MVSL : OM 08

47 9 5
                                    

Aku membuka mata perlahan-lahan setelah tidur yang aku rasai agak lama. Pandangan aku tertumpu kepada beberapa figura yang berada di hadapan aku. Ada yang masih tidur, ada juga yang menongkat dagu di atas lutut, dan ada yang bersandar di dinding. Semuanya dengan tangan terikat.

"Kau dah sedar Tia?" Tegur seseorang.

"Berapa lama aku pengsan?"

"About 8 hours?" Aku mengeluh panjang.

"Kau pakai contact lens ke?" Aku tersentak. Aku mengangguk perlahan sebelum mengesot ke arah Maira yang masih dibuai mimpi. Aku menilik wajahnya.

"Teruk jugak korang dikerjakan" Ujar aku dengan nada kesal. Wajah setiap ahli-ahli WannaBabes dipandang dengan perasaan yang berbaur.

'Aku tak patut libatkan diorang..'

"Aku rasa budak-budak ni under someone yang berpengaruh" Tutur Tania' tiba-tiba.

"Seriously aku tak perasan gila kehadiran diorang"

"They really be trained well"

"Serangan hendap.."

"Aku rasa diorang ada spy"

"Maybe?"

"Kita dekat mana sekarang?"

"Aku rasa kita dekat bukit. Dan semalam aku ada dengar bunyi sungai masa nak ke sini" Ujar Ilyana. Aku memandang semula ahli WB.

Wait. Something wrong here.

"Mana Kay?" Soal aku setelah mengira semula ahli WB.

"Dia sempat lari"

"Really? Then, bantuan akan tiba anytime. For now, we need to escape from here" Aku menghembus nafas lega. Mata aku mula melilau ke setiap penjuru bilik yang sempit itu sebelum tertancap ke arah satu tingkap kecil yang dapat memuatkan badan yang kecil.

"Dekat poket belakang aku ada pisau lipat. Ambil kejap" Arah aku kepada Izzaty. Dengan tangan yang terikat di belakang, Izzaty mencapai pisau lipat itu. Tali di tangan masing-masing telah dipotong oleh aku.

"Korang tahan sikit lagi. Aku akan pastikan korang selamat" Ujar aku sambil tersenyum. Aku tahu mereka tidak berdaya sekarang. Hanya aku harapan mereka. Kerusi yang berdekatan ditarik aku ke arah tingkap. Aku berdiri di atas kerusi itu agar sama tinggi dengan satu-satunya tingkap di bilik itu. Jacket dibalut di penumbuk. Aku menarik nafas panjang.

Prang!

"Cepat! Kita kena keluar sekarang" Aku memapah geng yang lain dan membantu mereka melepaskan diri dari bilik itu. Nasib badan ahli-ahli WB bersaiz kecil. Dengan mudah mereka dapat melalui tingkap yang kecil.

"WOI! DIORANG TERLEPAS!" Ujar seseorang di dalam bilik itu.

"Run as fast as you can!" Tutur aku dengan lantang sambil memapah Maira. Kami membuka langkah ke arah hutan yang berdekatan. Tembakan mula dilepaskan oleh pihak lawan.

Pergerakan kami menjadi perlahan akibat jalan yang berlumpur. Derapan kaki yang semakin menghampiri kami dapat didengari. Aku mula mengetap bibir.

"Korang pergi dulu! Aku akan tarik perhatian diorang" Ujar aku sambil menolong Izlyn memapah Maira.

"Tapi Tia.."

"Go! Trust me!" Desak aku apabila derapan kaki musuh mula menghampiri kami. Mereka membuka langkah dengan berat hati. Meninggalkan aku seorang dibelakang. Aku menghantar pemergian mereka melalui anak mata.

Mission VS Love : Our MissionsWhere stories live. Discover now