[31]

145 10 0
                                    

" Hah, tu lah kau mulut macam lazer sangat kan dah kena dengan Suga " bebel Bambam sambil menyapu ubat disekeliling tubuh badan Taehyung.

" Alaa..aku gurau je takyah lah nak ambil serius sangat " Taehyung bernada sedikit merajuk. Bambam hanya mampu menggelengkan kepalanya sahaja melihat perangai Taehyung yang terlalu kebudak-budakkan.

" Auch, dahlah takyah sapu ubat lagi! " marah Taehyung dengan nada lembut. Taehyung bangun dari pembaringan lalu menatap Bambam penuh kegembiraan(?)

" Apahal kau pandang aku macam tu? Creepy tahu tak? " Bambam terus mengemas segala peralatan yang digunakan untuk mengubati Taehyung dan mengendahkan Taehyung yang masih memandang perbuatannya itu.

" Kau cute tho aku tak tahu macam mana nak cakap tapi asal kau cute? Geram pulak aku tengok " Taehyung tersenyum sinis dihujung ayatnya.

" Bersyukur dengan apa yang ada " balasan tidak munasabah dari Bambam membuatkan Taehyung tersenyum suka.

" Sah, tak betul " Bambam bangun dari kedudukan lalu berjalan keluar dari bilik yang dikongsinya bersama Jungkook dan Taehyung.

" Asal susah sangat budak ni? " soal Taehyung seorang diri dan tidak lama kemudian matanya kian layu dan akhirnya tertidur.

" Haih, apa masalah budak Taehyung tu? Aku nak buat kerja pon tak senang " Bambam membebel seorang diri sambil memandang ke arah jendela.

" Hai, buat apa tu? " soal seseorang dari arah belakang. Bambam menoleh lalu tersenyum pendek.

" Tengah berak ni tak nampak ke? " soal Bambam sambil tersenyum lagi. Jungkook tersengih lalu berdiri tepat-tepat dihadapan Bambam. Bambam mengangkat sebelah keningnya.

" Apa? "

" Tak, Kook cuma nak cakap--"

" Hah, makan tak ajak eh?! " soal satu suara dari arah pintu dapur. Jungkook menggulingkan biji matanya menyampah.

" Kau ni hyung tak reti nak bagi salam ke?! " soal Jungkook dengan nada yang sengaja ditinggikan. Jimin tersengih lalu mendekati mereka berdua.

" Kalau aku bagi salam tak terbangun korang nanti HAHAHAHA " tawa Jimin dengan kuatnya.

" Oit! Agak-agak lah dah malam ni! " Youngjae tiba-tiba mencelah dan membuatkan ketiga makhluk tuhan itu terkejut gila babi.

" Masya Allah hyung kau nak bunuh aku ke hape ni?! " soal Bambam dengan nada geramnya.

" Hah, dah terkejut baru nak ingat tuhan masa buat maksiat tu tak nak pulak ingat " bebel Youngjae.

" Wait, sejak bila kita masuk islam ni?! Woi penulis kau hagak-hagaklah nak melawak pon! " Marah Jungkook kepada penulis.

" Weh, buku ni dah lama tak hupdate kang kau marah-marah..habis dia tak nak update langsung Ayok!! " Jimin mula menganjing.

" Lari tajuk ni..back to the story "

" Hah, kau nak cakap apa tadi? " Soal Bambam sambil memandang Jungkook penuh hairan. Jungkook menggeleng.

" Urm..kat bilik nanti lah " balas Jungkook lalu berjalan menuju ke biliknya yang dikongsi bersama Taehyung dan Bambam.

" Korang pulak nka buat apa? " soal Bambam kepada Jimin dan Youngjae yang sedang berpandangan.

" Hyung pon tak tahu kenapa hyung ada dekat sini " Youngjae tersengih lalu berjalan menuju ke biliknya diikuti Jimin di belakangnya.

" Haih, macam--" tiba-tiba mulut Bambam ditekup oleh seseorang dari belakang sehingga dia tidak sedarkan dirinya. Tubuh Bambam dibawa keluar dengan senyap dan pantas.

" Erm..mana Bamie ni? Lambatnya " Jungkook mengeluh seorang diri diatas katil. Jungkook mula rasa dahaga lalu turun ke dapur semula.

" Bam? Bamie? Bambam?! Hah? Mana Bambam!! " soal Jungkook sambil menjerit. Jungkook berlari ke bilik Youngjae lalu mengetuk pintu dengan kuat sehingga muka Jimin di ketuknya.

" Kau dah kenapa, Kook?! "

" Bam--"

" Kenapa dengan Bambam?! "

" Bambam Hilang! "

BERSAMBUNG

Fight For Love [GOT7 X BTS]Where stories live. Discover now