Setelah beberapa minggu Jungkook berada diwad akhirnya hari yang ditunggu-tunggu oleh mereka telah tiba iaitu hari dimana Jungkook akan menjalani pembedahan matanya. Mereka semua sedang berdebar menunggu Jungkook diluar bilik pembedahan.
Tidak lekang mereka berdoa supaya Jungkook dipermudahkan urusannya. Setelah beberapa jam akhirnya Docter yang merawat Jungkook akhirnya keluar dari wad pembedahan menuju ke arah mereka bertiga belas berada. Ada yang sedang tidur, mendengar lagu dan ada juga yang sedang menulis sesuatu didalam diary.
Setelah Docter itu datang dekat ke arah mereka. Yugyeom ialah orang pertama yang datang menuju ke arah Docter itu." Macam mana dengan keadaan kawan saya, Doc? " Soal Yugyeom. Docter itu tersenyum lalu mengangguk." Banyak-banyakkan bersyukur Encik. Sebab kawan Encik selamat menjalani pembedahan."
" Syukur..."
" Tapi Encik Jungkook perlu banyakkab berehat dan berpantang kerana matanya perlu dicheck-up 2 bulan berturut-turut. Tolong jaga pemakanannya supaya matanya tidak mengalami apa-apa kegatalan yang melampau. Kami juga telah memberikan penutup mata untuk mengelakkan matanya dari terkena asap dan jangan beri dia menangis kerana itu akan menyebabkan---"
" Sains, sains dan sains. Bila kami boleh kami melawat dia? " Soal Suga. Mereka semua memandang Suga dengan pandangan malas. Docter itu menyambung." Apa-apa pun jangan bagi dia menangis. Saya minta diri dulu." Docter itu terus beredar. Mereka semua menunduk sambil mengucapkan terima kasih.
" Mari, saya bawa awak ke katil pesakit." Seorang Nurse datang ke arah mereka sambil tersenyum. Mereka semua mengangguk sambil tersenyum lalu berjalan mengikuti langkah Nurse itu. Setelah tiba dikatil Jungkook Nurse itu terus beredar. Suga terus menyapa Jungkook.
" Yow, tak mampus lagi kau ye? "
" YAH !! "
Jungkook hanya menggelengkan kepalanya melihat perangai Suga yang entah apa-apa." Jangan buat dia nangis lah! " Marah Jin lalu mengetuk kepala Suga dengan geramnya. Suga memandang Jin tajam." Berani, berani, berani kau sentuh kepala aku Jin, berani." Dengan suara ugutan Suga berkata.
" Korang boleh tolong diam tak? Kita ni dekat Hospital bukan taman tema air!! " Marah Yugyeom lalu menggulingkan biji matanya menyampah." Haah, jom pergi taman tema air lepas Jungkook discharge petang nih." Ajak Taehyung sambil tersenyum petak.
" Let's go bebeh!! " Balas Youngjae.
" Korang memang cari gaduh en? Korang tahu kan yang Jungkook tak boleh kena air? " Soal Yugyeom dengan muka ketatnya. Jungkook yang berada dikatil menggosok-gosok lengan Yugyeom menyuruhnya untuk bersabar. Yugyeom akhirnya reda apabila ditenangkan oleh Jungkook.
" Gwenchana, aku boleh je kalau setakat rendam badan je, kan? " Balas Jungkook sambil tersenyum. Yugyeom menggeleng." No, Kook. You have to rest okay? " Pujuk Yugyeom lembut. Jungkook menggeleng sambil mencebik manja." Please." Yugyeom pada mulanya menolak tetapi akhirnya bersetuju juga.
" Sekejap aku tempah ticket."
YOU ARE READING
Fight For Love [GOT7 X BTS]
Fanfiction(Kunyit FF) " I'm Gonna Win This Fight! " BTS dan GOT7 baru sahaja kenal, tetapi mereka mula rapat apabila group Exo mula berani untuk menyentuh salah satu dari mereka. Disebabkan hal itu, mereka mula terjatuh cinta antara satu sama lain. Cringe Sia...