan sinir olurum. Ah bide uyuma dedikten sonra tüm ders nutuk çekmiyorlar mı.

Yatağımı topladıktan sonra  hazırlandım. Servis ne zamandı acaba bilmediğim için aşağı inip yurdun kapısına yakın bi banka oturdum. Servis yurdun kapısından geçerdi heralde dimi derken tahminim doğru çıktı ve geldi. Derse 15 dk vardı. Okul zaten cok yakınmış 5 sk sonra okuldaydık.

Servise baktığımda adını bilmediğim sıra arkadaşım yoktu. Benle beraber binenler arasında yoktu zaten. Belki de yürümüştür. Acaba yanındaki kızda bizim okulda mı sınıfta olmadığı kesin. Derslerde etrafa bakmıştım ama o kız bizim sınıfta değildi.

Okul geldiğimde direk sınıfa geçtim. Aslında bişeyler atıştırmak iyi olurdu. Bende kantine doğru yürümeye başladı. O sırada merdivenlerden sıra arkadaşım ve o kız çıkıyordu. Demekki bizim okuldaydı.

Kantine gittim. Bu sefer boş sayılırdı. Bi tost alıp masanın birine oturdum. Tostumu bitirdikten sonra hızlıca sınıfa gittim zil az önce çalmıştı. Şansım varsa geç kalmazdım. Ah kitaplarım dolapta ama dolaplar nerde onu bile bilmiyorum ki bizim dersimiz neydi. İkinci ders alırım kitapları ve yine şansım varsa hoca ders işlemez tanışma olurdu. Hem dün de kaçırmıştım. Çok istediğimden değil ihtiyacım olduğundan aslında. Sınıfın kapısı hala açıktı. Oh geç kalmamışım. Ben gidip direk yerime geçince hocada gelmişti zaten. Şimdide ders işlememesini umuyodum ki işlemedi. Kısa bi konuşma yaptı ve isimleri ise ders sırasında öğrenebileceğini söyledi. İkinci saat konulara başlayacaktı. Sanırım biyolojiydi.

ADA

Toprak'la okula geldikten sonra direk ders programlarını alıp dolaptan kitapları aldık. Zaten dersin başlamasına çok yoktu. Toprak'la biraz oturduktan sonra kendi sinifina gitti. Bende biricik sıramla başbaşa kaldım. Bu sırada hoca girdi. Ayağa kalmak gerek miydi acaba hem lise hem ozel derken "Evet gençler çok oyalanmadan derse geçelim "dedi orta yaşlı saçları beyazlamaya başlamış adam.

Immm ilk ders sanırım Edebiyattı ıykk. Oldum olası sözelden nefret etmişimdir. Oysaki matematik öylemi süper bence işlemler filan. Bazıları nefret etsede matemetiğe aşığım. Lisenin değiştirmemesi umuduyla. Sıkıcı hemde çok sıkıcı bi dersin sonunda zil çalmıştı. Kendimi direk üst kata Toprak'ın sınıfına attım. Toprak'ın yanındaki dünkü kız değil miydi?? Yanlarına gittim. O sırada dünkü kız

"Meraba ben Yağmur ders programın var mı acaba? Ben almamışım"dedi.

"Bende Toprak ve buda ders programı"

Sabah aldığımız programı uzattı kız programa battıktan sonra "Ah teşekkür ederim"dedi. Kız tam  kalkarken Toprak beni gördü.

"Hey Yağmur buda Ada "

Bense gülümseyerek selam verdim. Sonrasında kız sanırım kitapları almaya gitmişti. Bende Toprak'ın yanına oturdum.

"Bizim odadaki kız dimi??"

"Evet kendileri aynı zamanda soğuk sıra arkadaşım olur"

Bende gülümseyip omzuna vurdum.

"Ama napıyım öyle dünden beri ilk defa konustuk. Adını bile yeni öğrendim. Dün ilk derse girmedi sonrakinede geç geldi zaten.Otururkende hiç konuşmadı."

Omzuna vururken şaka olsun diye yapmıştım. Bu kadar çok konuşup açıklama yapmasını için değil. Yani kız soğuk olabilirdi ki. Aslında bende öyleyimdir ki dediğim gibi Toprak'la ilk günden iyi olmamız mucizevi bişey. Ah o sırada zil çaldı. Teneffüs ne çabuk bitmişti böyle. Direk sınıfa geçtim. Hey bi dakika benim sırada oturan kimdi??

ÜÇ .........Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin