Yorgun bir günün ardından deriiin bir uykuya dalmışım. Rüyalar görüyorum fakat aralarında garip bi ses var:
--- Çın çın çın...
Bu ses rüyama dahil değil. Bi ses var rüyamı bölen, beni rahatsız eden. Daha fazla dayanamadım ve uyandım. Uyandım fakat ses hala devam ediyor:
--- Çın çın çın...
Evet bu ses rüya değilmiş gerçekten. Bizim evden geliyomuş.
--- Anne anne orda mısın? Bu ses de ne böyle? Annem yanıma geldi.
--- Cem günaydın oğlum. Kalk hadi kalk sana sürprizlerim var.
Bi garipti bu gün annem. Heyecanlıydı sanki sesi titriyordu elleri titriyordu. Bir şeyler yapmıştı, sürprizler hazırlamıştı bana. Her zamanki gibi kaldırıp oturttu yatağıma. Hırkamı giydirdi üşümeyeyim diye. Elimi yatağımın başına uzattı.
--- Tut bakalım şunu.
Tutmak için elimi atmamla yine aynı ses geldi:
Çın çın çın...
Korktum çektim elimi geri.
--- Korkma oğlum korkma tut şu ipi.
--- Anne buda ne böyle?
--- Bundan her tarafa iplerle şeritler yapıp bağladım. Evin her bölümünün başına birer zil bıraktım. Bak oğlum bak. Yatağına yakın ilk zil tuvaletin kapısına yaklaştığını söylüyor.
İlk zile dokunduğun an tuvaletin kapısına yaklaştığını biliceksin. Ben olmasam bile burada kendi ihtiyaçlarını giderebiliceksin. Merak etme oğlum içerde yapacaklarınıda öğreticem sana. Tut ipi tut hadi. Gel şimdi benimle.
İpi tuttum yürümeye devam ettim. Yine bir zil sesine yaklaşıyordum.
--- Anne yine bi zil var burada.
--- Evet oğlum. kalktığından beri kaçıncı zil sesi?
--- Bu 3. zil anne.
--- Yaaa. 3. zil mutfağa geldiğini gösteriyor oğlum. 4. zil yemeklerden sonra seni otuttuğum köşeni, 5. zil dış kapıyı, 6. zil bahçedeki kamelyayı, 7. zil ise hatice teyzenin evini...
Gördün mü oğlum senin için yaptım bunları. Artık ben olmasamda bakabilirsin başının çaresine. Çok düşündüm çok uğraştım. Beğendin mi? Deydi ama deydi.
Canım annem ben uyurken, belkide hiç uyumamış ve hayatımı kolaylaştırmak için nelerle uğraşmıştı. Sarıldım. Sım sıkı sarıldım boynuna. Tutamadım kendimi ağladım.
--- Anne annecim. Bunlar çok güzel. Artık oturup beklemiycem seni. Az da olsa inicem sırtından. Senin hakkını nasıl öderim anne?
--- Öyle deme kurban olduğum. Sen benim yüküm değil evladımsın. Ben bunu bana bağlı kalma diye yaptım. Ölümlü dünya be oğlum. Gördünmü bak bi hasta oldum çaresiz kaldın. Bunun için sırf bunin için. Anladın mı? Oyyy. Kurban olurum senin yaradanına.
Sarıldı. Sım sıkı sarıldı annem bana o güzel kokusuyla.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KARANLIK UMUT
General FictionBen karanlığı sevmem!!! Kaybolur karanlıkta tüm umutlarım. Bana ışık tutun!!!