Setelah seminggu persekolahan berlangsung, akhirnya perlantikan untuk AJKT pengawas bagi lower secondary akan dijalankan. Semua prefect dikehendaki untuk berkumpul di Bilik Mesyuarat Dahlia.
Semasa aku dan WB melangkah masuk ke dalam bilik tersebut, rata-rata tempat sudah dipenuhkan. Kami tercari-cari tempat kosong untuk memuatkan kami bertujuh sebelum kami disapa seseorang.
"Korang sini" Laung seseorang. Kami memandangnya. Kelihatan tujuh tempat masih kosong di hadapan sekumpulan pelajar lelaki. Mungkin mereka tolong jagakan untuk kami. Kami mengorak langkah ke satu sudut bilik itu.
"Thanks tolong jagakan" Tutur Kaisara bagi pihak kami.
"No problem"
"Kitakan kawan"
Masing-masing mula mengambil tempat. Sebelum aku duduk, mata aku tertancap kepada Zain yang berada di seat belakang. Dia langsung tidak melihat kembali aku. Sejak kejadian empat hari lepas, aku langsung tidak bertegur sapa dengannya. Aku hanya menjongketkan bahu sebelum duduk. Seraya itu, pengetua sekolah bersama beberapa guru disiplin masuk ke dalam bilik itu. Mesyuarat dimulakan.
"Cikgu tahu kamu semua sibuk untuk study tetapi cikgu lagi berganda sibuk dari kamu. So, kita straight to the point. Don't waste our time with long speech. Untuk headprefect kita pada tahun ini, guru-guru telah mencadangkan satu nama. Berdasarkan prestasi dan rekod-rekodnya sebelum ini amat membanggakan cikgu. Semua guru telah sebulat suara untuk melantik Zain Haidar bin Zainol Hakimi sebagai headprefect kita pada tahun ini. He'll be help with Admiralz. Sila ke hadapan nama yang dipanggil" Tutur pengetua dengan panjang lebarnya.
"Cayalah bro, aku tahu kau mesti akan dapat jawatan tu"
"Well, its because our hard works all this time" Admiralz melagakan bahu masing-masing sebelum ke hadapan.
Beberapa suara bersorak di belakang. Ada yang membunyikan whistle. Kami mula berpandangan antara satu sama lain.
"So, diorang ke sekolah sini semata-mata nak jawatan tu?"
"Its not unfair"
"Diorang baru sangat dekat sini"
"Sepatutnya kena buat secara demokrasi"
"Bagus sangat ke diorang tu?"
Ahli-ahli WB mula mengemukakan rasa tidak puas hati mereka. Admiralz yang berdiri di hadapan dipandang dengan perasaan yang berbaur.
"And for our vice, I've got two suggestion between Arwaa Nabila and Tristianne Hana' " Sambung pengetua lagi. The Girlz di belakang sudah terjerit-jerit riang. WB masih setia menunggu kata putus dari pengetua. Selepas itu barulah boleh bergembira atau berduka cita.
"Reputation both of them really excellent. I can't doubt it. But-" Tiba-tiba pengetua memberhentikan ucapannya. Nak bagi cliche gitu. Prefect yang lain sabar menunggu ucapan seterusnya.
"Lately, we've got some report that said TG had done some discipline problem. Am I right girls?" Soal pengetua. TG yang pada mulanya bersorak riang terus menundukkan kepala. Malu dengan apa yang telah dilakukan oleh mereka. Pengetua menarik nafas panjang sebelum menyambung ucapannya kembali.
"Then, for our vice.. It'll be Tristianne Hana' Park. WannaBabes akan membantunya untuk meningkatkan disiplin sekolah. Most of you maybe know that they had been called 'school rulers' since middle school. I'm quite impress with their attitude. Girls come front" Ujar pengetua kepada kami.
YOU ARE READING
Mission VS Love : Our Missions
ActionWarning ; [Rollercoaster Language] Semuanya bermula dari satu misi yang sama. Pertemuan antara mereka telah mengubah nasib dunia sekaligus telah menyelamatkan beberapa nyawa yang tidak berdosa. "Don't overcaring. It make us suck!" "Kalau kau tak mah...