Sejak kejadian beberapa minggu lepas, hubungan WB dengan Admiralz semakin tegang. Asal berjumpa sahaja pasti akan bertengkar sehingga guru-guru terpaksa masuk campur.
Pagar Utama
"Type nama kau dekat sini" Ujar Izzaty dan Taufiq serentak kepada seorang pelajar perempuan yang datang lewat ke sekolah. Izzaty memandang Taufiq dengan pandangan tidak puas hati.
"Pelajar perempuan biarlah aku yang uruskan" Ujar Izzaty dengan oktaf yang makin tinggi.
"Its my works anyway" Balas Taufiq dengan selamba.
"Apa masalah kau?"
"Masalah aku? Aku tak ada masalah. Aku rasa kau yang bermasalah sekarang"
"Masalah aku kau!"
"Tak. Sekarang ni apa yang kau tak puas hati dengan aku?" Masing-masing mula bertikam lidah.
"Ehh sudahlah. Tak penat ke bertengkar? Malu lah sikit. Korang tu AJKT" Tutur Naim yang bertugas bersama mereka.
"KAU DIAM!"
2 Star Light
"Okey guys, this question in high level. So, who want to give a try?" Soal cikgu Rania, guru Matematik kami.
"Me!" Ujar Maira sambil mengangkat tangan. Serentak itu juga Daniel mengangkat tangan.
"I just need one person to answer this question" Sambungnya lagi.
"Saya angkat tangan dulu teacher"
"Kau pasti ke jawapan kau betul?"
"Mengalah je lah dengan perempuan"
"Jangan ingat kau perempuan aku akan senang tunduk dekat kau"
"Ada aku suruh kau buat ke?"
"Enough. Enough. Haikal kamu tolong selesaikan" Ujar cikgu Rania memberhentikan pertengkaran antara dua buah pihak. Keluhan kecil dapat didengari daripada mulut guru itu.
Science Lab
"Kaisara, Huda, Ilyana, Aus dan Zaquan satu group"
"WHAT?!"
"No objection. Next group.."
Blaa.. Blaaa.. Blaaaa..
"Kamu semua boleh mulakan eksperimen sekarang" Ujar cikgu Aizat sambil memantau kami.
"Bagi sini penunu bunsen tu" Tutur Zaquan kepada Kaisara.
"Kau nak buat apa?"
"Aku nak makan. Lapar ni" Seloroh Zaquan. Kaisara hanya mencebik.
"Bangang punya soalan. Aku nak gunalah"
"Ehh, mulut kau ni memang tak ada insurans kan"
"Apa? Aku tak dengar. Ulang balik apa yang kau cakap tadi" Kaisara hanya menayangkan muka menyampahnya.
Meanwhile
"Kau nak buat apa dengan cecair tu?" Soal Ilyana kepada Aus.
"Nak tengok nama dia pun salah ke?"
"Takut kau buat kerja bodoh je"
"Hello. Kalau aku nak buat kerja tu better aku duduk kelas lain"
"Hahh. Asal tak masuk kelas lain je? Asal masuk kelas ni? Banyak-banyak sekolah, sekolah ni jugak korang nak transfer kan"
"Ehh, kau ni memang banyak mulut kan"
YOU ARE READING
Mission VS Love : Our Missions
ActionWarning ; [Rollercoaster Language] Semuanya bermula dari satu misi yang sama. Pertemuan antara mereka telah mengubah nasib dunia sekaligus telah menyelamatkan beberapa nyawa yang tidak berdosa. "Don't overcaring. It make us suck!" "Kalau kau tak mah...