''Okyanus , hadi uyan artık . İlk günden geç kalmak istemezsin . '' bağıran Okyanus'un koruyucu annesi Aysu'ydu . Okyanus'u kendi kızı gibi benimsemiş olsa da Okyanus yine de ona anne diyemiyor , onu anne gibi göremiyordu . Sanırım bu 15 yıldır gerçek ailesini merak etmesiyle de ilgiliydi .
Sıcacık yatağından zorla kalkan Okyanus gidip yüzünü yıkadı . Okul formasını giymek için odasına tekrar geldiğinde bugünden itibaren hayatında nelerin değişeceğini düşündü . Sanırım sadece derslerin yoğunluğu artacaktı . Aynı , sıradan hayatına son gaz devam edecekti .
O , bunları düşünürken Aysu Hanım'ın sesi tekrar duyuldu : '' Okyanus ! Kızım kime diyorum ben ? Hadi biraz acele et , geç kalacaksın . '' Bu sesle irkilen Okyanus hemen formasını giyip sofraya indi . Onun odası çatı katında , mavi duvarları olan ışıklı bir odaydı . Neredeyse tüm yaz tatilini o sıcakkanlı odada geçirdiği için odasından ayrılıp okula gitmek ona işkence gibi geliyordu .
Kahvaltı yaparken Aysu Hanım ve eşi Turgut Bey , Okyanus'a lisenin ilk günü olduğu için heyecanlı olup olmadığıyla ilgili birtakım sorular sordular . Okyanus bu soruları cevaplayabilecek enerjide hissetmiyordu kendisini . O yüzden bu soruları kısa cevaplar vererek geçiştirdi .
Aysu Hanım psikologtu . Bu yüzden Okyanus'un ruh hâline çok dikkat ederdi . Okyanus bazen bu olaydan çok bunalıp kaçmaya çalışırdı ama nafile . Aysu Hanım inatçıydı . Turgut Bey , eşinin tam aksine çok uysal bir adamdı . O da bir kitap şirketinde çalışıyordu . Bu sayede Okyanus'un okuyacak bir sürü kitabı oluyordu . Okyanus kitaplardaki insanları gerçek ailesine benzetmeye çalışıp onları daha çok merak ederdi . En sevdiği kitap türü mitolojik efsanelerin anlatıldığı kitaplardı . Nedenini anlayamadığı bir şekilde o tarz kitapları , kitaplardaki karakterleri kendine yakın bulurdu .
Kahvaltı bittikten sonra dişlerini fırçalayıp çıktılar . Aysu Hanım'la Turgut Bey ön koltukta sohbet ederken Okyanus arka koltukta camdan dışarıyı seyredip kulaklıkla müzik dinledi . Camdan dışarı gökyüzüne ya da denize bakmayı çok seviyordu . Mavi onun için olağanüstü bir renkti . Mavi adeta onu büyüleyip kendine çekiyordu .
Dışarıyı seyrederken araba birden durdu . Evet ve işte dört yıl boyunca her gün gitmekten keyif almayacağı okulunun önündelerdi . Aysu Hanım arkasını dönerek '' Lise hayatında başarılar tatlım . Okul çıkışı her zaman gittiğimiz cafeye gel . Biz de oraya geleceğiz . İlk gününün nasıl geçtiğini de konuşuruz hem . Seni seviyoruz . '' dedi o güzel , yumuşak sesiyle . Aysu Hanım'ın güzel sesi her zaman Okyanus üzerinde pozitif etki göstermişti . O yüzden az önce somurtup konuşmak bile istemeyen Okyanus bir anda neşelenmişti . '' Ben de sizi seviyorum . Okuldan sonra görüşürüz . '' diyip arabadan indi ve tüm hayatının değişeceği mekâna doğru yol aldı .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Denizin Kızı
Science FictionOkyanus'un ailesi o küçükken trafik kazasında ölmüştür . Okyanus koruyucu aile ile yaşamakta ve her zaman ailesini merak etmektedir . Liseye yeni başlar . Orda tanıştığı arkadaş grubu tüm hayatını değiştirecek ve ailesiyle ilgili bazı soruları yanı...