2

3 0 0
                                    

İlk iş olarak müdürü bulup hangi sınıfta olduğunu sormak vardı . Okyanus okula girdi , etrafını inceleyerek müdürün odasını buldu . Müdürleri Onur Bey gayet kibar ve sevecen bir adamdı.
"Merhaba , sanırım 9.sınıfsın. Ben Onur ."
"Merhaba , ben Okyanus . Şey hangi sınıfta olduğumu öğrenmek için gelmiştim?"
"A tamam hemen bakıyorum... Okyanus Uçar mı ? "
"Evet "
"Tamam Okyanuscuğum 9/G sınıfındasın. Giriş katta , koridorun sonunda , solda kalan sınıf yani ."
"Teşekkürler Onur Bey "
Okyanus sınıfını bulup arka sıralardan kendine yer seçti. Bu sırada koridorda dolapların olması onu Amerikan dizinindeymiş gibi hissettirdi . Seçtiği yere oturdu . Okula yarım saat erken geldiği için kitap okuyacak zamanı vardı .
Zaman geçtikçe sınıf dolmaya başlıyordu. İnsanlar yeni birileriyle tanışıp arkadaş olmaya çalışıyorlardı . Ya da Okyanus'un düşüncesiyle yalnız kalmamak için birilerine tahammül ediyorlardı.
Okyanus sınıfa geldikten yarım saat sonra Onur Bey tüm okulun bahçedeki törene çıkması için duyuru yaptı. Törenden sonra sınıfa girdiler . İlk ders resimdi . Resim öğretmenleri sanatçı ruhu ve rengarenk boyalı saçlarıyla âdeta bir lise öğrencisiydi. Aynı zamanda tahmin edilebileceği gibi gayet kafa birine benziyordu . Tüm öğrenciler onu çok sevmişe benziyordu . Okyanus da dahil . Öğretmen kendini tanıtmaya başlamıştı ki kapı çaldı: " Geç kaldığım için özür dilerim . Girebilir miyim ? " diyerek müsade istedi esmer , kıvırcık saçlı bir delikanlı.
"Elbette girebilirsin. Okula daha ilk günden geç kalan şanssız öğrencimiz kimmiş  bilmek isterim ? "
" Şey... Ben Toprak Akarsu "
" Memnun oldum Toprak . Ben de Yeşim Genç . Resim öğretmeninizim. Hadi geç otur bakalım da diğer arkadaşlarınla da tanışalım. "
Okyanus gözlerini devirdi çünkü sınıfta kendi yanı dışında hiç boş yer yoktu . Toprak denen çocuk onun yanına oturacaktı . Öyle de oldu . Tüm sınıf kendini tanıtmadan önce Toprak , Okyanus'a adını sordu :
"Selam ben Toprak , yeni sıra arkadaşın. Senin adın ne ?" Bu çocuk ne lakayıt takılıyordu böyle . İlk günden geç kalmak , karşındakinin alınabileceğini düşünmeden espriler yapmak ...
"Evet biliyorum az önce söyledin adını. Ben de Okyanus . " Toprak el sıkışmak için elini uzatınca mecburen Okyanus da elini uzattı ve el sıkıştılar.
Bu sırada tüm sınıf kendi hâlinde takılıyordu . Toprak tekrar sohbete girişti:
" Hmm Okyanus peki ne tarz şeylerden hoşlanırsın? Adından tahmin ettiğim kadarıyla deniz , okyanus ve maviden hoşlanırsın sanırım? Önündeki kitaptan da anladığım kadarıyla kitap okumayı seven zeki kızlardansın. Peki sen söyle bakalım doğru mu düşünüyorum?" Okyanus daha yeni tanıştığı birinin kendi hakkındaki tahminlerinin doğru çıkmasına şaşırmıştı .
"Evet , evet hepsi doğru." Belki de bu çocukla iyi anlaşabilirdi . Tekrar düşününce aslında pek de lakayıt olmadığını fark etti .
"Peki sen Bay Akarsu , sen nelerden  hoşlanırsın?"
" Tahmin etmek yok mu Bayan...?"
" Uçar . Okyanus Uçar"
"Bayan Uçar ? "
" Bence börtü böcekle aran iyidir ne de olsa adın Toprak . Ya da ıı bir şeyler ekip biçmeyi seversin . "
" Eh , doğru gibi. Bahçe işleriyle aram iyidir . Köpekleri severim . Zaten bir tane de köpeğim var . Ayrıca şunu bilemedin ki kitap okuyan zeki kızlardan da hoşlanırım. Çünkü kitaplar boş değildir . Her zaman her şekilde bilgi verir insana . Bu yüzden kitap okuyan insanın da kaliteli olması beklenir ve öyledir de . Tabi eğer saçma ergen kitapları okumuyorsan .  " Okyanus kızardığını hisseti . Bu çocuk ilerki zamanda kendisinden hoşlanabilirdi! Bu tarz şeylere hiç alışık değildi .  Ama kitaplar hakkındaki düşüncelerine gerçekten hak vermişti . O yüzden kendini toparlayıp: " Evet , sana katılıyorum . Merak etme o tarz kitaplar okumuyorum . Macera , fantastik okurum . Ara sıra edebi şeyler de okurum . Değişik yani benim tarzım. " diyip gülümsedi . Toprak da bu kızdan pozitif bir enerji aldığını hissetti . Ellerini kendi kıvırcık saçlarında dolaştırırken o da gülümsedi . Ve tanışmaları böyle oldu .

Denizin KızıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin