[29]

139 13 1
                                    

" Aku rasa lagi bagus kalau kau tanya dia sendiri Jaebum ah " balasan daripada Jin membuatkan Jaebum sedikit kecewa.

" Tapi..kalau dia tak nak bagitahu macam mana , hyung? " soal Jaebum lagi sambil mencebik merajuk.

" Kalau kau penting bagi dia mesti dia akan bagitahu kalau kau tak penting dia akan sentiasa berahsia dengan kau " balas Jin dengan nada selamba.

" Kalau macam tu..nanti aku tanyalah tapi betul ke hyung tak tahu? " soal Jaebum lagi . Jin mengangguk sambil fokus pada kerjanya.

" Oit Jaebum kau mimpi apa tiba-tiba masuk dapur peloles aku ni ? " soal Jinyoung sambil menepuk bahu Jaebum dengan kuat.

" Mimpi Suga " Jaebum terus berlari keluar dari dapur dengan sengihan dibibirnya. Jinyoung hanya mampu menggelengkan kepalanya sahaja melihat kemiangan kawannya itu.

" Dah overdose ubat miang ke apa tu? " soal Jin sambil tersenyum sinis. Jinyoung menggulingkan biji matanya menyampah.

" Sebelum muka kau dengan kuali jadi kembar lebih baik kau diam " ugut Jinyoung dengan muka creepy. Jin mengangguk sambil menelan air liur. Sempat juga dia menjeling ke arah kuali yang sedang dipanaskan.

" Don't kill Seok jin "

*****

" Eiy korang ni tak reti nak keluar ke?! Aku nak pakai baju lah !! " Jungkook dan Yugyeom berpandangan lalu smirk.

" Pakai jelah baju kat situ " balas Jungkook sambil membuat muka miang. Bambam menggelengkan kepalanya melihat ketiga orang jejaka dihadapannya itu.

" Dah keluar cepat !! " Bambam terus menolak badan Yugyeom dan Bambam sehingga terkeluar dari bilik lalu pintu bilik ditutup.

" Eh ?! Bam kau masuk !! " arah Taehyung dengan muka yang agak dingin tetapi siapa sangka ' ada udang disebalik Mee '

" Eh !! Jangan kau berani nak buat apa-apa eh !! " Jungkook segera menarik tangan kanan Bambam manakala Taehyung menarik tangan kiri.

" Apa lah korang gaduhkan ni ? " soal Yugyeom sambil membuat muka pokernya. Bambam hanya mampu pasrah digenggaman Jungkook dan Taehyung.

" Masuk "

" Keluar "

" Masuk !! "

" Keluar !! "

" MASUK !! "

" KELUAR !! "

" DIAM !!! "

Taehyung , Jungkook dan Yugyeom terdiam , terkedu dan terkentut pada masa yang sama. *blekmoon*

" Korang ni macam budak-budak lah !! Tak matang sungguh Taehyung kau pakai je baju kat dalam tu biar je budak-budak ni tengok kau berbogel! Kau bukannya perempuan pon! " balas Bambam dengan nada geram.

" MWO?! MANA TAHU DIORANG TIBA-TIBA NAK BUKAK BAJU AKU KE MALAM NANTI?! " Taehyung sudah mula berfikiran negatif.

" Pulak? Diorang bukannya kunyit macam kau pon " balasan daripada Bambam membuatkan ketiga-tiga jejaka itu terdiam.

" Kalau kitorang kata kitorang kunyit kau nak buat apa , bam ? " soal ketiga-tiga jejaka itu sambil menarik Bambam masuk ke dalam bilik lalu dikuncinya.

" Woi korang nak buat apa ni?! " mereka bertiga hanya diam lalu menolak Bambam ke katil.

" Apa---"

" Diam jelah Bam " arah mereka sambil tersenyum miang dan itu menyebabkan Bambam semakin resah.

" JINYOUNG HYUNG !! " jerit Bambam separuh highnote. Pintu bilik segera dikuak dengan menggunakan kunci pendua dan dibuka oleh Jinyoung.

" Yah apa korang buat dengan Bambam?! Keluar sekarang !! " arah Jinyoung separuh jerit. Jungkook terus berlari keluar dari bilik manakala Taehyung masuk ke dalam bilik air untuk memakai baju.

" Cis, melepas aku kalini " Jungkook mendengus sambil berdecit geram. Jungkook menoleh ke arah pintu bilik dan terasa sedikit bersalah.

" Aish apa aku dah buat ni? "

*****

"

Suga? Min yoongi? " Jaebum berjalan ke arah katilnya dengan perlahan. Disebabkan oleh keadaan bilik yang gelap gelita Jaebum terpaksa meraba-raba dinding untuk mencari suis lampu.

" No!! Pelase...jangan apa-apakan aku hiks hiks sakit " Jaebum yang tadinya sedang meraba-raba dinding terdiam lalu menghampiri katil.

Disebabkan keadaan yang sangat gelap Jaebum akhirnya terlanggar kakinya sendiri yang menyebabkan dia terbaring diatas katil.

" AHHH !! DON'T TOUCH ME!! " jerit Suga bersertakan tangisan. Jaebum meraba-raba sebelahnya dan menyebabkan Suga mendesah kecil *blekmoon*

" Suga? " Jaebum berhenti meraba dan cuba untuk membuka suis lampu tidur. Setelah menjumpainya Jaebum segera menghidupkan lampu.

" Suga? Yah ireona " Jaebum menggoyangkan tubuh kecil itu dengan perlahan. Suga membuka kelopak matanya perlahan-lahan dan segera memeluk Jaebum.

" Jaebum aku takut..diorang datang di-diorang jahat diorang paksa aku di-diorang--" Jaebum mengusap belakang Suga dengan perlahan bagi menenangkan jejaka itu.

Setelah beberapa minit berkeadaan begitu Jaebum segera melepaskan pelukan lalu menatap anak mata Suga.

" Ok cuba cerita dekat aku apa jadi. Siapa diorang tu? Apa yang diorang buat dekat kau? Dan apa yang kau dipaksanya? " soal Jaebum bertubi-tubi. Suga menunduk.

" Bukan masa yang sesuai untuk aku cerita tapi..." Suga menghentikan kata-katanya lalu bermain dengan hujung lengan bajunya yang sedikit panjang.

" Tapi apa? "

" Mungkin kau ialah orang yang berhak untuk tahu tentang latar belakang hidup aku " Suga menghembuskan nafas berat lalu menatap ke anak mata Jaebum.

" Sebenarnya..."

TBC

Fight For Love [GOT7 X BTS]Where stories live. Discover now