Tangan Ellysa laju menolak dada suaminya dari terus memeluknya. Hujung mata diseka kasar. Perhatian di kalih ke arah lain.
"I said pergi jauh-jauh tak boleh ke?"Tempelaknya geram. Plus cover sikit.
"If i say i don't want to?I want to stay here?"Khail membalas dengan nada suara lembut. Oh,ini yang lemah!
Ellysa memusing badan.Mata tajam menikam anak mata si suami lantas mengulum senyum sinis.
"Okay.No need to go.Duduk lah sini sampai malaikat maut datang!Kita jumpa di titian sirat nanti.Tata!"Sarkastik dia membalas sebelum kaki diangkat beredar pergi.
Membulat mata Khail mendengar.Damn!
Laju dia berlari untuk mengejar langkah Ellysa yang jauh kehadapan.Wah,nampaknya dia sedang melancarkan kempen kejar mengejar!
Asal tak buat Dilwale terus?Sempat mengutuk diri.
Lengan gadis itu dicapai membuatkan langkahnya mati.Dan seperti diduga pantas dia merentap kembali.
"Kenapa gerak?Tak nak duduk situ?Diam-diamlah kat sana!Tadi cakap tak nak.Ni sibuk nak halang-halang orang.Kekwat!"Terhambur juga kemarahan Ellysa buat Khail yang terkebil-kebil disembur.
"Aku nak duduk sana sebab kau kat sana.Kalau kau gerak mestilah aku gerak sama!"
"Ishh,kenapa awak ni jenis spesies tak faham bahasa hah?!Saya cakap saya nak alone!Nak fikir tentang diri sendiri itu pun awak tak faham ke?"Lagi sekali Khail disembur oleh kemarahan si isteri.
"Aireen Ellysa can you please give me some spaces for explain this thing?Kau dengar apa yang aku...."
"Kalau tak nak?Kalau saya tak nak dengar apa yang awak cakap?"Bentak Ellysa dengan mata yang menjeling tajam.
Khail senyum sinis.
"Jadi nanti aku lambai dekat padang mahsyar supaya kau boleh tengok aku sebelum di isytiharkan sebagai isteri derhaka sebab tak dengar cakap suami."
Hah tak hambek!
Terkedu Ellysa dibuatnya.Nak bantah tapi....
Khail mendekatkan wajah pada gadis itu.Ellysa diam menunggu bersama debaran di dada.Mata bersambung tenung.
"Can you please...."Rayunya lembut dengan anak mata yang lunak.Ellysa gigit bawah bibir.Perlahan-lahan kepala diangguk.
Khail senyum kecil sebelum....
Chup!
Membuntang mata gadis itu dibuatnya.Mata segera melilau ke sekeliling kalau-kalau ada yang memerhati mereka.
Mujur tiada!
"Ergh,Khail Redza!"Jeritnya geram.Khail melepaskan tawa.Makin geram Ellysa dibuatnya.
SABAR JELAH!!!
***
"Aku buat semuanya bersebab.""Then tell me apa sebab tu?"
"Aku..."
"Please Khail Redza.Jangan berdalih just straight to the point!Saya dah tak larat macam ni,awak faham tak?"Nada suara gadis itu kedengaran sayu menahan rasa.
Hati Khail rasa disiat-siat mendengar.
"Semua bermula dengan papa.Yes i admit,aku memang lelaki yang pantang dicabar!So that aku buat keputusan gila untuk dapatkan kontrak yang bernilai jutaan ringgit.For make him proud but you know...He'll not!"Suara Khail berunah keras.
Ellysa gigit bawah bibirnya.Ya,itu dia tahu namun haruskah dia yang jadi mangsa?
"Jadi,aku sedang terdesak cari kontrak yang papa minta and guess what dia bagi deatline yang tak masuk akal.Jadi aku makin terdesak.And kau tahu ceritanya....Aku jumpa kau.And lepastu aku dapat tahu orang tawarkan aku kontrak.
YOU ARE READING
Isteri Upahan {Complete }
RomanceAIREEN ELLYSA, gadis yang kini sedang terdesak. Memerlukan wang untuk menyara hidup, dia hidup sebatang kara tanpa ibu bapa disisi. Tapi ada dia kesah? Huh, tanpa ibu bapa hidup dia lagi aman rasanya! Kematian ayahnya sungguh memberi impak kepada El...