[26]

140 14 0
                                    

Taehyung masih lagi terkedu dengan apa yang baru dilakukan oleh Jungkook sekejap tadi . Ya hanya dengan perkara itu sahaja telah membuatkan Taehyung terkedu apatah lagi kalau mereka bergaduh(?)

" What's wrong with you , dude ? " soal Bambam dengan mata yang agak dingin melihat ke arah Taehyung . Taehyung tersentak .

" Eh ? Bukan kau dekat kereta ke tadi ? " soal Taehyung cuba untuk mengcover perasaan malu .

" Aku tunggu kau lama sangat sebab tu lah aku terus naik nak harapkan kawan-kawan kau tu ? Haprak semua tak nak tolong " Bambam berkata dengan nada dingin dan terus berlalu keluar kelas . Taehyung membontoti langkah Bambam .

" Erm..Bam "

" Hm ? "

" Kau...Suka Jungkook ke ? "

Dengan suara perlahan Taehyung bertanya . Bambam dengar apa yang ditanya oleh Taehyung tetapi dia hanya memekakkan telinga . Malas nak ambil point .

" Bam ? Kau dengar tak apa yang aku tanya ni ? " soal Taehyung dengan nada yang sedikit kuat berbanding tadi .

" Dengar " tanpa menoleh Bambam menjawap pertanyaan Taehyung . Taehyung berlari anak menuju ke sebelah Bambam .

" So ? Kenapa tak nak jawap apa yang aku tanya tadi ? " soal Taehyung lagi . Bambam menjeling Taehyung sekilas .

" Kau pon tahu kan jawapannya ? " Bambam membuka pintu kereta miliknya dan terus masuk ke dalam perut kereta .

" Kau nak tercegat dekat situ sampai esok ke apa ? Masuk lah cepat !! " Bambam menjerit sedikit dihujung ayatnya .

" Nae Nae "

*****

" Korang nak tahu satu benda tak ? " soal Yugyeom dengan suara datar . Got7 mengangguk dengan semangat .

" Aku su--"

" Hey ? Apa kamu buat dekat sini ? Ada mesyuarat ke ? Why Puan Irene tak cakap apa-apa pon ? " soal Puan Yeri dengan muka comelnya . Got7 tersentak .

" Erm..mian Puan Yeri kami..."

" Kami nak ke jamban tapi terlanjur ke sini hehe mianhae " Puan Yeri berkerut dahi mendengar jawapan yang diberikan oleh Mark .

" Pelik tapi unik " Puan Yeri tersenyum manis semanis gula . Got7 semakin malu kerana tidak dimarahi oleh Guru disiplin tersebut kerana menceroboh bilik pengawas tanpa izin .

" Erm...Puan Yeri tak marah ? "

" Why must ? "

" Sebab..masuk bilik ni tanpa izin " Got7 menunduk bersedia untuk dimarahi oleh Guru tersebut . Puan Yeri tersenyum kecil dan menggeleng .

" Tiada apa yang perlu dimarahi kamu semua pengawas dan pengawas takkan mengecewakan para guru yang ada disekolah ini " Got7 mengangguk .

" Erm..kalau macam tu kami balik dulu ya ? Annyeong " Youngjae melambai ke arah Puan Yeri sambil tersenyum menampakkan giginya yang tersusun rapi .

" Annyeong see you later , boys " Got7 mengangguk dan segera memakai kasut dan menuju ke kereta masing-masing yang terparking cantik dihadapan perumahan indah .

" Cantik kita park ? " sindir Jinyoung .

" Yeah bentuk U lagi "

*****

" Weh Tae , tolong tanyakan dekat Bambam perencah adabi dekat mana " arah Jin sambil matanya fokus mencari barang yang berada didapur .

Dengar sahaja arahan yang diberi oleh Jin . Taehyung terus berlari masuk ke dalam bilik yang dikongsinya bersama Bambam dan Jungkook .

" Pahal dia tu ? " soal Suga pelik . Jungkook sudah berapi satu badan tetapi hanya mampu diam dan fokus pada rancangan TV .

" Gila agaknya "

" Hai Bam " sapa Taehyung dengan lembut . Bambam yang sedang fokus menyiapkan kerja sekolah yang diberi oleh Puan Jihyo terbantut .

" Ada apa ? "

" Erm..Jin hyung tanya kat mana perencah adabi " Taehyung tersenyum petak dihujung ayatnya . Bambam memandangnya dengan mata yang agak dingin .

" Kat atas rak warna biru tu ada satu bekas penutup warna kuning , suruh dia bukak kat dalam tu ada " terang Bambam dan tersenyum pendek .

" Oh...erm ah err..."

" Wae ? " soal Bambam sambil tergelak kecil . Taehyung makin gugup dan dia cuba untuk mengawalnya tetapi gagal .

" Argh !! Bam asal aku cute sangat ?! " jerit Taehyung lalu mendukung Bambam dan dicampakkan ke katil .

" Kau---"

GEDEBUK !!

Taehyung menghimpap Bambam dan terus menggeletek jejaka tersebut . Bambam akhirnya tergelak besar sambil menendang-nendang selimut .

" Stop !! Hajima HAHAHAHA !! Ani !! HAHAHAHA TAEHYUNG !! " jerit Bambam bersertakan gelak ketawa yang agak kuat .

Klak !

Pintu dikuak maka terpancullah muka Jungkook dengan seribu kerutan didahi .

" Yah !! Korang buat apa ni ?! " Tengking Jungkook dengan muka yang agak merah dek kerana kemarahan yang melanda .

" Kitorang main geletek-geletek nak join ke ? Maaflah dah penuh " Taehyung terus memeluk pinggang Bambam . Makin panas hati Jungkook dibuatnya .

" Hahaha whatever !! " Jungkook terus menghempas pintu dengan kuatnya dab menyebabkan bahu Bambam terhinjut .

" Kenapa dengan dia ? Dia okey ke ? " soal Bambam sambil menatap mata Taehyung yang sungguh indah(TUIH) itu . Taehyung mengangkat bahu sambil tersenyum pendek .

" Bam ? "

" Mwo ? "

" Saranghae "

Fight For Love [GOT7 X BTS]Where stories live. Discover now