My Suprise-Part 12

17 1 0
                                    

Knock knock knock
Bunyi ketukan pintu rumah Seo Joon kedengaran. Seo Joon segera membuka pintu.

"Annyeonghasaeyo...Seo Joon shi.." Tegur Seolhyun.

"Nae... Kenapa datang pagi-pagi ni?" Tanya Seo Joon.

"Saje je.." Jawab Seolhyun.

"Saya nak ajak awak pergi jalan-jalan.. by the way awak free tak?" Tanya Seolhyun.

"Haah saya free.. tunggu jap ehh.." Seo Joon memakai jaket.

¤~¤~¤~¤~¤~¤♡¤~¤~¤~¤~¤~¤

"Lawakan pokok-pokok sakura kat sini" kata seolhyun kekok.

"Haah.." Jawab Seo Joon.

"Seo Joon shi.. Sebenarnya saya nak bagitahu yang saya.. saya sukakan awak"
Kata Seolhyun. Dua-dua makhluk disitu berhenti.

"Mian.." Ucap Seo Joon.

"W-wae?" Tanya Seolhyun.

"Ada orang lain yang dah duduk dekat hati saya.." Balas Seo Joon.

"Ouh.. ok.." Seolhyun tersenyum sedih.

"Mungkin.. ade lelaki lain yang lebih baik daripada saya.." Kata Seo Joon.

"Sa-saya pergi dulu.." Bersalah Seo Joon berkata. Lantas itu,dia meninggalkan Seolhyun kerana Seo Joon menerima mesej dari jurulatihnya iaitu Jin Goo.

Seolhyun berjalan dengan lemah akibat situasi tadi. Tidak semena-mena dia terlanggar seseorang jejaka yang tinggi, kepalanya terhantuk dengan dada jejaka tersebut. Dia mendongak dan melihat muka jejaka tersebut.

"Bo-Bo gum?" Seolhyun menyebut namanya. Seolhyun mengenali Bo Gum sejak Seolhyun dipanggil untuk berbincang bersama syarikat Park.

"Seo-Seolhyun shi?" Tanya Bo Gum sambil tersenyum.

"Maafkan saya.. sebab terlanggar awak!" Ujar Seolhyun.

"Gwenchanayo.. tak sangka kita jumpa kan?" Kata Bo Gum.

"Jodoh.. maybe hahaha" Senyum Seolhyun.
Mereka berdua ditakdirkan berjumpa. Sejak dari itu mereka berdua rapat. Yelah.. dah kena reject ate.. move on le.. kan.. hahaha.

¤~¤~¤~¤~¤♡¤~¤~¤~¤~¤

"Kenapa panggil aku?" Seo Joon bertanya kepada Jin Goo.

"Tarikh bertinju dah dicepatkan kepada 6 februari" kelam kebut Jin Goo berkata.

"Bwo?!" Seo Joon terkejut dengan penyataan yang diberikan oleh Jin Goo.

"Hah.. Ji Won dah tau ke yang kau masukķ tinju ni?" Soalan ditujukan ke arah Seo Joon.

"Dah.. tapi.." Seo Joon berhenti berkata.

"Tapi dia tak bagi?" Teka Jin Goo. Dia sudah lama berkenalan sejak sekolah rendah di Busan.

"Macam mana kau tahu?" Tanya Seo Joon.

"Aku kawan dengan dia dah lama dah.." kata Jin Goo.

"Ouh.."

"Kalau dia dah sayang seseorang tu.. dia tak nak orang tu jadi macam ayah dia.."

"Jadi.. Dia suka aku jugak lah ni.." kata Seo Joon sambil tersenyum ke telinga.

"Haih.. Ada jodoh lah korang ni.." Kata Jin Goo.

"Ehh.. Biasa.." lagak Seo Joon.

BERSAMBUNG...

º.º.º.º.º.º.º.♡.º.º.º.º.º.º.º

HAIH.. RASANYA LAGI 2 CHAP NAK HLABIS DAH!!! HAIH.. HAIH..
READERS TOLONG LAH VOTE 🤒
HUHUHU.. CITER NI CAM KLISHE ANN..
HUHUHU.. KALAU TAK ALHAMDULILLAH.. HOHO..
BYE...

[C] My Suprise | KjwWhere stories live. Discover now