Kapitel 14

143 10 0
                                    

Tidigare

- Hejdå, sa dom innan dörren smälldes igen.

~nutid~

Malins perspektiv

Jag fingrade nöjt på min rosa smoothie.

Vi hade börjat kolla på en ny film även kallad Harry Potter och Dödsrelikerna del 2, den roligaste scenen i hela Harry Potter sortimentet finns i den filmen...

VOLDEMORTS SKRATT!

Och det kommer snart, yay!

- Snart, snart, snart, snart, SNART, viskade jag snabbt.

- Vadå sna.. hann Felix bara säga innan jag brast ut i ett asgarv.

Genom att jag skrattade så plötsligt, så hoppade han till (jag är i hans knä), av den plötsliga rörelsen så tappade jag greppet om mitt glas, mitt glas landade på mina ben, och så skvätte det upp i ansiktet.

- Var du tvungen? muttrade jag.

Han svarade inte, han ställde sig upp och "råkade" hälla ut hela sin smoothie på mitt HÅR, sedan låg han på golvet och garvade tillsammans med de andra pensionärerna (haha what?).

Jag muttrade något ohörbart och började diskret leta efter badrummet.

- VART FAN ÄR VÅRT BADRUM? skrek jag.

- Upp för trappan och 3:dje dörren till vänster, skrek Ogge mellan skrattattackerna.

Asså vafan, skrattar de fortfarande? De har gjort det i typ 10 minuter nu!

- Puckon, viskade jag och började gå till badrummet.

Jag klev in i badrummet och låste efter mig för tänk typ om Felix ska på toa eller nåt så är jag i duschen!

Fyfan va pinsamt!

Jag tog av mig mina kläder, och klev in i duschen.

Jävligt skönt att duscha nu, jag känner mig så ofräsch.

Jag schamponerade och tvålade mig, sedan gick jag ut ur duschen.

Jag tvättade mitt smink som bara bestod av mascara, sedan tog jag en hårtork och blåste håret torrt samt så knöt jag en handduk runt mig.

Jag låste upp och gick ut ur dörren.

- Var är min väska? skrek jag till dom där nere.

- Här nere i hallen, skrek Oscar. Du får hämta den, fortsatte han.

- Nej, jag har bara en handduk runt omkring mig! Jag har faktiskt ett privatliv! skrek jag tillbaka.

- Men kom ner då, latmask! ropade Melina (tror jag).

- Jag kommer, ropade jag tillbaka och suckade.

Jag gick sakta ner för trappan så att den inte skulle knarra, det gjorde den ändå.

- Fuck, mumlade jag.

Jag fortsatte ner för trappan och sprang snabbt förbi TV rummet.

Jag vill inte bli sedd.

Även att jag sprang så kände jag blickar bränna i ryggen.

- MEN SLUTA KOLLA DÅ! DET ÄR JOBBIGT! skrek jag till dom och kollade bak.

Ingen där.

Jag tog snabbt min väska och sprang upp för trappan med den.

Jag satte på mig ett svart linne och ett par svarta helt vanliga pyjamas shorts.

******

Oh! SORRY för asdålig update! Men jag var lite "deprimerad" på att skriva.

Hoppas ni gillar kapitlet! CHOKLADMOS PÅ ER ALLA!🍫🍫🍫🍫🍫 //Maliin🍫🍫🍫

Varför just jag av tusen andra? (The Fooo Fanfiction)Место, где живут истории. Откройте их для себя