Ik open langzaam mijn ogen. Het is nog donker in de kamer. Ik kijk op mijn telefoon. 04:37u. Ik luister, maar hoor niks meer. Ook de begeleiders zijn gaan slapen, eindelijk. Ik kijk om me heen, maar iedereen slaapt nog. Even twijfel ik of ik ook maar weer moet gaan slapen. Nee ik wil naar hem toe. Ik sluip de kamer uit en kijk nog een keer om, maar iedereen is in dromenland. Gelukkig slaapt Luuk alleen op een kamer. Patrick is naar huis gegaan en omdat Luuk ziek was is Mark ergens anders gaan liggen. Ik open de deur. Hij ligt helemaal in zijn dekens gewikkeld en woelt onrustig. Ik hou van hem, dat weet ik zeker. Ik blijf naar hem kijken en kan de verleiding niet weerstaan. Ik sluit de deur en loop naar zijn bed. Zijn adem ruikt naar alcohol, hij heeft veel gedronken. Voorzichtig til ik de dekens op en ga naast hem in het bed liggen. Het is niet heel comfortabel, de bedden zijn behoorlijk klein, maar ik ben bij hem. Ik ga tegen hem aanliggen, sluit mijn ogen en val in slaap.
''Vera? Wat doe jij hier?'', vraagt Luuk verbaasd. Ik draai me naar hem toe, hij ziet er brak uit. ''Weet je dat niet meer?'' ''Ik,'' hij grijpt naar zijn hoofd, ''heb geen idee. Ik mis een paar uur, iets teveel gedronken gisteren.'' ''Ik kwam vannacht terug van de wc, je zat alleen aan de eettafel. We hebben samen gepraat en daarna zei je dat ik maar hier moest komen slapen, omdat ik anders iedereen wakker zou maken. Je vroeg of ik bij jou wilde komen liggen, in plaats van in het andere bed. Ben je dat vergeten?'', vraag ik lief. ''Ik laat je wel even alleen. Ik ga snel terug naar mijn kamer, voor iemand merkt dat ik hier heb geslapen.'', zeg ik. Ik stap uit bed en loop de kamer uit. Luuk blijft verward achter. Alles is gegaan zoals ik had gehoopt, hij heeft een kater en weet niks meer, zo kan ik hem alles wijsmaken. Een keer een ander meisje een zoen geven kan gebeuren, maar de dag erna naast haar wakker worden wordt wel verdacht. Ik kruip weer terug in mijn eigen bed. ''Veer, waar was je?'', fluistert Tessa vanaf haar bed boven die van mij. ''Even naar de wc.'' ''Oh oké, slaap lekker nog.'', mompelt Tessa, ze draait zich om en het is weer stil. Slapen, dat kan ik ook nog wel even doen. Wel zo verstandig. Ik trek mijn slaapzak over me heen en sluit mijn ogen.
JE LEEST
Te mooi om waar te zijn
RomanceVera gaat een weekendje op kamp met haar voetbalteam. Wat heel leuk zou kunnen zijn, maar Vera mag haar teamgenoten niet zo. Toch gebeurt er iets wat alles goed maakt. Het is geweldig en ongelooflijk leuk. Is het allemaal te mooi om waar te zijn? He...