Kapitel 22

125 7 0
                                    

Tidigare

Där stod en mycket saknad person....

~nutid~

Malins perspektiv

- Hanna? sa jag och blinkade för att dölja tårarna.

- Åh Malin, jag vet att vi inte är riktiga systrar men det kommer alltid att kännas som det ändå! sa hon och gick fram och kramade mig hårt.

- Jag har saknat dig så mycket, sa jag fast att vi bara hade varit ifrån varandra i typ 5 dagar.

- Jag med, men vem fan är det? sa Hanna och pekade surt mot Felix.

- Min pojkvän, Felix, sa jag.

- Du lyssna! När hon var tolv år blev hon en gång våldtagen av sin pojkvän! Om du är av samma sort som honom så passa dig! väldigt noga! sa hon strängt med arga ögonbryn.

- Jag är inte av den sorten, sa Felix och Hannas ansikte blev lugnare.

- Bra, men om du gör något som hon inte vill så kan du dra åt helvete! sa hon med en lite lugnare ton.

- Ja, jag tänker aldrig göra något sånt! sa Felix.

- Bra, mumlade Hanna och smällde igen dörren.

- VEM VAR DET SOM VAR HÄR? ropade mamma. Vänta var hon hemma? Det har jag inte märkt..

- Det var min syster, eller adoptiv syster, hon ville hälsa på mig och när jag sa att jag och Felix var ihop, då sa hon att när jag var tolv år så blev jag våldt.. mer hann jag inte säga innan jag brast ut i gråt och föll ihop på hallgolvet.

- Blev du v-v-v-våldtagen? stammade Oscar som hade kommit till hallen utan att jag hade märkt något.

Jag nickade.

- Jag visste inte, förlåt för frågan.. sa Oscar sorgset.

- Det gör inget, du visste ju inte, sa jag och log försiktigt.

- Eh, detta kanske inte är rätt sak att säga nu men, vi ska äta, sa Felix som hade satt sig bredvid mig.

- Okej, men jag har ingen ANING vad jag skulle kunna göra utan er! sa jag och kysste Felix snabbt.

- Kom nu går vi, sa Oscar och drog med mig och Felix upp till matbordet.

********

Usch på kapitlet! Aja.. Mitt SO prov gick bra idag.. Jag tror att jag fick kanske 2 fel.. CHOKLADMOS PÅ ER ALLA! 🍫🍫🍫🍫//Maliiiin🍫🍫🍫❤️❤️ tack för så många reads!

Varför just jag av tusen andra? (The Fooo Fanfiction)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora