Kapitel 16

138 11 0
                                    

Tidigare

- Öh, okej...

~nutid~

Malins perspektiv

- Jag går och duschar! sa jag.

- Okej, sa Felix.

Jag gick snabbt upp och duschade klart.

Sedan gick jag ner till min resväska igen och då frågade jag:

- Oscar, vart är mitt rum?

- Jag kan visa dig, sa Oscar.

Jag nickade snabbt.

Vi gick upp för en trappa och in i ett FANTASTISKT RUUM!

I rummet fanns en en ENORM platt TV från Apple, en stor dubbelsäng, en stor soffa, ett skrivbord med massa smink saker på, och en dubbel dörr.

- Oh my god, säg inte att jag har.. sa jag och gick fram till dubbeldörrarna.

Det var en WALK IN CLOSET! Och där inne fanns det redan kläder.

I min storlek!

- Visste ni i förväg det där med fjällen och det och att jag var din syster, frågade jag.

- Eh ja, sa Oscar och kliade sig i nacken.

- MEN VAFAN OSCAR! VARFÖR HAR DU INTE FÖLJT MIG OM DU VISSTE VAD JAG HETTE PÅ INSTA FÖR JAG HADE TYP TAGGAT ER AS MÅNGA GÅNGER! Skrek jag samtidigt som jag skrattade.

- Men vadå? Jag och de andra hade skickat följningsförfrågan till dig ju! Men du avböjde, sa han.

- Ni har aldrig skickat någon förfrågan till mig! sa jag.

- Öh jo, sa han.

- Det var därför Clara flinade hela tiden.. sa jag och sprang ner för trappan fast att jag bara hade på mig en handduk.

- CLA.. mer hann jag inte säga för min handduk trillade ner på golvet.

Jag tog snabbt upp handduken och kollade omkring för att se om någon hade sett mig.

De hade de, eller snarare HAN, FELIX! NEEEJ! FYFAN VA PINSAMT!

- Eh... sa han samtidigt som han rodnade lite.

- Eh, hejdå, sa jag snabbt och sprang upp för trappan igen.

- Felix såg mig! sa jag till Oscar när jag kom flåsandes upp för trappan (haha har asdålig kondis)

- Vadå såg dig? frågade han.

- NAKEN, sa jag.

- Va? Hur? Ni har väl inte gjort "det"?

- Men Oscar, seriöst min handduk trillade ner och han var där, sa jag nervöst.

- Jaja, tänk inte på det nu, gå och klä på dig istället! sa Oscar och puttade in mig i mitt rum.

- Okej, sa jag.

Jag gick in i min så kallade "WIC".

Jag tog på mig ett par vanliga jeans och nån tröja lät håret hänga, inget smink.

Jag gick sedan ner till de andra som nu också har vaknat.

- Vad ska vi GÖÖRAA? klagade Ylva.

- Sanning eller konka? sa Omar med ett elakt flin på läpparna. Jag slår vad om att denna omgången kommer va pinsam.

- Aa, visst, sa Ogge.

Vi satte oss i en ring på golvet.

- Oscar, sanning eller konka? sa jag och flinade elakt.

- Ehm.. Konka, sa han och jag flinade stort.

- Du ska kyssa ehm.. Clara på munnen! sa jag och log elakt.

Clara tittade ner i golvet men Oscar tog hennes haka mellan sin tumme och sitt pekfinger och KYSSTE HENNE!

- WOHOO! skrek jag.

Clara log mot Oscar efter kyssen.

- Vem tur? frågade Ylven.

- MIIN! skrek Oscar.

- No, sa jag.

- Jag ska få min hämnd, sa Oscar medan han flinade och gned handflatorna mot varandra.

- Men du njöt ju bara av det! sa jag.

- Jaja, sa han och suckade.

- Malin, sanning eller konka? frågade Oscar.

- Hmm.. Det blir jobbigt med konka men sanning är tråkig, så konka! sa jag samtidigt som min ångest kom, han kommer säga att jag ska kyssa Felix inför ALLA! NOOO!

- Hmm.. Hmm... KYSS FELIX PÅ MUNNEN LÄNGE INFÖR ALLA! skrek han.

- Okej då, muttrade jag.

Jag vände mig mot Felix och tittade in i hans blåa ögon, jag blundade och böjde mig fram.

Jag kände hans varma läppar mot mina.

********

FORTSÄTTNING FÖLJER! CHOKLADMOS PÅ ER ALLA! 🍫🍫🍫🍫//Malin🍫🍫🍫

Varför just jag av tusen andra? (The Fooo Fanfiction)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang