" Apa kiyeot-kiyeot? Aku sepak korang kang. Ada yang masuk hospital sebelah katil Jungkook tuh." Marah Suga dengan garangnya. Mereka terus menggelengkan kepala. Tidak mahu.
" Sudah-sudah jangan berisik. Ayuh, kita ke kantin." Balas Jaebum dengan bahasa Indonnya. Mereka memandang Jaebum dengan pandangan menyampah. Annoying sungguh yini pengawas.
" CEpat lerr..."
Mereka terus berlari ke kantin meninggalkan Jaebum dan Suga berduaan dibelakang. Jaebum dan Suga berpandangan sebentar sebelum Jaebum menghulurkan lengannya. Suga dengan muka menyammalunya terus meraih lengan Jaebum.
(Menyammalu-menyampah+malu)
" Woi, cepatlah."
Jaebum menjeling." Sungguh anjir ini budak." Carut Suga kepada Jhope yang sudah bercekak pinggang memandang ke arah mereka berdua. Jaebum tergelak kecil mendengar carutan Suga. Comel sungguh.
Sesampainya dikantin hospital.
" Kenapalah mejanya semua 4-4." Rungut Mark sambil mencebik. Jinyoung hanya mengangkat bahu tanda tidak tahu apa-apa. Jackson memandang sekeliling.
" Apa kata kita berpecah je? Group korang duduk satu tempat group kotorang duduk satu tempat." Jackson memberi cadangan. Makin muncung mulut Mark dibuatnya." I want to be with my J harapan." Pujuk Mark.
" Eiyyuuu, that was really disgusting." Youngjae menggelengkan kepalanya.
" Okay macam ni. Kita duduk je kat mana yang kita nak. Okay? " Mereka mula mengangguk dan mula mengambil tempat sesuka hati mereka. Kalau tak, alamatnya kebulurlah mereka nanti yerrr tak?
Sedang mereka berbual tiba-tiba seorang gadis datang ke arah Mark yang duduk bersama Jhope, Jaebum dan Suga. Gadis itu tersenyum ke arah Mark lalu memberikan sekeping kad ke arahnya. Mark mengambil kad itu membuatkan gadis itu lebih gembira.
Jhope yang berada di sebelah Mark menunduk. Mark memandang ke arah Jhope sebelum mula tersenyum sinis." Thank you, Beautiful." Mark tersenyum manis ke arah gadis manis itu. Jhope yang tidak dapat mengawal perasaannya terus berdiri dan berlalu keluar dari kantin itu.
Mark juga berdiri." Excuse me."
Setelah Mark beredar Suga terus bersuara kepada gadis itu." Tak malu eh? " Soal Suga. Gadis itu memandang ke arah Suga dengan pandangan keliru." Erm..malu kenapa ye? " Soal gadis itu lagi." Mana maruah kau? "
Gadis itu terus membeku dan berlalu dari meja itu keluar dari kantin. Jaebum memandang Suga dengan tatapan tidak percaya." What? Am i wrong? " Soal Suga innocent dan terus menikmati makanannya.
*****
" Jhope, Jhope? Yah, Jung Hoseok." Panggil Mark. Jhope terus berjalan masuk ke dalam tandas. Pintu tandas dikunci tidak mahu diganggu. Jhope hanya diam duduk didalam tandas sementara Mark mengetuk-ngetuk pintu tandas menunggu Jhope untuk keluar.
" Jhope? Jay, keluarlah. Jay."
" Apa yang kau nak lagi, Mark? Pergilah dekat perempuan tu. She's better than me." Arah Jhope dengan amarahnya. Boy doesn't cry." Jay, Please give me a chance to explain to you why I praise her beautiful." Jhope hanya diam.
"S-sebenarnya, aku cuma nak tengok kau betul-betul cintakan aku ke tak. Itu je. Aku nak tahu yang kau akan cemburu tak bila aku tegur perempuan lain. Tapi akhirnya terjawap dan aku bersyukur kau cemburu. Sebab aku dapat tahu yang kau betul-betul sayangkan aku." Terang Mark.
Jhope terus keluar dari tandas.
" Kalau kau betul sayangkan aku. Kau tak akan ragui aku. Think twice before doing something." Jhope terus berlalu dari situ tetapi Mark terus menarik tangan Jhope lalu dipeluknya jejaka yang dicintainya itu.
" Aku betul-betul minta maaf dan aku menyesal dengan perbuatan aku tadi. Maafkan aku. Aku tak patut ragui kau. Dan aku nak kau tau yang aku sayang sangat dengan kau." Mark terus men**** bibir Jhope sekilas.
(Hehehe, author innocent😚)
" Aku janji yang aku tak akan sakitkan hati kau lagi. Aku minta maaf ye? " Jhope mengangguk lalu membalas pelukam dari Mark. ' Betul ke yang aku pun cintakan dia? ' soal hati Jhope sambil memegang dadanya.
" Dah, jom keluar."
Jhope mengangguk.
Ditempat lain.
" Satu-satu masalah. Dulu Bambam ngan Taehyung pastu Yugyeom dengan Jungkook takkan sekarang Mark dengan Jhope pulak? Haih. Semoga bertahanlah hubungan kita ni kan, Baby." Jin terus mencium pipi Jinyoung yang sedang makan Apollo.
" Hm..mmmmmm..nyoo."
" Aww, my baby so cute..."
" Hish.."
" Alamak..sorok-sorok. Mark macam pandang kat sini je." Mereka terus menundukkan kepala mereka." Korang sorok dari siapa ni? " Soal Mark dengan muka innocentnya." Shh..kitorang tengah sorok dari-- errr....lariiiiiiiiiiii." mereka terus lari berciciran.
" Dasar lu."
YOU ARE READING
Fight For Love [GOT7 X BTS]
Fanfiction(Kunyit FF) " I'm Gonna Win This Fight! " BTS dan GOT7 baru sahaja kenal, tetapi mereka mula rapat apabila group Exo mula berani untuk menyentuh salah satu dari mereka. Disebabkan hal itu, mereka mula terjatuh cinta antara satu sama lain. Cringe Sia...