Tidigare
Jag muttrade något ohörbart.
~Nutid~
Malins perspektiv
Hur kan jag, Malin Felicia (efternamn som hon inte vet) 15 år sitta i den kände Felix sandmans knä?
Jag är ju bara en blond vanlig tjej på vanliga blåa ögon som bor i Götet, eller snarare "bodde".
Jag kände hur ögonlocken blev tung och jag lät dom falla ner.
Det tog inte lång tid innan allt blev svart.
(Hon sover)
Jag slog sakta upp ögonen och sträckte på mig.
Plötsligt hörde jag hur någon gnydde till, jag vände mig snabbt om, det var Felix.
- Förlåt älskling, sa jag.
Jag fick ett mummel till svar.
Jag hade nog träffat honom i ansiktet, så klantig som jag är.
Jag satte mig upp, och sedan ställde jag mig på golvet och flinade över hur alla såg ut.
Omar hängde ut med halva kroppen med armarna dinglandes samtidigt som han DREGLADE med Melina över sig.
Oscar hade somnat med Clara i sitt knä och Clara, ja hon låg nere på golvet.
Ogge låg platt på mage med huvudet rakt ner i golvet och snarkade.
Ylva var i fåtöljen i lotus och med armarna i kors.
Jag tog snabbt fram min mobil.
Jag klickade fram Instagram och skrev en ny status:
Hehe, tydligen enda som är vaken. ❤️❤️ (en bild på dem när de sover).
Jag postade.
Nu började det plinga för att jag har typ 7k följare och mestadels är Foooers.
Jag kollade in mobilen och såg BARA massa hat: Jävla bitch och vilka är de andra tjejerna?
Bitch tror du verkligen att de tycker om dig (osv).
Jag skrev som en kommentar: Ja, jag tror att de tycker om mig och de andra tjejerna med för de har sagt det, jag har hört det med mina egna öron!
(Postade)
Jag scrollade vidare genom hatet, tills jag hittade en "snäll" kommentar:
Vadå? Asså får hon inte vara med dom eller? Det är okej att vara avundsjuk men man behöver inte skriva miljontals rader med hat för det! SÅ SLUTA! Om det är nån som är bitches så är det dom hatande fansen!
Jag log för mig själv.
- Hur orkar dom? frågade jag tyst.
- Vilka då? hördes en röst.
- Va? Har du vart vaken hela tiden? frågade jag Felix.
- Aa.
- Varför sa du "Hur orkar dom?"? sa han.
- Kolla här, sa jag och räckte fram min iPhone med ett flin.
Han scrollade med ett oroligt ansikte.
- Dom får inte göra så, sa han argt.
- Du, det är lungt jag tänker bara: Hur orkar man skriva en kommentar om hat? Tror de verkligen att dom ska få ha er för er själva då eller? sa jag.
****************
Varsågod med ett långt kapitel! (Tror det iallafall) CHOKLADMOS PÅ ER ALLA🍫🍫🍫//Malin🍫🍫🍫
YOU ARE READING
Varför just jag av tusen andra? (The Fooo Fanfiction)
Teen FictionOm man aldrig har upplevt svek. Varför då svika själv? Varför är det alltid den vackra vintern som förstör allting? Dom frågorna finns just nu i Malins 16 åriga huvud. När hon var på semester fanns det kärlek, hopp, tro men nu finns allt annat än po...