ÇokoBüş Kek

561 14 0
                                    

Malzemeler =

-2 yumurta

- 2/3 su bardağı şeker

- 2 su bardağı un

- 1 su bardağı süt veya yoğurt

- Yarım su bardağı sıvıyağ

- Yarım su bardağı ceviziçi (isteğe bağlı)

- 1 çorba kaşığı kakao

- 1 paket vanilya

- 1 paket kabartma tozu

- Çokokrem

Hazırlanışı

1. Aşama = Yumurta ve şekerleri, karışım neredeyse beyazlaşana kadar iyice çırpıyoruz.

2. Aşama = Çokokrem dışındaki diğer malzemeleri de ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.

3. Aşama = Karışımı önceden yağlayıp unlamış bulunduğumuz kek kalıbı,borcam vs. boşaltıyoruz.

4. Aşama = Kalıba boşalttığımız karışımın üzerine yer yer çokokrem bırakıyoruz.

Not = çokokremi kesinlikle bir şey farketmez diye düşünüp karışımın içine eklemeyin.Eğer öyle yaparsanız kek pişince çikolatası dibine çöker ve kalıptan çıkaramazsınız. Onun için kalıba döktükten sonra istediğiniz miktarda kaşıkla üstüne bırakın.

5. Aşama = Önceden ısıtılmış 150-160 derece turbo fırında 35-40 dk pişirdikten sonraa çokokekimiz hazıır :)

Bu kek tadı da güzel olmakla birlikte özellikle alıp da çok beğenmediğimiz veya çok tüketemediğimiz çokokrem , sarelle tarzı krem çikolataları değerlendirmek için birebir.Çünkü normalde ekmeğe sürdüğünüzde tadını çok beğenmediklerinizin bile kekle karışıp piştiğinde tadının çok daha güzel geldiğini farkediceksiniz. Mesela ben burada çokokrem kullandım çünkü benim nutella delisi kardeşim aldığımız çokokremi yemeyip tekrar nutella aldırttı ve elimizde bir paket çokokrem kaldı :D fakat günlerce bitmeyen çokokremin yarım paketi kekle birlikte iki gün içerisinde bitmiş oldu. Umarım sizler de beğenirsiniz.

AFİYET OLSUN.. (:

BÜŞ'ÜN TARİF DEFTERİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin