Kapitel ett

517 10 0
                                    

Idag ska jag till Sälen med min bästa kompis Clara, min lilla syrra Ylva, hennes bästa kompis Melina och Claras föräldrar samt hennes lillebror Alfons. Vi har väntat i typ 4 månader på det här.

Malin, du ska åka om 10 minuter! hördes mammas röst i bakgrunden.

Ojdå, ehm.. Jag skyndar mig, sa jag. Jag tog på mig one piece'n och min svarta beanie där det står FOOOER på. Ja, jag är en Foooer det är Clara, Ylva och Melina också.

Ugh, jag kommer sitta i en bil i 7 dumma timmar för vi bor i Götelaborg. Den vackraste staden enligt mig, Poseidon, lejontrappan, hamnen, knarrholmen, byggnaderna och det bästa av allt LISEEEBEEERG!

Jag sprang fort ner för trappan och tog en nutella macka. Sedan sprang jag ner till våran hall och satte på mig mina vita höga converse, samt min turkosa resväska. Jag tog resväskan snabbt och bar ut den genom dörren sen försökte jag springa med den på gruset, vilket inte gick så bra.... Jag ramlade..

Jag ställde mig snabbt upp igen och la in resväskan i bagaget.

Jag öppnade bildörren och satte mig där bak tillsammans med Melina, Clara och Ylva.

Jag studerade dom..

- Vänta lite här va, vi har samma outfit allihop, sa jag och skrattade.

De kollade på mig och sen på sig själva, japp, samma blåa one Piece, mössa och samma vita höga Converse.

- Haha, har ni spionerat på mig eller? sa Melina.

Öh Näe, sa jag medan de andra skakade på huvudet.

NU ÅKER VI! skrek Claras mamma Liza (kommer skriva "Liza i framtiden och inte "Claras mamma).

Håll käften annars kanske Affe blir döv! skrek Clara till Liza.

Jag vill inte vara döv, sa Alfons med underläppen uthängd och armarna i kors.

Jag skrattade.

~Timeskip spolar tills vi har åkt 4 timmar (endast 3 kvar)~

Jag suckade och stoppade i mina head phones (stav?) och vände på huvudet så jag kunde se vilka som åkte bakom oss (har det som en vana).

Där åkte en stor svart grå buss, föraren var en blond man med svarta glasögon, han såg bekant ut.

Det blonda håret, glasögonen, kläderna, det måste ju va Daff The Fooo's manager! Jag är ett VÄLDIGT stort fan av dem. Det är Melina, Ylven och Clara med.

Psst.. Y, C och M, viskade jag och pekade diskret på Daff.

Oh my god, nej, sa Ylva och begravde sitt ansikte djupt i sina händer.

Ugh, jag dör, sa Clara.

Hjälp mig härifrån, viskade Melina.

Plötsligt såg man hur Daff skrek något medan han vände på huvudet.

Vad skrek h.. hann jag bara säga innan jag såg "de".

*************

Nästa del kommer snart, kommentera om ni vill ha mer av den här boken. Jag kommer skriva oavsett om ni kommenterar eller inte men det skulle vara kul om man fick veta att folk faktiskt uppskattade det man gör! ☺️ //Malin

Varför just jag av tusen andra? (The Fooo Fanfiction)Where stories live. Discover now