Ep 1 [Pulang]

4K 229 8
                                    

Dalam cerita ni semua pov Boboiboy tau ^_^

------------------------------------------------------

Ku memandang datar ke luar tingkap bilik ini,melihat ke arah dedaun hijau di pohon yang menari-nari mengikut arah angin bertiup.

Tengah hari yang tenang

Kata hati kecil ku perlahan.

Aku pun lalu melihat ke arah lengan ku yang mempunyai kesan luka di situ,ku sentuh perlahan kesan itu.

Ia pasti meninggalkan parut.

Itulah yang aku fikirkan sekarang.

Suara pintu terbuka kedengaran dari arah kanan dan automatik kepala ku bergerak ke arah bunyi itu,aku lihat kelibat seseorang yang ku kenal masuk ke dalam bilik ini.

Aku pun mengukirkan satu senyuman kegembiraan membuatkan orang itu turut tersenyum.

"Tok Aba"

"Boboiboy,doktor kata hari ni kamu dah boleh balik. Jom Tok tolong kemaskan baju kamu,kita balik ya?"

Aku mengangguk tanda ya lalu ku bangun dari katil,ingin menukar baju hospital ini dengan baju biasa.

----

"Boboiboy,kamu masuk lah dulu ya. Tok masih ada kerja Nak di buat di kedai. Kalau lapar pergi je dapur,Tok dah masakan kamu makanan"

"Baik Tok" kata ku sambil tersenyum lalu ku cium tangan tok aba.

Ku lihat Tok Aba mula berjalan semakin jauh dari kawasan rumah di depan ku ini.

Aku pun berhenti melambai ke arahnya lalu ku angkat beg kecil di sebelah ku dan ku melangkah masuk ke dalam rumah di depanku.

Klak

Aku pun menutup pintu lalu ku buka kasut ku dan meletakkannya di rak kasut sebelah ku.

Aku pun berjalan masuk ke dalam,menuju ke tangga untuk ke atas.

"Kau dah balik?"

Langkah ku automatik terhenti tatkala satu suara kedengaran di telinga ku. Dengan wajah agak terkejut ku melihat sekeliling ku,mencari kelibat sang pemilik suara

Siapa?

Itulah yang bermain di fikiran ku.

"Mungkin hanya firasat ku.." kataku perlahan setelah agak lama terdiam.

Aku pun melangkahkan kaki ku lagi menaiki tangga di depan ku ini

"Boboiboy,kau dah balik?"

Langkah ku terhenti untuk kedua kali apabila aku terdengar satu suara seperti suara robot kedengaran di telinga ku.

Suara yang tidak asing itu kedengaran jelas di pendengaran ku.

Kenapa aku rasa sakit di dada ku ini?

Dengan pantas berjalan turun dari tangga,berlari mengelilingi rumah itu.

Rindu? Kenapa rasa rindu terbit di hati aku apabila suara itu kedengaran tadi?

"Siapa?"

Kataku perlahan sambil melihat sekeliling rumah itu.

Dan tanpa ku sedar,aku mengalirkan air mata.

[TBC]

•GoodBye Boboiboy• [FANFICTION] {✓}Where stories live. Discover now