~Claras perspektiv~
Pappa vinkade av Daff och gick tillbaka till oss. När han satte sig i bilen blev jag helt uppspelt.
- Vad sa han? frågade jag intresserat.
- Äh, ni får se sen, sa han med en hög röst, jag vet att han sitter och flinar nu som en idiot.
~Malins perspektiv~
Jag kollade bak för att se om killarna fortfarande var bakom oss, Nej Fan det var dom ju. Felix satt i framsätet och log stort när jag visade mitt ansikte. God, känns som att han gillar mig, nej nej han är kändis han skulle aldrig kunna vara kär i mig! MEN JAG ÄR KÄR I HONOM! Han har alltid vart min favvo. Jag stönade.
- Vad är det? frågade Ylva.
- Kolla bak, sa jag med en suck.
De kollade bak med rädda ansikten (haha rädd asså Whatta peep?).
TIMESKIP TILLS DE ÄR NÄSTAN FRAMME.
~ Fortfarande Malins perspektiv~
- Pappa, vet du varför de följer efter oss? sa Clara intresserat.
- Öh... Näe.. sa han med en osäker ton.
Man hörde tydligt att han ljög.
- Man hör att du ljuger, sa Clara.
- Men ni får see, sa Micke med en retlig ton på rösten.
- Asså vuxna och deras VI får se, muttrade jag irriterat.
- Jag sa att NI får se, sa Micke retligt.
- Sak samma, muttrade Melina.
- Mm.... Instämde Ylva.
FRAMMEE! skrek jag högt.
Alla hoppade till till och med Liza och Micke gjorde det.
Huset som vi skulle bo i vart stort och modernt, vi skulle bo på övervåningen det var några andra som skulle bo på nedervåningen.
Micke svängde in till parkeringen och parkerade.
Jag kollade ut genom fönstret där det var en stor mörk grå buss. Vänta, den känner ju jag igen. Nej, fan nu vet jag vilka de "några" är som ska bo på nedervåningen.
- Fu'ck, sa jag tyst.
- What? sa Ylven.
- Kolla där, sa jag och pekade på killarna som hoppade omkring utanför deras buss.
- OH MY GOOOOD! DOM BOR I SAMMA HUS SOM OSS! Skrek Clara för full hals.
- YAAAAAAY! skrek Melina och Ylva i kör.
- Men håll käft, muttrade jag.
- Din förrädare, vill inte du va med dem eller? sa Clara buttert.
- MWAHHAHAHAHAHA, skrattade jag henne rakt i ansiktet.
- Jag vill ju det men jag vill inte fangirla för dem är väldigt nära och tänk vad pinsamt om dom hör det! fortsatte jag.
- Ahaaa, sa Clara.
************
Tja! Vad tycker ni om Kap 3? Förlåt för att de vart kort! (Vet inte om det var kort men känns som det) 😄😄 bye!
DU LIEST GERADE
Varför just jag av tusen andra? (The Fooo Fanfiction)
JugendliteraturOm man aldrig har upplevt svek. Varför då svika själv? Varför är det alltid den vackra vintern som förstör allting? Dom frågorna finns just nu i Malins 16 åriga huvud. När hon var på semester fanns det kärlek, hopp, tro men nu finns allt annat än po...